Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

Korleis er utviklinga på bios-fronten atm?

Vet ikke helt hva du er ute etter, men jeg kan kort oppsummere mine erfaringer:

begynte først med 1003-006 (som jimramse linket til tidligere i tråden)...der fikk jeg problemer med å boote maskinen skikkelig...skjermen forble sort ofte...

bios 1002 ga meg problemer med å endre multiplieren til noe annet enn 5....

har nå 1003-002, og ikke funnet noe å klage på enda! ;)

Takk takk! Er det mykje som er i beta-stadiet enno?

Asus utvikler vel nye bioser på løpende bånd, heilt til dei finner den optimale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen strømforskyninger å anbefale til kortet? Skjønte at den trengte 24-pins? Hvis jeg kjøper noe ganske billig kabinett til rundt 700kr inkl strømforskyning. Vil det da bare være ræl for en ellers kraftig pc?

Og når det kommer til RAM, Vil det være så mye å hente i ytelse å velge Kingston HyperX DDR400 1024 MB Ultra Low Latency (2x512)

i stedet for Corsair Value Select DDR400 1024 MB (2x512)

Jeg har ikke tenkt å overklokke noe(av den enkle grunn at jeg ikke kan noe om det). Passer den ene bedre enn den andre til kortet?

Lenke til kommentar

Strømforsyninga i et 700,- kabinett er vel helst :no: til et slikt kort, trenger vel et seriøst fra 400 - 450W 6600GT eller større skjermkort bruker ca. 100W - kjører en SLI går opp mot 200W til grafikken.

Har bestilt ei Tagan 480W forsyning til mitt nForce4 SLI kort den er på ukenstilbud kr.650,- hos PCUtstyr frem til midnatt - de gjør det samme som PS Data julaften med sin julekalender : Lageret er tomt, men de som legger inn ordre får til tilbudsprisen, antatt ankomst torsdag :w00t:

Lenke til kommentar
Kult, er dette luftkjøling?

Det er luft.

Står web adresse til kjøler i teksten ;) , dette er en kopi av zalmann sin kjøler ,men større og bedre.

Kjøpte på itbutikken.no, har nylig fått den på komplett, men var 100.- dyrere der sist jeg så.

Glemte å skrive at HT er satt til 4 (4*245=980, 1000 er maks som hk greier),

hk var noe følsomt der.

Ganske fint det, kan bli spennende og se hva jeg får presset ut med vannkjølingen min og OCZ PC3700 Plat Ed. rammen av en 3500+ CPU :))

Lenke til kommentar
Hvordan er den integrerte lyden på dette hovedkortet?

Vel, det er jo ikke akkurat Soundstorm kvalitet. Men det funker. Anbefaler deg å kjøpe Audigy 2, om du er audio-fil og har ett bra anlegg til pc`en.

nja nå har ikke jeg noe særlig anlegg, bare et headset.

Jeg har nå et creative live 5.1 til lydkort hvis jeg ikke husker helt feil, og merker stoor forskjelll fra mitt lydkort til integrerte dell lydkortet som vi har på skolen.

Men det duger sikkert helt fint til et passe bra headset?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...