ATWindsor Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Har du forresten noe blider av den løsningen med vann blokk oppå heatpipen ATW? Syns det høres ut som en fin løsning, men hvordan har du festet, og hvordan blir det med plassen, sli fortsatt mulig, og hvordan kjennes tempen på mosfet ribba? 5043036[/snapback] Skal se om jeg får tatt noen bilder, stresset litt med å bygge systemet mitt. Så jeg ble litt lei, og har en slags aversjon mot å åpne kasse igjen Men skal se om jeg får tatt noe. Såvidt jeg husker så skal det være god plass til SLI, men det kan man se om jeg får tatt et bilde. Mosfetribba er ikke oppsiktsvekkende kald akkurat, jeg vil karakterisere den som "relativt varm" dvs jeg kan ta på den og holde sålenge jeg vil, men den er varm. Til informasjon så er ikke kjølevannet mitt så veldig kaldt at det gjør noe, ligger oppimot 50 grader på maks load, lavt på 40 med litt mer normal last. AtW Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Som jeg skrev i denne tråden: Link Lurer derfor på om hvordan man kan resette hovekortet/Bios e.l som kan få pcen til å fungere igjen. Er det en jumper man kan stille på eller? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Som jeg skrev i denne tråden: Link Lurer derfor på om hvordan man kan resette hovekortet/Bios e.l som kan få pcen til å fungere igjen. Er det en jumper man kan stille på eller? 5053141[/snapback] Ja,den står ved siden av batteriet, slå av maskinen, flytt den jumperen fra pinne 1 og 2 til pinne 2 og 3, vent noen sek og sett den tilbake . Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Gjorde det du sa, men skjermen er fortsatt bare svart.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Prøvd med et annet skjermkort? Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Hoys Har poblem med at maskinen låser seg. Etter noen sekunder begynner høytaleren (den innebygde) å pipe. Et evigvarene langt pip. Noen som har vært borti noe lignende? Føler på meg at det kanskje har noe med rammen eller skjermkortet...? Endret 25. oktober 2005 av Frezz Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Noen som vet om A8N-SLI kan brukes med gigabyte gf 6600gt 128mb vifteløst skjermkort OG zalman northbridge kjøler (den som koster 50 kr) ? Ut fra bilder jeg har sett så passer zalman fint, men det skjermkortet er jo litt stort pga den store passive kjøingen. Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Prøvd med et annet skjermkort? 5055225[/snapback] Har ikke et PCI-express kort i nærheten som jeg kan få testet med dessverre. Lenke til kommentar
SSS Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har et spørsmål til dere med Premium: Hva ligger deres idle chipsett temp. på? Jeg har 29-32 grader, avhengig av romtemp. Er dette normalt, eller for høyt? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har et spørsmål til dere med Premium: Hva ligger deres idle chipsett temp. på? Jeg har 29-32 grader, avhengig av romtemp. Er dette normalt, eller for høyt? 5057698[/snapback] Hvordan måler du chipset-temperaturen? AtW Lenke til kommentar
SSS Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har et spørsmål til dere med Premium: Hva ligger deres idle chipsett temp. på? Jeg har 29-32 grader, avhengig av romtemp. Er dette normalt, eller for høyt? 5057698[/snapback] Hvordan måler du chipset-temperaturen? AtW 5057706[/snapback] Leser av i Everest og Asus Probe. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har et spørsmål til dere med Premium: Hva ligger deres idle chipsett temp. på? Jeg har 29-32 grader, avhengig av romtemp. Er dette normalt, eller for høyt? 5057698[/snapback] Hvordan måler du chipset-temperaturen? AtW 5057706[/snapback] Leser av i Everest og Asus Probe. 5057743[/snapback] Jeg tror ikke det er temperaturen på sleve chipsettet, det er, såvidt jeg vet, bare en temperaturmåler på selve hovedkortet. Og da er det vanklig å si hva som er bra. Min er på 40 grader på mer eller mindre idle, men jeg har lite luftflyt. Men det er kasnkje litt høyt om ikke du har viften spesifikt over Chipsettkjøleren (med 40 grader altså). AtW Lenke til kommentar
janhaakon Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har et spørsmål til dere med Premium: Hva ligger deres idle chipsett temp. på? Jeg har 29-32 grader, avhengig av romtemp. Er dette normalt, eller for høyt? 5057698[/snapback] kjenn med fingeren din på heat-sinken etter maskina har fått kjørt seg en stund... skal love deg den er varmere enn 29-32 grader. Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Ingen som vet om gigabyte gf 6600gt 128mb vifteløst skjermkort vil passe på asus a8n-sli med zalman northbridge kjøleribbe? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Vet ikke om dette er et hovedkort eller RAM relatert problem, men jeg får ikke mine OCZ 2X1024MB PC3200 Dual Channel Platinum Ed. til å kjøre oppgitte timings 2-3-2-5 da kræsjer systemet. Må sette på auto som da detekter 2,5-3-3-5. Har prøvd å sette opp spenninga pitte litt uten at det hjelper.. Dont get it!?*edit* Kjører fint på 2-3-3-5 nå, nå gjelder det bare å få satt Trp til 2 så blir alt mye bedre.. 5047111[/snapback] Har slitt med å få tingene til å fungere siden lørdag, men i dag satte jeg inn mine gamle 2X512MB Crucial value brikker, stabilt som mount everest. Skal kjøre memtest for å se om OCZ brikkene er defekte, eller om det er hovedkortet som ikke liker brikkene.. Endret 25. oktober 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 kan være brikkene, jeg har selv hatt to par med pc4000 VX brikker, og på begge para så døde den ene brikka på kort tid, og de ble kjørt etter spesifikasjonene. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Ingen som vet om gigabyte gf 6600gt 128mb vifteløst skjermkort vil passe på asus a8n-sli med zalman northbridge kjøleribbe? 5058921[/snapback] Jeg har selv et Gainward 660GT sammen med en passiv zalman kjøler. Dette passer meget godt. Så jeg tror nok at et gigabyte kort også skal passe bra sammen med den kjølern. Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Grunnen til at jeg spørr om gigabyte 6600gt kortet er fordi det er vifteløst og har stor kjøleribbe på baksiden. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Mav: jeg vet ikke om det vil passe... ...en sikker løsning kan jo være å droppe zalman-kjøleren og slenge en viftestyring på vepsen istedenfor! Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Bedre med stillhet enn lite lyd, så om jeg får en bekreftelse på at skjermkortet ikke passer med zalman og a8n sli så går jeg for a8n sli premium. Men det koster ikke små penger heller. =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå