Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok Playmofetish, var ikke klar over at det var noen 1015 beta, finne det også en 1014 nå?

Har ikke fulgt så godt med, siden hver nye bios bare har vært en stor skuffelse hver gang. På Pentium systemet går jeg desverre glipp av en del funksjoner, men det er verdt det når den kjører stabilt på 3,75Ghz i steden for 3,2 som er max med nye bios der. På A8N Deluxe kan jeg ikke se at man går glipp av noe som helst med gammel vs nyere bios, med mindre man har dual cpu. Men får vel titte litt på denne 1015 du nevner.

stinger82, jeg har brukt 4x512MB Corsair brikker og har ikke hatt noe spesielle problemer utover at jeg pga at jeg har Clawhammer ikke får låst DDR400, den settes (og forblir) på 333. Dette er jo likevel ikke noe problem da man jo bare kan endre multipler for og få minnefarten opp til normalen, uten at cpu klokkes.

I tillegg blir det jo og kjøre 2T, som du vel taper et sted mellom 5 og 10% minneytelse på.

Som jeg har sagt før, mener jeg fortsatt at hvis du virkelig har bruk for 2GB minne, vil gevinsten langt overskygge det ytelsestapet. Hvis man derimot bare skal ha 2GB fordi det er "kult", ville jeg for min del latt det være... :)

Så svaret på ditt spørsmål blir nei, det er ikke sant, hvis "ikke liker" betyr "går ikke". Men noen vil kanskje slite med det, akkurat som noen av en eller annen merkelig grunn sliter med enkelte minnebrikker på dette hk. Men generelt er det ikke sant.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Nei, er en AMD 3700+, kingston 2x512 minne, club3d 256 PCIe.

Men ingen som har noe på hjertet? Eller bør jeg dra med pc`en tilbake til netshop imarra og si hva problemet er og kreve enten en gratis sjekk eller ett nytt hovedkort

Tviler på at begge nettverks kortene på hovedkortet er defekt, det er to forskjellige kontrollere.

Får du rett ip? jeg forstod det slik at du fikk IP fra gateway, men kom deg ikke på nett. Prøv å koble på laptopen, så sammenligner du ip addressen den får med den addressen maskinen med asus kortet får.

Feks:

Gateway er 192.168.1.x

Laptop er 192.168.1.x

Asus maskinen er 192.168.2.x

Hvis det er tilfelle kan det være at du ikke får IP fra gatewayen din, men at maskinen din lager en dummy ip.

Hvis du får rett IP range, så fungerer jo såfall kortet, da høres det mer ut som en software feil.

Husk å test begge nettverks kortene.

Chipsett drivere : http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp Klikk Platform / nForce drivers, så nForce AMD, så operativsystemet ditt.

Lykke til!

PS: Hvis du får feil ip range, prøv å gå på egenskaper for TCP/IP protokollen din, velg avansert/advanced og legg til gatewayen din (Metric kan stå på "Automatic").

Lenke til kommentar
Hei folkens :D Noen som vet om det finnes noen premium bios som gir meg mulighet til å kjøre 366mhz på rammen?? Min bios hopper fra 333 til 400mhz. Skulle så gjerne ha kjørt rammen på 366mhz for å få dem opp rundt 400mhz med fsb på 230.

Ingen som vet det??

Lenke til kommentar

Har planer om å kjøpe dette hovedkortet, men veit pokker ikke åssen RAM jeg skal skaffe.

Trenger kraftig RAM, i kit med 2x 1024-brikker, best mulig ytelse og realistsik pris (ikke noe ultraFXXspecialEdited goldplated brikker..).

Skal kombinere HK med følgende komponenter:

Gigabyte GeForce 7800 GTX 256 MB PCIe

AMD Athlon 64 4000+

eller

AMD Athlon 64 4000+ "San Diego"

Som sagt, best mulig ytelse, pris ubetydelig (til en realistisk grad)

P.S hvilken versjon av hovedkortet er best av; vanlig, deluxe og premium?

P.S2 må jeg ha en egen versjon av windows, eller duger det med vanlig ved bruk av AMD64?

P.S3 Hvordan funker kortet under RAID 0?

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
RaScZaK Skrevet 07/10/2005 : 04:47

P.S hvilken versjon av hovedkortet er best av; vanlig, deluxe og premium?

Premium er "best" av de. Fordeler er passiv northbridgekjøling (så du slipper bråkete småvifter), og det er raskere/lettere og sette opp sli oppsett, (slipper velgeren på hk) og sist men ikke minst det takler høyere minneklokk med 1T.

Forskjellen fra disse og ned til "vanlig" (ikke Deluxe/Premium) er at sistnevnte ikke har SIL sata Raidkontroller, så altså 4 sata mot 8, og bare en nettverksport, de andre har 2.

P.S2 må jeg ha en egen versjon av windows, eller duger det med vanlig ved bruk av AMD64?

Det fungerer meget bra med vanlig 32bits Windows. 64bits OS har jo som kjent potensiale for og gi noe bedre ytelse, men jeg vil i så fall anbefale deg og sjekke grundig på forhånd at all hardware, og også de programmer du skal bruke har driverstøtte for å kjøre under 64bits OS.

Dette siste er grunnen til at jeg venter fortsatt, vil miste printer, kamera, tv kort, og de fleste av de programmene jeg benytter vil ikke gjøre seg nytte av 64 bits.

Men dette er altså individuelt, så sjekk det.

P.S3 Hvordan funker kortet under RAID 0?

Kortene fungerer fint med raid0, brukervennlighet og mulighetene kommer litt an på hva du er vant med, de er ikke veldig imponerende etter mitt syn, men har fungert helt problemfritt her i alle fall, på Deluxe (Premium og Deluxe er like på dette området) SIL kontrolleren gir noe lenger boot tid, så anbefaler i grunn Nvidia om du har ledig sata på den.

Ja, det var alle PS'ene, ditt hovedspørsmål overlater jeg til andre og mene noe om :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Mener å ha installert siste chipset drivere, men er det en måte å finne ut om jeg har siste eller ikke? vis det, hvordan?

Edit: Og hva er forskjell på chipset driverne som Asus selv slipper ut og Nvidia sine? og hvem bør jeg velge?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 07/10/2005 : 15:55

Dvs man kan bare ha 4 stk s-ata disker på deluxe kortet også, hvis man ikke bruker raid?

Snakk om nedtur... 

Det er ikke riktig. SIL kontrolleren støtter single disker også, men den må settes opp som et slags raid.

Dvs JBOD (just a bunch of disks), så det er litt knotete. Jeg har heller ikke klart å få i gang dette uten å slette det som er på disken som skal brukes.

Men det går an :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...