Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Du er heldig ;)

 

Nå er det helt umulig for meg och bruke begge modulene, jeg prøvde och spille bf2 med 512mb....det gikk unna..hahaha  tok 5 min og loade en map..og når jeg endelig hadde loada ferdig skiftet serveren map.....och når jeg etter en stund skulle begynne och spille lagga alt helt forferdelig så jeg måtte slutte.....

 

Nå har jeg bestemt meg for och kjøpe nytt minne.. helst 2048mb.... satser på 2 PQI sett, hvis de har på lager.... ;)  (mulig jeg kjøper ett sett først och ser om det virker..)

4x512 er ikke bare kult. Du må nemlig kjøre 2T, og da ryker ~1000MB/s båndbredde.

 

Har du en Clawhammer eller Winchester så må du atpåtil kjøre DDR333. Der ryker det ennå mer båndbredde.

Det beste er å kjøpe 2x1024MB brikker.

Ok. Det var jeg ikke klar over. ;) mulig det blir bare 2*512mb da :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er heldig ;)

 

Nå er det helt umulig for meg och bruke begge modulene, jeg prøvde och spille bf2 med 512mb....det gikk unna..hahaha  tok 5 min og loade en map..og når jeg endelig hadde loada ferdig skiftet serveren map.....och når jeg etter en stund skulle begynne och spille lagga alt helt forferdelig så jeg måtte slutte.....

 

Nå har jeg bestemt meg for och kjøpe nytt minne.. helst 2048mb.... satser på 2 PQI sett, hvis de har på lager.... ;)  (mulig jeg kjøper ett sett først och ser om det virker..)

4x512 er ikke bare kult. Du må nemlig kjøre 2T, og da ryker ~1000MB/s båndbredde.

 

Har du en Clawhammer eller Winchester så må du atpåtil kjøre DDR333. Der ryker det ennå mer båndbredde.

Det beste er å kjøpe 2x1024MB brikker.

Greit nok, men over ca 230FSB så må du kjøre 2t uansett med A8N SLI Deluxe, så det har ikke så mye å si på det hovedkortet. Skal også sies at jeg kjørte 4xbrikker på min gamle Winchester @ 400MHz. Mulig at det ikke går på alle. HK valgte selv 333MHz, men bare tvingte det opp til 400MHz. Mulig jeg var heldig med min CPU?

Lenke til kommentar

Da har jeg testa litt mere her og det ser ut til at Tracer brikkene mine ikke er like stabile på dette kortet som det forrige. Kan kjøre superpi 32 M på HTT 265, 3-3-3-8, men må helt ned i 254 for å få brikkene døgnstabile i prime95 blend test.

 

Dette er pokker meg bare 4 mhz unna en stabil 2.8ghz med rammen synkront.

 

Opplever også at musa ikke altid er med etter en oppstart (Razer Diomondback). Kan virke som den ikke får USB signal. Må ta kontakta ut og inn etter jeg er inne i windows så funker den. Hva kan det komme av?

 

 

Lurer fortsatt på om noen har erfaring med å øke HTT voltage og Chipsett voltage på AN8 kortet?

Lenke til kommentar

Du er heldig ;)

 

Nå er det helt umulig for meg och bruke begge modulene, jeg prøvde och spille bf2 med 512mb....det gikk unna..hahaha  tok 5 min og loade en map..og når jeg endelig hadde loada ferdig skiftet serveren map.....och når jeg etter en stund skulle begynne och spille lagga alt helt forferdelig så jeg måtte slutte.....

 

Nå har jeg bestemt meg for och kjøpe nytt minne.. helst 2048mb.... satser på 2 PQI sett, hvis de har på lager.... ;)  (mulig jeg kjøper ett sett først och ser om det virker..)

4x512 er ikke bare kult. Du må nemlig kjøre 2T, og da ryker ~1000MB/s båndbredde.

 

Har du en Clawhammer eller Winchester så må du atpåtil kjøre DDR333. Der ryker det ennå mer båndbredde.

Det beste er å kjøpe 2x1024MB brikker.

Ok. Det var jeg ikke klar over. ;) mulig det blir bare 2*512mb da :hmm:

Finner ikke flere 512mb brikker, er sikkert utsolgt.

 

Sorry, fikk heller ikke sendt deg en pm, får bare opp "ukjent brukernavn"

Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 25/08/2005 : 14:13

Greit nok, men over ca 230FSB så må du kjøre 2t uansett med A8N SLI Deluxe, så det har ikke så mye å si på det hovedkortet. Skal også sies at jeg kjørte 4xbrikker på min gamle Winchester @ 400MHz. Mulig at det ikke går på alle. HK valgte selv 333MHz, men bare tvingte det opp til 400MHz. Mulig jeg var heldig med min CPU?

Ja, mange kommer vel noe lenger enn 230, men virker som det varierer med både cpu, minne og eksemplaret av hk. Men noe bekreftet over 250Mhz 1T på Deluxe har ikke jeg sett enda. Men forøvrig kan jeg med min Clawhammer også kjøre 232Mhz med 4 brikker (2T), men må da klokke meg dit. Får ikke låst minnet på DDR400, samme hva jeg gjør, og dette er vel begrensning med den cpu'en vil jeg tro.

La med en screenshot av båndbredde med 4 Corsair (hvorav de dårligste er C2 3200)@232Mhz 2,8V. Det er vel ingen tvil om at det vil lønne seg med 2 brikker fremfor 4, men helt håløst er det dog ikke.

Lenke til kommentar
Opplever også at musa ikke altid er med etter en oppstart (Razer Diomondback). Kan virke som den ikke får USB signal. Må ta kontakta ut og inn etter jeg er inne i windows så funker den. Hva kan det komme av?

Det har ingenting med hovedkortet å gjøre, jeg hadde også det problemet når jeg hadde det, men det er mange som har problemet (lurer på om Asus kort er litt ekstra utsatt, bare spekulasjon).

 

Det er faktisk en tråd om det her på forumet, men jeg gidder ikke lete nå :)

Lenke til kommentar

Har nå testa med Twinmos (Pc 3200 2*512) brikkene til min bror... De kjører dual channel uten antyding til problemer på ddr 440mhz 2,8v (testa over natta i prime 95 og testa ca 1 time i memtest 86+)

 

Men nå har jeg funnet ut noe: Kun en av ocz brikkene mine starter alene (men den andre får jeg ikke bilde på skjermen engang) Jeg testa også på pcen til min bror (abit nf7-s v2.0), med akuratt samme restultat som på min pc: kun en av brikkene virker.(får dog bilde på skjermen, men den klarer ikke boote windows )

 

Er den ene av brikkene gåen?, eller er den bare veldig følsom?

Har jeg krav på nye brikker fra OCZ? det er jo livstidsgaranti på brikkene opptil 3v, og jeg har aldri hatt mer en 3v på de..

 

Blue-Sky

Lenke til kommentar
Den er sannsyneligvis defekt,send den inn å få en ny.

Har sendt mail til netshop nå.

(liker ikke og plage de med en ny retur nå..men jeg kan ikke ha to så dyre brikker liggende..ga 2700kr for de, for ca et halvt år siden. Og det er mye for en lærling som meg ;) )

 

Edit: btw, jeg er veldig fornøyd med kjølinga på premium kortet, kjørte 240mhz på det uten at det ble noe spesielt varmt (rett over 40C). Så da dropper jeg og ha vannkjøling på nb..

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Har ett "Creative soundblaster 1024" lydkort, og ett "Sigma Design Hollywood plus" DVD-kort. Etter at jeg har installert lyddriverne eller DVD-kort-driverne, må jeg restarte maskinen. I det windows loadscreen kommer opp får jeg blåskjerm, jeg rekker ikke lese hva som står, og maskinen starter på nytt. Noen andre som har vært borti det problemet? Begge kortene er PCI. Har prøvd å sette kortene i forskjellige PCI slotter.

Lenke til kommentar

Se signtatur for spec.

 

Ok...ser at jeg trenger hjelp av dere for å få ut mer av mitt system.

 

I dag kjører jeg 245mhz FSB x10. HTTx4 (980mhz). (CPU: 2450 - 1,4V)

Minnet: 204mhz(408) - 2,75V - 2-3-2-5@1T. Det gir meg foreks bare 5735 Int buff., og 5701 Float buff. i Sisoft Sandra.

 

Hvordan skal jeg klokke systemet mitt maks? Kan noen skissere noen forslag til oppsett? Alt er luftkjølt, så jeg kan ikke gå helt bananas....

 

Når det gjelder minnet så er jeg ikke sikker på hvordan alle timings innstillinger skal stå. Er jo en mengde å stille på i BIOS. Sånn står det i dag:

TCL = 2 (2,5 standard)

TRAS = 5

TRCD = 3

TRP = 2 (3 standard)

TRC = 11

TRFC = 24

TRWT = 4

TWR = 3

1T/2T = 1T (2T standard)

Skal jeg endre noe mer???

 

På forhånd takk for gode forslag!

Endret av Spurs
Lenke til kommentar
Blue sky, sjekk med fingeren på ribben du, temp måler er som sagt tidligere i tråden ikke plassert på chipsett kjernen :)

Den er ikke spesielt varm ;)

 

Edit:

 

Monterte en tempføler på toppen av blokka/ribba.

 

idle:(220mhz) så ligger tempen på 34C både på tempføleren og Probe 2

load: under prime 95 så ligger tempen fortsatt på 34 i Probe 2 mens føleren viser 38C.

 

 

Blue-Sky

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Har ett "Creative soundblaster 1024" lydkort, og ett "Sigma Design Hollywood plus" DVD-kort. Etter at jeg har installert lyddriverne eller DVD-kort-driverne, må jeg restarte maskinen. I det windows loadscreen kommer opp får jeg blåskjerm, jeg rekker ikke lese hva som står, og maskinen starter på nytt. Noen andre som har vært borti det problemet? Begge kortene er PCI. Har prøvd å sette kortene i forskjellige PCI slotter.

Har du overklokket cpu? Det er nemlig sånn at det ikke altid er mulig og låse pci på 33,33mhz i bios. Har selv opplevd dette da jeg satte inn et lydkort på en klokka cpu og det hovedkortet tok kvelden :( Hvet ikke om dette løser problemet men det er en mulighet. Skiftet til premium etter dette og vet ikke om det er det samme med dette.

Lenke til kommentar
darth vulture Skrevet 27/08/2005 : 18:43

  har et problem med strømmen til a8n sli deluxe..

jeg har bygd pcn selv(etter boka) og alt er somd skal men d virker ikke..

foran på kabinette så lyser d bare 1 sek så går dn av...

og viftene rører 1 cm på seg..

Høres litt ut som du har et strøm forsynings problem ja. Hva slags psu er det snakk om, og har du dobbelt sjekket alle strømplugger, skjermkort med ekstern tilkobling? 24Pins psu, evnt EZ kontakten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...