krister461 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Noen som har zalman CPU kjøler? https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27079 En lignende denne? Har montert rett, men klarer langt i fra å få nok press mot kjernen. 5130064[/snapback] Jeg har den i led-utgave. Lenge siden jeg monterte den, men den funker som bare det... Lenke til kommentar
allanoiz Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Skal dette PREMIUM-kortet passe til et Thermaltake Soprano kabinett? Har litt problemer med tilkoblingene på hovedkortet som skal passe i hullene på kabinettet..... Det følger jo med en sånn tynn 'aluminiums-ramme' med hovedkortet, men skal jeg da rett og slett slå ut eller fjerne platen med de gamle/standard hullene bakpå kabinettet da? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Skal dette PREMIUM-kortet passe til et Thermaltake Soprano kabinett? Har litt problemer med tilkoblingene på hovedkortet som skal passe i hullene på kabinettet..... Det følger jo med en sånn tynn 'aluminiums-ramme' med hovedkortet, men skal jeg da rett og slett slå ut eller fjerne platen med de gamle/standard hullene bakpå kabinettet da? 5144364[/snapback] Ja, sånn er det vel på samtlige kabinett? Kan kke huske at den braketten som følger med kabinett noen gang har passet for meg. AtW Lenke til kommentar
Tralala Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Har nettop skaffet meg et premium hk. Men når jeg skulle installere rammen fungerte den ikke i a1 eller a2. Ifølge manualen burde de være i a1 og b1. Har prøvd med 1 ram brikke i alle portene. Får beskjed om at memory test failed i a1 og a2. Er det riktig å konkludere at det er noe feil med hket. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Har nettop skaffet meg et premium hk. Men når jeg skulle installere rammen fungerte den ikke i a1 eller a2. Ifølge manualen burde de være i a1 og b1. Har prøvd med 1 ram brikke i alle portene. Får beskjed om at memory test failed i a1 og a2. Er det riktig å konkludere at det er noe feil med hket. 5144851[/snapback] För dual channel ska du sätta brickorna i samma färg på slots. 2 st i blå eller 2 st i svart. Sätt 2 st i blå och gör en cmos reset. Håll inne "Insert" när du slår på maskinen så ska du ha möjlighet att gå in i bios om du trycker "delete" när du ser den fula Asusskärmen. Väl inne i bios så kör du "Optimised defaults" och disablar de saker du inte använder (portar, ljud, raid etc). Då ska det gå fint. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hei, lurer på om dere som har hatt problemer med å få bilde på skjermen, har lakt merke til om det har vært strøm/lys i tastaturet/musa samtidig? Ser man bruker metoden : nulle ut bios,holde del inne under oppstart får så å komme seg inn i bios. mitt problem : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=496011&hl= Lenke til kommentar
martinch Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Har nettop skaffet meg et premium hk. Men når jeg skulle installere rammen fungerte den ikke i a1 eller a2. Ifølge manualen burde de være i a1 og b1. Har prøvd med 1 ram brikke i alle portene. Får beskjed om at memory test failed i a1 og a2. Er det riktig å konkludere at det er noe feil med hket. 5144851[/snapback] Dersom du les i bruksanvisningen står det enkelt og greit av dersom du har ei brikke skal den monterast i b1. Har du to monterast desse i a1 og b1. 128 mb brikker vert ikkje støtta. Det var kanskje ikkje akkurat svar på spørsmålet ditt, men... Har du prøvd å ha brikkene i a1 og b1? Er brikkene like? Lenke til kommentar
Tralala Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Det er to like 512 brikker ja, Da jeg satte sammen maskinen satt jeg de i a1 og b1. Når jeg skulle legge inn windows fikk jeg opp en feilmelding. Så jeg tok ut den brikken som sto i a1 og da fikk jeg installert. Nå står brikkene i b1 og b2. Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Prøver å montere ett Premium kort i ett In-Win X710 kabinett, men har problemer med tilkobling av power switch. Ledninger fra bryter i kabinett har en 2 pins plugg (ikke løse plugger for hver ledning) slik at den kun kan kobles på pin 1 og 2 på hovedkortet. I følge manualen til kortet skal power switch kobles på pin 1 og 3, pin 2 skal ikke brukes. Noen forslag til løsning? Lenke til kommentar
magfa Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 om noen vet noe om det i innlegget mitt over her, kan dere gi et "svar", må starte å sende inn returdelere i morgen... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Chrian Postet i går, 21:26 Prøver å montere ett Premium kort i ett In-Win X710 kabinett, men har problemer med tilkobling av power switch. Ledninger fra bryter i kabinett har en 2 pins plugg (ikke løse plugger for hver ledning) slik at den kun kan kobles på pin 1 og 2 på hovedkortet. I følge manualen til kortet skal power switch kobles på pin 1 og 3, pin 2 skal ikke brukes. Noen forslag til løsning? Nå har jeg Deluxe, og ikke Premium, men det skulle overaske meg stort om disse tilkoblingene ikke var like på de to... I så fall tror jeg du har sett litt feil, power led (lysdioden) skal på 1 og 3, mens power SW (bryteren) skal på pinne 6 og 7 på den nedere rekken. Så sjekk dette grundig før du gjør noe mer. Hvis du absolutt mener du har rett, har du vel ingen annen mulighet enn å splitte kontakten. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Prøver å montere ett Premium kort i ett In-Win X710 kabinett, men har problemer med tilkobling av power switch. Ledninger fra bryter i kabinett har en 2 pins plugg (ikke løse plugger for hver ledning) slik at den kun kan kobles på pin 1 og 2 på hovedkortet. I følge manualen til kortet skal power switch kobles på pin 1 og 3, pin 2 skal ikke brukes. Noen forslag til løsning? 5149025[/snapback] jeg tror kanskje du blander power switch og powerled på hk. powerswitch er nemlig bare to pinner, mens powerled er 3, hvorav den i midten ikke brukes. eventuelt så er det støtte for både 2 og 3 pin powerswitch på hk, og du bare ser feil. du skal nemlig lete lenge etter et kabinett med 3 pin powerswtich ledning. Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Prøver å montere ett Premium kort i ett In-Win X710 kabinett, men har problemer med tilkobling av power switch. Ledninger fra bryter i kabinett har en 2 pins plugg (ikke løse plugger for hver ledning) slik at den kun kan kobles på pin 1 og 2 på hovedkortet. I følge manualen til kortet skal power switch kobles på pin 1 og 3, pin 2 skal ikke brukes. Noen forslag til løsning? 5149025[/snapback] jeg tror kanskje du blander power switch og powerled på hk. powerswitch er nemlig bare to pinner, mens powerled er 3, hvorav den i midten ikke brukes. eventuelt så er det støtte for både 2 og 3 pin powerswitch på hk, og du bare ser feil. du skal nemlig lete lenge etter et kabinett med 3 pin powerswtich ledning. 5151948[/snapback] Jeg tok feil av power switch og power LED i innlegget mitt, det er power LED som bruker pin 1 og 3. Har tatt pinnene ut av plastdekselet i pluggen og koblet dem på pin 1 og 3, er det hovedkortet eller kabinettet som fraviker standard? Har satt sammen flere maskiner tidligere uten problemer med tilkoblingene, husker ikke om power LED pluggen hadde 2 eller 3 pinner. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 hvorfor kan jeg ikke kjøre på med fullt på antiscopic 6x i cs:s og fear? (har 3700+,1gig ram, premium, 7800gt...) 5136226[/snapback] fordi skjermkortet/hele systemet ikke er bra nok Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Noen som vet om det finnes modda bioser til Premium? Har lett en del ,men har ikke kommet over noen. Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Nå er Asus A8N32 kommet på lager ,dvs nå er de utsolg på psdata mitt kort er på vei i posten gleder meg Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Hallo igjen Nå har jeg fått midt A8N SLI Deluxe opp å gå med vannkjøling igjen. Så er spørsmålet: Hvordan kan man få lyd i BÅDE ac97 saken og ett audigy2 lydkort? Kobler jeg ut onboard lyden i bios funker audigy'en, men de funker ikke sammtidig. Noen som har tips til hvordan man får dette til? -Jeg tror jeg fikk det til i vår en gang, så det skal være mulig. Takker for svar. EDIT: Spørsmål2: Jeg får ikke innstallert asus update (verken den nyeste versjonen eller den på cden), jeg får bare opp en feilmelding som sier at det ikke er ett asus hovedkort eller noe... -Noen som har hatt dette problemet? Endret 17. november 2005 av Kong Basse Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Finner ikke harddisk etter restore default settings i bios. Nettopp fått en pc med ferdigmontert asus a8n sli. Jeg sjekket cpu z og så at minne kjørte på 333mhz istedenfor 400 mhz (men lavere timings, 2.5 istedenfor 3). Gikk inn i bios og forandret dette til 400 mhz og cas 3. Kanskje det bør legges til at minnebrikkene er i a1 og a2, ikke a1 og b1 som manualen sier de bør være. Har ikke fått fikset dette enda. Men pcen startet ikke windows, så jeg gikk tilbake inn i bios og satte det slik det var før. Til ingen hjelp. Så jeg trykket på restore default settings. Nå starter ikke harddisken! Får nå "disk boot failure. insert system disk and press enter". Før kom min maxtor diamondmax 10 300 gb disk opp på den første oppstartsskjermen under first sata master. Eneste som ellers sto der var benq dvd brenner på ide. Nå står ikke first sata master der engang, og i bios finner jeg bare benq. På primary sata master har jeg to valg, extended drive (auto eller none) og accsess mode (auto og none). Har prøvd å tulke med dette uten hell. Sikkert noen andre innstillinger netshop fikset på når de satte sammen pcen, men hvilke? Kan noen hjelpe? Er litt kjipt å få ny pc så plutselig møte problemer med en gang. Edit: FIkk det til å virke ved å sette smart monetering til enabled. Merkelig at den ble satt til disabled ved default. Whoho! Kommer tilbake og spørr hvorfor jeg ikke får rammen til å funke. Er pc3200 ocz 2x1gb value minne 3-4-4-8. Endret 17. november 2005 av -Mav- Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Mav: Fix minnet ditt slik som til a1 og b1 (de blå) slik du skrev, så virker nok det meste. Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg har nettopp montert mitt nye asus A8N32 SLI men har fått et uventet problem ,jeg får ikke startet maskinen dersom jeg sitter en av minnebrikkene i bank A1 eller A2 jeg bruker 2 stk 1024mb OcZ premium minnebrikker jeg får brukt maskinen men da må begge kortene stå i bank B (B1+B2) Etter det jeg kan skal disse normalt sett plaseres i A1 og B1 (de blå portene) men da starer slår ikke skjermen inn Noen som kan forklare dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå