John Deere Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Stemmer det. A8N Sli likte hverken corsair eller Ballistix brikker. Men begge begge disse brikkene fungerer som en drøm på Premiumen. Kjører forrseten 2 x 1 gb OZC Platinum EB PC4000 brikkene på Premiumen nå. Kan virklig annbefale disse. Ligger på 2,5-3-2-7 nå @ 255 HTT Et bra resultat for et 2 GB sett. Etter min mening er disse brikkene et bedre kjøp for de som skal overklokke enn 3200 versjonen som ikke klarer lengre en til 225. Endret 22. oktober 2005 av Alcoholiday Lenke til kommentar
L.Arve Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Pent. Takker for svar. Tror kansje jeg skal gå for Premium kortet likevel, siden endel klager på viftestøy i de andre utgavene. Og slikt skal vi da ikke ha. Kortene er like ellers? Vil det by på problemer å fjerne heatpipen senere for å vannkjøle kortet? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Pent. Takker for svar.Tror kansje jeg skal gå for Premium kortet likevel, siden endel klager på viftestøy i de andre utgavene. Og slikt skal vi da ikke ha. Kortene er like ellers? Vil det by på problemer å fjerne heatpipen senere for å vannkjøle kortet? 5042631[/snapback] Jeg fikk ikke av heatpipen, tørte ikke å være mer voldelig enn jeg var, men det var (såvidt) plass til vannblokka oppå den eksistrende kjølingen. AtW Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Har testet beta biosen 1015-05 og så langt har jeg ingenting å klage over. Men jeg oppdaterte jo og direkte fra 1004 til 1015. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Alcoholiday Postet i dag, 12:46 Stemmer det. A8N Sli likte hverken corsair eller Ballistix brikker. Men begge begge disse brikkene fungerer som en drøm på Premiumen. Der var du ja . For meg høres det ut som det egentlig ikke er noen "absolutter" her, snarere litt lotto. Du hadde altså masse problemer med Corsair, selv har jeg brukt Corsair PC3200 C2, og 4400 C25 uten noe problemer (på Deluxe), og i alle fall PC3200 brikkene er også med på listen over godkjente, likevel ville de altså ikke hos deg... Og har forsjåvidt også hørt om folk som sliter med bla HyperX, mens andre rapporterer om at det er problemfritt. Prøvde du forskjellige bios'er dengang Alcohollyday? Skal forresten teste den nye 1015 her, jeg hadde store problemer med 1014, så fort jeg satte V-core til 1,6350 som jeg pleier å bruke hang hele jævelen seg med en gang, såpass kraftig at jeg måtte resette bios for å få den igang. En annen ting var at min 3500+ i følge bios gikk @4200Mhz (skikkelig klokkebios gitt ) Så etter 3 forsøk gikk jeg atter en gang tilbake til gode gamle 1006. Og L.Arve, hvis det på noe tidspunkt er snakk om å kjøre luftkjølt, er det Premium som er eneste rette valget. Feilprosenten på Deluxe viften er enorm, og angivelig er det fortsatt en del støy med den nye viften også. Har dog ikke hørt den selv. Det er kun hvis alt skal vannkjøles jeg ikke helt ser at det er verdt det og legge på de ekstra kr til Premium. ATW, det kreves vel kanskje ikke noe spesiellt for å kunne kalle noe en heatpipe, i mine øyne er egentlig at som fører varme fra et sted til et annet, en heatpipe. skulle gjerne vist selv hva som er inni røret på Premium, kan noen sage det over...? Jeg er også litt overasket over at det er så problematisk og sette kortet oppned, og har i grunn trodd det samme som deg, frem til jeg så det svaret fra Asus. Har du forresten noe blider av den løsningen med vann blokk oppå heatpipen ATW? Syns det høres ut som en fin løsning, men hvordan har du festet, og hvordan blir det med plassen, sli fortsatt mulig, og hvordan kjennes tempen på mosfet ribba? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Noen som vet om det finnes modda bioser til Premium kortet som kan levere mer enn 1.55v til cpu.Har en 3700+ San Diego jeg ikke får utnyttet fullt ut Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Her er de siste BIOSene, kanskje på tide å oppdatere første post: A8N-SLI: 1013-004 ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/socket939/...LI/1013-004.zip A8N-SLI Deluxe: 1015-005 ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/socket939/...xe/1015-005.zip A8N-SLI Premium: 1009-004 ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/socket939/...um/1009-004.zip A8N-E: 1010-003 ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/socket939/A8N-E/1010-003.zip A8N32-SLI Deluxe: 1005-02 ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/socket939/...xe/A8N32502.zip Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hvilken er bedre? Deluxe eller Premium? Lenke til kommentar
L.Arve Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Og L.Arve, hvis det på noe tidspunkt er snakk om å kjøre luftkjølt, er det Premium som er eneste rette valget. Feilprosenten på Deluxe viften er enorm, og angivelig er det fortsatt en del støy med den nye viften også. Har dog ikke hørt den selv.Det er kun hvis alt skal vannkjøles jeg ikke helt ser at det er verdt det og legge på de ekstra kr til Premium. 5043036[/snapback] Da blir det Premium kortet. Jeg må kjøre det luftkjølt til jeg har muligheten til å vannkjøle. Blir i dyreste laget å shoppe alt på en gang. Takk for hjelpen folkens. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hjelp! Får ikke installert ASUS update! Får denne meldingen: "NT service error! Please reboot NT and run again" og så denne: "Setup program detect no ASUS motherboard. Installation will be aborted now" Ellers funker alt helt fint. Skjønner ikke hva som er problemet! Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Alcoholiday Postet i dag, 12:46 Stemmer det. A8N Sli likte hverken corsair eller Ballistix brikker. Men begge begge disse brikkene fungerer som en drøm på Premiumen. Der var du ja . For meg høres det ut som det egentlig ikke er noen "absolutter" her, snarere litt lotto. Du hadde altså masse problemer med Corsair, selv har jeg brukt Corsair PC3200 C2, og 4400 C25 uten noe problemer (på Deluxe), og i alle fall PC3200 brikkene er også med på listen over godkjente, likevel ville de altså ikke hos deg... Og har forsjåvidt også hørt om folk som sliter med bla HyperX, mens andre rapporterer om at det er problemfritt. Prøvde du forskjellige bios'er dengang Alcohollyday? Det var vell det å kunne kjøre stabilt med 1T som var det største problemet, i tillegg var det minimalt rom for overklokking. Mener det løste seg med en biosoppdatering ja. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hjelp! Får ikke installert ASUS update! Får denne meldingen: "NT service error! Please reboot NT and run again" og så denne: "Setup program detect no ASUS motherboard. Installation will be aborted now" Ellers funker alt helt fint. Skjønner ikke hva som er problemet! 5045355[/snapback] Nevermind! Installerte windows på nytt og nå funker alt gulle godt! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Nei! Det gjør ikke det likevel. Har fått installert ASUS update men programmet finner ikke info om bios! Dessuten får det et problem og må lukkes. Maskinen funker helt fint ellers.. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Nei! Det gjør ikke det likevel. Har fått installert ASUS update men programmet finner ikke info om bios! Dessuten får det et problem og må lukkes. Maskinen funker helt fint ellers.. 5046368[/snapback] Har dette problemet selv med mitt premium kort og ser på guru3d forumet at det er flere som har samme problem med deluxe/premium, har ikke funnet noen løsning, oppdaterte bios på gammel måten(floppy). Endret 23. oktober 2005 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Ja.. Må nok bite i det sure eplet. Får rote frem den gamle floppyen da! Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Tenkte å prøve bios 1006, mulig å gjøre det i windows (har 1015 nå) eller må jeg ut i bios med floppy? Noen mulighet uten floppy? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 stinger82 Postet i dag, 06:35 Tenkte å prøve bios 1006, mulig å gjøre det i windows (har 1015 nå) eller må jeg ut i bios med floppy? Noen mulighet uten floppy? Du kan gjøre det med Asusupdate. Da må du bare først i det rullgardinfeltet (der du velger fra fil, fra nett osv) velge options, og så krysse av for "bios downgradable". Last ned bios du skal ha, og flash fra fil. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 stinger82 Postet i dag, 06:35 Tenkte å prøve bios 1006, mulig å gjøre det i windows (har 1015 nå) eller må jeg ut i bios med floppy? Noen mulighet uten floppy? Du kan gjøre det med Asusupdate. Da må du bare først i det rullgardinfeltet (der du velger fra fil, fra nett osv) velge options, og så krysse av for "bios downgradable". Last ned bios du skal ha, og flash fra fil. 5047029[/snapback] Takker Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Vet ikke om dette er et hovedkort eller RAM relatert problem, men jeg får ikke mine OCZ 2X1024MB PC3200 Dual Channel Platinum Ed. til å kjøre oppgitte timings 2-3-2-5 da kræsjer systemet. Må sette på auto som da detekter 2,5-3-3-5. Har prøvd å sette opp spenninga pitte litt uten at det hjelper.. Dont get it!? *edit* Kjører fint på 2-3-3-5 nå, nå gjelder det bare å få satt Trp til 2 så blir alt mye bedre.. Endret 23. oktober 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Herm Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Noen som har en formening om hvor høy temp chipsettet på et deluxe kort tåler? Den lille vepsen av en vifte høres ikke ut som en veps lenger, men mer som... tja, som at den er ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå