Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

kan være brikkene, jeg har selv hatt to par med pc4000 VX brikker, og på begge para så døde den ene brikka på kort tid, og de ble kjørt etter spesifikasjonene.

5059853[/snapback]

Kjørte memtest og fikk bekreftet at de var defekte. Heldigvis. For jeg har reservebrikker! Det hadde vært værre hadde det vært hovedkortet mitt. Da hadde jeg blitt nødt til å suge på tommelen i flere uker i påvente av nytt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Bra med info her ang netopp det hovedkortet jeg ser etter, men... så sitter jeg her med sjegget i postkassa...

Lurer på om det kun er kjøla som er forskjellen på ASUS A8N SLI Og Premium?

Fant liksom aldri ut av det :)

Så sitter enda å funderer på hvilket oppsett det blir..

6600GT

1,8 ghz prosessor (SKAL KLOKKES) [Vnice]

2 x 512 Mb TwinMos RAM

Asus A8N-SLI Premium eller Asus A8N-SLI ?? Forskjellen??

Ja det var vel egentli det jeg kommer til å bruke :)

Resten har jeg fra før...

Lenke til kommentar

Ehh... AI Boosteren min går helt nuts.

Den viser 2ghz stabilt, men så snart jeg justerer på noe så flipper den ut.

Verdier fra 500mhz til 3,7ghz vises i displayet. Hva kan værre galt her?

Jeg har en X2 3800+ på ett Premium kort, med 1gb OCZ platinum minne og ett 7800GT skjermkort.

Uten-navn2.jpg

EDIT: Lagt til bilde.

Endret av L.Arve
Lenke til kommentar

Nå har jeg akkurat fått nytt hovedkort og nye minnebrikker og håpet alt skulle funke. Under oppstart får jeg alternativene normal, safe mode osv. men så fort windows XP logoen går bort får jeg blåskjerm i et 1/10 dels sekund før maskinen rebooter. Dette fortsetter i all evighet. Ingen forandring om jeg starter i safe mode (prøvd alle varianter). Kommer inn i bios men alt er default og ingen feilmeldinger.

Har Corsair xms 2gig minnebrikker. Noen som kjenner til dette problemet med dette kortet? Hadde akkurat samme problem med forrige hk og minne.

Lenke til kommentar

John Doe:

Du kan ikke forvente at Windows skal starte opp feilfritt etter bytt av HK.

Jeg hev inn nytt HK, CPU og Skjermkort i går og akkuratt det samme skjedde.

Men jeg var forberedt da. Hadde fjernet alt jeg trengte fra partisjonen og gjort den klar til å bli Formatert og innstalert nytt OS på.

Det eneste du kan gjøre såvidt jeg vet er å reinnstalere OS.

Hvis det ligger masse viktig på den HDD'en med OS på så kan du sette den inn i en annen maskin, gjør ledig ca 30GB til en partisjon med OS på. Bruke et tredjeparts program for partisjonering som Partition maqic for å lage dette da.

Hiv in din OS CD gå i bios og sett Boot order til å boote fra CD trykk på "any" key når den ber om det og vips har du det :)

Håper dette hjelper deg. ;)

Lenke til kommentar

Er klar over problemene ved bytte av hk men nå byttet jeg til samme hk og samme minne, hadde håpet på å se desktoppen. Blåskjerm minner om minnefeil så de skal jeg prøve i annet hk i morgen. Skal prøve med annen hd før formatering. Uflaks med komponenter?

Lenke til kommentar

Tok nettopp og tok ut batteriet på hovedkortet, og bytta jumpere (sto i manualen) og nå får jeg opp Asus logoen under oppstart! Men det som er tingen er at jeg har reset'a klokke, og andre ting når jeg tok ut batteriet, så det må stilles på før jeg kan gå videre (Det står bare "Press DEL to enter stup". Men nå fungerer ikke tastaturet, dvs jeg får ikke trykket noe, heller ikke slått på Caps Lock o.l. Har testet to forskjellige tastatur, et USB og et PS-2. PS-2 tastaturet har en Office Lock knapp (til masse hurtigtaster og slikt) og den lyser. Men får heller ikke slått på Caps Lock o.l knapper her heller. Noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Tok nettopp og tok ut batteriet på hovedkortet, og bytta jumpere (sto i manualen) og nå får jeg opp Asus logoen under oppstart! Men det som er tingen er at jeg har reset'a klokke, og andre ting når jeg tok ut batteriet, så det må stilles på før jeg kan gå videre (Det står bare "Press DEL to enter stup". Men nå fungerer ikke tastaturet, dvs jeg får ikke trykket noe, heller ikke slått på Caps Lock o.l. Har testet to forskjellige tastatur, et USB og et PS-2. PS-2 tastaturet har en Office Lock knapp (til masse hurtigtaster og slikt) og den lyser. Men får heller ikke slått på Caps Lock o.l knapper her heller. Noen som vet hva som er galt?

5067672[/snapback]

Har du satt jumperen tilbake på plass da?

AtW

Lenke til kommentar
Vultur Gryphus Postet i dag, 15:23

tor_bjarne: Premium kortet kan såvidt det er meg bekjent, kjøre høyere volt på minnet..

Nei, max V-dimm=3V på både Deluxe og Premium.

Forskjellen er kjøleren, samt at Premium har en pci-e X4 slot (Deluxe har kun en X1 slot) I tillegg takler ikke Deluxe minnehastighet over ca 250Mhz 1T, dette skal vistnok gå bedre med Premium (selv om jeg savner fler eksempler på dette :) )

John Doe, du kan velge "repare Windows" etter at du har valgt rett harddisk i begynnelsen av Windowsinnstallasjonen. Da sletter du ingenting.

Lenke til kommentar

jeg har instalert norton antivirus 2005 på pc'n. det var den 90 dagers demoen som følgte med hk'et. men hver gang jeg slår av pc'n kommer det opp en rute. der står det ccApp.exe. og jeg må velge avslutt nå. hva skal jeg gjøre for at dette problemet skal forsvinne??

jeglurer også på hvordan jeg kan få bort oppstartsbildet, så det går raskre å starte opp?

Lenke til kommentar

Håper noen kan besvare et par nybegynnerspørsmål... :blush:

Planlegger innkjøp av Asus A8N-SLI Premium + PCIe skjermkort. Jeg skal bruke mine to SATA disker, minnet, lydkort osv på dette nye hovedkortet. Mitt nåværende hovedkort er nForce3.

Det er vel neppe så enkelt som å koble alt til og fyre opp XP igjen? Må jeg være forberedt på formatering og reinstallasjon av XP?

Er det evt andre ting/problemer jeg bør være forberedt på?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Andreas3625 Postet i dag, 13:17

jeg har instalert norton antivirus 2005 på pc'n. det var den 90 dagers demoen som følgte med hk'et. men hver gang jeg slår av pc'n kommer det opp en rute. der står det ccApp.exe. og jeg må velge avslutt nå. hva skal jeg gjøre for at dette problemet skal forsvinne??

jeglurer også på hvordan jeg kan få bort oppstartsbildet, så det går raskre å starte opp?

Kan høres ut som det kan være en ikke helt ukjent bug i Norton. Det skal være fikset med nyeste programvareoppdatering. Prøv å kjør live update, og pass på at du har krysset av for alle typer oppdateringer. Norton er litt tungvindt hvis du har en nyinnstallasjon av den, må man gjerne gjenta liveupdate både 2 og 3 ganger med påfølgende restarter før alle oppdateringer er på plass.

Når det gjelder det med boot, går det ikke noe raskere av å bare fjerne bildet. (Men du kan gjøre det på boot- bootsettings configurations- full screen LOGO- Disable)

I samme hovedmeny kan du enable Quick boot om den ikke er det, det gir noe raskere boot, men den er også på default.

Det beste man kan gjøre på et urørt system for raskere boot, er å gå på Advanced- onboard device configurations, og disable SIL satacontroller (om du ikke bruker den) og også andre ting du ikke faktisk bruker. Spesielt disable SIL gir raskere boot.

Lenke til kommentar

5075205[/snapback]

Legg opp til å formatere og reinstallere alt fra bar bakke ja. Ta backup av alt du må ta vare på eller flytt til andre partisjoner enn C. Så formaterer man, reinstaller WinXp og deretter oppdaterer med alle drivere + windows update etc etc. Da får du nok en knallstabil PC. :)

Lenke til kommentar
Ehh... AI Boosteren min går helt nuts.

Den viser 2ghz stabilt, men så snart jeg justerer på noe så flipper den ut.

Verdier fra 500mhz til 3,7ghz vises i displayet. Hva kan værre galt her?

Jeg har en X2 3800+ på ett Premium kort, med 1gb OCZ platinum minne og ett 7800GT skjermkort.

5066762[/snapback]

Ingen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...