Knopfix Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hei Har fått en en merkelig feil.Når jeg innstallerer både nye og eldre skjermkortdrivere til POV6600GT så stopper innstalleringen plutselig og maskinen booter og når den starter opp igjen så får jeg blåskjerm. Når maskinen har bootet et par ganger med blåskjern så må jeg velge sikkerhetsmodus eller siste Windows XP som virket(når den virker). Har formatert harddisk,innstallert windows på nytt med siste oppdateringer,prøvd forskjellige bioser,lagt inn siste chipsetdrivere,directX osv men dette virker helt håpløst,maskinen ville ikke starte i sikkerhetsmodus heller en gang,og windows måtte innstalleres på nytt. Er skjermkortet mitt ødelagt,alt annet ser ut til å virke? Asus A8N SLI Deluxe m\bios 1013 AMD Whinchester 64 3500 OZC 520 W Modstream POV6600GT Pci-e Kingston HyperX 2*512 Dualchannel Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Noen som har zalman CPU kjøler? https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27079 En lignende denne? Har montert rett, men klarer langt i fra å få nok press mot kjernen. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 -Mav- Postet i dag, 21:37 Vel, med de 4 usb portene bak på kortet + 2 foran på arctic cooling kabinett så har jeg enda mulighet til 4 porter til. Hvordan kan jeg ta i bruk disse? Det følger med brakketter til og sette bak både for 4 stk usb og 1stk com port, samt uttak for 2xsata og strøm til denne. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) X-tremeOverclocker Postet i dag, 20:49 Noen som har zalman CPU kjøler? https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27079 En lignende denne? Har montert rett, men klarer langt i fra å få nok press mot kjernen. har du brukt bakplata som fulgte med kjøleren? du kan ikke bruke den som står på hovedkortet nemlig, da den vanligvis ikke passer så bra med de store spacerskruene som du skrur fasst plata med, og så skrur fast kjøleren i etterpå. men det kan da ikke være så vanskelig å få bra nok press på cpu dersom du monterer rett. mulighet for å legge opp et bilde? Endret 9. november 2005 av Spirre Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Kom til skade for å bestille meg et ekstra 7800 GTX skjermkort... Nå er det i posten på vei mot Hamar. Er det noen av dere som har erfaring med å kjøre to 7800 GTX i SLi på Premium kortet? Leste en eller annen plass at noen premium bioser ikke takla dette.. Snekkern, vet du noe om dette? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 snekkern har kjørt to gtx kort på et premium kort en god stund nå, og uten problemer så vidt jeg har fått med meg. det var dfi korta som krangla "litt" på det punktet. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Mitt POV6600GT er ødelagt så jeg har kjøpt meg Radeon X800XL 256MB. Pga av at jeg skal være med på et lite LAN i morgen kjøpte en kompis av meg nytt skjermkort på Netshop sin butikk i Oslo.Ser nå at den store kjøleren under kræsjer i Zalman passiv Northbrige kjøler så jeg må fikse det på en eller annen måte.Handlet raskt over telefon uten å sjekke dette. I mellomtiden har jeg satt skjermkortet i den nederste Pci-e inngangen i stedet,den svarte.Vil det gi nedsatt yteles i forhold til den øverste? Fikk 10600 i 3D mark 03 med den nederste,er det dårlig,burde jeg bytte til den øverste? Noen som har testet ut forskjellen på disse to? Lenke til kommentar
AOe Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hvorfor kan jeg ikke kjøre på med fullt på antiscopic 6x i cs:s og fear? (har 3700+,1gig ram, premium, 7800gt...) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Er det noen andre her som bruker Wake on lan funksjonen på A8N her? Har et litt merkelig problem, bruker wake on lan og fjernstarter pc'n via Marwell nettverkskortet, og plutselig, helt av seg selv endrer nettverkskort konfigurasjonen fra at wake on lan er satt til "magic packets" og til disablet Har bare skjedd 2 ganger, men fatter virkelig ikke hva som foregår. Knopfix, i følge boka "kan" man ikke bruke den svarte hvis man singel kort (det er jo åpenbart at man KAN ettersom du gjør det) Men det står at den fungerer som en pci-e x1 port. Hvis dette stemmer, og du da får 10600 3DMark 03 syns jeg det høres ut som en glimrende bekreftelse på at A8N32 er en kjempe hype for folk flest... Er ikke 10600 relativt normalt med et slikt kort uklokket da? Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Har ikke kortet 2xPCI 16X da? Eller er det kanskje bare everest som gir meg feil info? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 I følge "klistremerket" med oversikt over A8N SLI Deluxe er begge Pci-c 16*! Trodde ikke det skulle gå ann å bruke den nederste men det gikk,skal sammenligne med den øverste etterhvert. Hvis de gir lik ytelse så er jo alt tullet med passiv northbridge kjøler som står i veien borte så lenge man ikke kjører SLI. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Ja begge slotene er jo utvilsomt pci-e 16 sloter mekanisk sett, men at de ikke i praksis er fulle 16 + 16 linjer det vet vi jo. Det er hele poenget med det nye A8N-sli32, det har 16+16 linjer i sli mot Deluxe og Premium som har 16/2= 8+8 linjer i sli drift. Det som står i boken vedrørende dette er jo litt uklart siden det utelukker bruk av kun den svarte. Som nevnt fremgår det klart at når den blå sloten er i bruk med et pci-e x16 kort, vil den svarte fungere som en vanlig pci-e X1 port. Men om dette bare blir snudd på hodet, at hvis du setter et pci-x16 kort i den svarte, vil den blå fungere som en pci-x1, og den svarte da som en vanlig X16, (eller eventuelt som en pci-e x8) er litt vanskelig å få tak i, men det er jo godt mulig. Poengscoren din kan vel tyde på det i alle fall. Uansett kan du jo også for litt mer info ta en titt i "den store DFI tråden" Knopfix, der er det flere med erfaring med å bruke "feil" pci-e slot. Såvidt jeg husker var det snakk om at folk fikk noen veldig få poeng mindre ved bruk av "feil" slot. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Da var jeg i gang med min nye Opteron 146! BIOS 1015 på Deluxe-hovedkortet gjenkjente CPU uten problemer. Les mer under Overklokking av CPU Som dere ser funker CnQ helt flott på Opteron 939. Endret 11. november 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Er Q-fan en fin ting å bruke? for vanligvis lå RPMen på CPU vifta på 3300+- også kunne den stige enda høyere vis jeg spilte, så kunne bli veldig bråkete etter vært. Så skrudde på Q-Fan nå og da kjører vifta på 1500-1600 RPM, og da hvis cpuen blir varmere enn 60 grader så vil den sette viften(e) i full gang.. Så er dette en god "strategi"? hva syns dere om Q-Fan? og evt. finnes det noe annet som kan styre vifter? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 nja.. Q-fan har som alle andre viftestyringer sine begrensingner.. De kan f.eks. ikkje kjøres fullt ut under forskjellige typer lagringsmateriale mens du (f.eks. gamer) eller utnytter pcen for HW under adnre formål.. Men om du tenker p åbåde pris OG brukervenlighet er Q-fan en god ting Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Har CM stacker og har tenkt å få lyd i front, men der hvor jeg skal plassere lydingangen på HK (Omtrent rett over skjermkortet) er det to jumpere som er i veien. Er det sikkert å fjerne disse? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Har CM stacker og har tenkt å få lyd i front, men der hvor jeg skal plassere lydingangen på HK (Omtrent rett over skjermkortet) er det to jumpere som er i veien. Er det sikkert å fjerne disse? 5141917[/snapback] Jeg vet ikke helt hva de jumperene er til, jeg bare fjernet de, og plugget inn (PS: bruker ikke dette hovedkortet med stacker, men et annet kabinett med lyd i front) AtW Lenke til kommentar
martinch Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Er det ikkje slik at med ledningane som er i kabinettet så får desse 2*2 pinnane kontakt då? Ein grøn ledning som vert splitta i to, og ein kvit ledning som vert splitta i to? Eg har kjøpt Premium versjonen, og lurer litt på tilkopling av HDD/DVD-brannar. Harddisken er sata, så då reknar eg med at eg koplar den i "Sata1", men kva skal eg då gjera med dvd-brannaren? Skal den komplast i ide-master eller slave?? Endret 12. november 2005 av martinch Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Er det ikkje slik at med ledningane som er i kabinettet så får desse 2*2 pinnane kontakt då? Ein grøn ledning som vert splitta i to, og ein kvit ledning som vert splitta i to? 5141947[/snapback] På mitt kabinett er det også mulighet for å koble i en hel "blokk" som dekker 2*8 pinner eller noe, det var litt enklere. AtW Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 nja.. Q-fan har som alle andre viftestyringer sine begrensingner.. De kan f.eks. ikkje kjøres fullt ut under forskjellige typer lagringsmateriale mens du (f.eks. gamer) eller utnytter pcen for HW under adnre formål.. Men om du tenker p åbåde pris OG brukervenlighet er Q-fan en god ting 5141527[/snapback] Tror jeg kansje bli litt misforstått her nå Tenker på Q-Fan til Asus som er bygd inn som en funksjon i hovedkortet, altså det Q-Fan gjør er å holder viftene på lav hastighet til tempraturen på CPU eller lignende går over en terskel som jeg/du setter og da spinner den igang viftene på fult, noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå