Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Takk for svar Retroboy! :thumbup:

 

Så stor ut den kjøleren og. Hehe

Hvilken CPU har du og hve er idle-tempen?

 

Er det noen som har bilder av xp 120?

 

 

Et spørsmål til:

 

Chipset-viften har begynt å slure skikkelig nå!

Sender Komplett nye vifter uten at jeg sender inn hovedkortet?

Eller skal jeg bare satse på å kjøpe en kjøleribbe?

Er ikke så keen på å sende inn hovedkortet!

 

Barvini

Den er fet og funker like så!

 

Har en AMD FX57 CPU og idle ligger den vel på 38-42 grader.

 

Dritt i chipset vifta kjøp Zalmand ribba så er du kvitt problemet!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XP-120 er en schvær, smellfeit og ypperlig kjøler til CPU'en! Hiver du på en 120mm 11db SilenX vifte fra vendur.no så får du en veldig bra kjøling + stillegående system

Nice.

Kommer til å bruke viftestyring på viften så det er ikke viktig hvor mange RPM den har ved 12V.

 

 

Et annet spørsmål:

Men går det fint å ha kun en disk på Silicon raid kontrolleren?

 

Takk for hjelpen :thumbup:

 

Barvini

Lenke til kommentar
Noen som vet om komplett sender ut ny chipsett vifte, uten at jeg trenger og sende inn hk'et mitt?

 

Har idag zalman sin passive kjøler, men må gå over til noe mindre, da den passive kjøleren blir i veien for mitt nye skjermkort (les: kjøleren til skjermkortet)

Hvilken skjermkortkjøler er det snakk om?

I mitt tilfelle kuttet jeg bort noen pinner på zalmankjøleren, slik at skjermkortkjøleren passet inn. Det er ikke værre enn det! ;)

Lenke til kommentar
Noen som vet om komplett sender ut ny chipsett vifte, uten at jeg trenger og sende inn hk'et mitt?

 

Har idag zalman sin passive kjøler, men må gå over til noe mindre, da den passive kjøleren blir i veien for mitt nye skjermkort (les: kjøleren til skjermkortet)

Hvilken skjermkortkjøler er det snakk om?

I mitt tilfelle kuttet jeg bort noen pinner på zalmankjøleren, slik at skjermkortkjøleren passet inn. Det er ikke værre enn det! ;)

:p Av hilket materiale er zalmen kjøleren? Er det bare å ta frem baufila eller stikksaga å kutte av litt? Er nv silencer 5 som er stock på det kortet.

 

Ingen som vet om komplett sender ut nye vifter?

Endret av stinger82
Lenke til kommentar

Har Premium...

 

Har ett rart problem her...

 

Når jeg spiller BF2 så skjer det hver gang at spillet mister kontakt med serveren.

"connection to the server has been lost".

Ikke noe connection problems først eller noe sånt, bare ut i menyen og så den meldingen. Jeg kan gå rett inn på samme server og spille inntil det samme skjer igjen.

 

Dette skjedde ikke den lille tiden jeg spilte før jeg oppgraderte BIOSEN til 1.08 beta. Får ikke endret BIOS tilbake til eldre versjon via ASUS update for å teste...

 

Kan dette ha noe med BIOS oppdateringen å gjøre? Høres jo litt sært ut, men vet jo aldri... Takk for tips!

Lenke til kommentar
Har Premium...

 

Har ett rart problem her...

 

Når jeg spiller BF2 så skjer det hver gang at spillet mister kontakt med serveren.

"connection to the server has been lost".

Ikke noe connection problems først eller noe sånt, bare ut i menyen og så den meldingen. Jeg kan gå rett inn på samme server og spille inntil det samme skjer igjen.

 

Dette skjedde ikke den lille tiden jeg spilte før jeg oppgraderte BIOSEN til 1.08 beta. Får ikke endret BIOS tilbake til eldre versjon via ASUS update for å teste...

 

Kan dette ha noe med BIOS oppdateringen å gjøre? Høres jo litt sært ut, men vet jo aldri... Takk for tips!

Fant ut av det.... BF2 sliter med X2 CPU'er, man må disable den ene kjernen:

 

"Thought it would be nice to post my problem with Battlefield 2 AND the solution to it.

 

Basically the game runs fine, single player or multi. All the detail jacked up to max and get a sweet 60-90fps. However at random times during play online, I'd suddenly get booted off the server with "Connection to server lost" or something similar. This could be anytime between one hour or 5 mins, and was most annoying.

 

Anyway after trying the usual suspects with no success (opening ports, turning off firewall, reinstalling etc) I spent some time on the net and found several others with the same problem. And buried amongst the dross was the solution: Set BF2.exe process to use only ONE CPU (I have dual core Athlon X2 4400) and hey presto, I've been playing for the last 5 hours straight, and not a single connection failure.

 

Now it's a shame there's no way I know of to set this up permanently, so basically every time you run up the game, you must alt-tab to task manager, find the BF2.exe process, right click and select "Set Affinity", then untick one of the CPU's (I've only tried it unticking CPU 2). This seems to fix the problem.

 

It's a shame, as it was nice to see my first game in dual CPU mode that didn't max the processor out. Anyway, if you're getting this problem, this seems to fix it. "

Lenke til kommentar
BF2 sliter med X2 CPU'er, man må disable den ene kjernen:

 

Dette er et kjent problem for mange andre spill også.

I både Nhl 2005, og 06 hakker spillet noe jæ... med to kjerner. Ved å disable den ene, så er spillet smooth.

Det rare er at dette problemet i NHL forsvinner når jeg avinstallerer AMD CPU driveren. I BF2 derimot forsvinner problemet med "lost server connection" når jeg har driveren installert, mens uten driver ramler jeg ut hele tiden.

I NHL kan jeg bruke runfirst.exe for å automatisk sette affinity til kun cpu0.

I BF2 virker ikke dette lille nyttige programmet. Derfor har jeg AMD driveren installert, og har runfirst på i NHL 06.

Andre spill som har store problemer med X2 CPU er foreks World of Warcraft.

Lenke til kommentar
Hvor har dere forresten lastet ned 1008 BIOS'en?

Går ut ifra at den er til Premium kortet?!

Hvilken BIOS er den beste til Premium egentlig? Bruker 1007 nå. Er stabil den, men klarer ikke klokke mye.

Kjører 2500mhz (250x10) på min X2 4400.

Den finner du ved å bruke ASUS update på .de serveren. :thumbup:

 

Jeg har gitt opp å klokke, kjører standard.

 

Menneh... en driver til prosessoren?? ;)

Hvor får man tak i den? Og hvorfor ligger evnt. den ikke på CD som følger med

HK? :ermm:

Endret av Storm29
Lenke til kommentar
Hva er vanlig temperatur for motherboard/system for premium-kort? AsusProbe og AiBooster viser 51-52 grader hos meg ved vanlig bruk :ermm: Er dette for høyt? defekt?

Vel... vanlig temperatur er alt mellom 35 til 60 grader:

 

Årsak: Denne chippen sitter i nærheten av, men ikke i kontakt med northbridge chippen.

 

Mao...denne temperatur-avlesningen er ikke godt for noe som helst igrunn. Den vil kunne variere med kjøling til kabinettet, men erfaringer viser at den ikke endres noe særlig ved endringer på northbridge-kjøleren.

 

NB! Det er i allefall slik det virker for et deluxe kort, og jeg vil da anta med stooor sannsynlighet at det er likt på premium kortene også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...