Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jarex Skrevet 23/08/2005 : 23:36

  ja men da får jeg jo bare 333mhz på rammen ville da hatt 400 værtfall 

Ja, med det går ikke, minnefarten følger cpu farten med en divider.

Du må da klokke for og komme opp til 200Mhz (400 effektiv), man kan evnt bruke annen multipler for og få det til og stemme best mulig ifht både hvor langt minnet klokker, og hvor langt cpu klokker

Lenke til kommentar
ja men da får jeg jo bare 333mhz på rammen ville da hatt 400 værtfall :p

Ja men når ikke rammen klarer mere på 400 må den settes ned om du skal vidre på cpuen,alternativt kjøpe ny ramm.

Om du setter rammen til 266 vil ikke denne stopp din klokking av cpu og du får dermed et svar hvor langt denne går, så kan du jo utifra dette vurdere ny ram som takler dette på 400.

Lenke til kommentar

Aha husker bare på mitt Epox Nforce2 kort kunne jeg låse rammen, men man kan vel ikke det på dette korte, kan noen gi meg tips om ny ram som ikke er så ALT for dyr har ikke lat for mye penger og legge i det 1gb minimum 2gb går greit timings er ikke jeg så nøye på :)

Lenke til kommentar
Aha husker bare på mitt Epox Nforce2 kort kunne jeg låse rammen, men man kan vel ikke det på dette korte, kan noen gi meg tips om ny ram som ikke er så ALT for dyr har ikke lat for mye penger og legge i det 1gb minimum 2gb går greit timings er ikke jeg så nøye på :)

Sett ned minnet som foreslått og test cpuen, så kan det være greiere å velge/foreslå ram utifra hvor høyt du har tenkt deg .

Lenke til kommentar
Fikk mitt Permium kort i kveld ;) 

 

Men jeg har ett problem, maskina nekter og boote når jeg prøver og kjøre dual channel på minne.

Den booter bare når jeg setter brikkene i slot 3 og 4... :hmm:

 

Har: OCZ 2*512 Dual channel Platinum Edition PC 3700 (2-3-3-8).

 

 

Noen som har lignende brikker og fått det til? Kan problemet løses med en bios oppdtatering....?

 

Blue-Sky

Får ikke Dual channel til og virke, har også problemer nå med og boote i slot 3og4. (må ut med bisos batteriet, resette cmos og flytte rundt på brikkene ganske ofte)

 

Jeg skjønte ingenting når høytalerene plutselig begynnte og gjenta "system faild memory test"...greit hk sier fra hva som er galt.... :p

 

Noen som har et tips til hva jeg kan gjøre.. :hmm:

 

Btw: maskina kjører helt fint på 512mb...men det holder jo ikke til bf2 og fc det.. :whistle:

 

Edit: Hvor mange % yter brikkene bedre i dual channel?

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Da har jeg fått bytta ut orginalkjølern til fordel for en XP 120. Boota rett inn i windows på 2.8ghz og vcore 1.5v, men fikk feil i prime etter 6 minutter..

Tempen går ikke over 41 C load. (48 med orgianlkjølern).

 

Rammen har vært stabil på 260 FSB på den gamle fjøla mi, så jeg tviler på at det er den som stopper meg. Det kan selvsagt være at den ikke liker dette hovedkortet like bra..

 

:hmm:

 

Økte vcore både et og to hakk til, men fortsatt feil i prime. Satte vcore til 1,5 igjen og primer nå på 11 x 252 (2,77ghz). Ser ut til å være stabilt.

 

Det jeg lurer på er hva er optimale voltinnstillinger under "jumperfree config i bios?

 

Bør jeg øke HTT voltage, og Chipsett voltage?

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

Nå har jeg først oppdatert til 30.6 biosen, så til nyeste beta bios. Men jeg får ikke kjørt dual channel....

 

Nå sliter jeg veldig med og få brikkene til og virke i slot 3og4 igjenn også... :hmm:

 

Leste i manualen at INGEN??? OCZ brikker er "testa ok" hva kommer dette av??

 

Lurer nesten på om jeg må kjøpe nytt minne....men jeg har ikke lyst til og vrake de sinnsykt dyre ocz modulene mine ennå heller.... :hmm:

Lenke til kommentar
Nå har jeg først oppdatert til 30.6 biosen, så til nyeste beta bios. Men jeg får ikke kjørt dual channel....

 

Nå sliter jeg veldig med og få brikkene til og virke i slot 3og4 igjenn også... :hmm:

 

Leste i manualen at INGEN??? OCZ brikker er "testa ok" hva kommer dette av??

 

Lurer nesten på om jeg må kjøpe nytt minne....men jeg har ikke lyst til og vrake de sinnsykt dyre ocz modulene mine ennå heller.... :hmm:

Hva med det PQI minet jeg har ???

 

kost 804 kr + frakt.

 

PQI TURBO DDR500 2x512MB 3-4-4-8

 

Link til forhandler

 

Link til produsent

 

 

Review av minnet....

 

Ærlig talt kanke jeg skjønne at ikke minnet er mer poppulært...

 

Er rask som #¤%"¤# selv, over 7000 mb\sek i sisoft sandra..

 

Ved 2.90v kjører jeg de på 2.5-3-3-7 @ 600MHz 8000 mb\sek...

 

For ikke å snakke om prisen !!

 

Funker som ¤%" i A8N-SLI deluxe, prime 95 stabilt med 2 slike sett, 2048mb, @ 2.5-3-3-7 @ 600MHz 2.9v

Lenke til kommentar
Nå har jeg først oppdatert til 30.6 biosen, så til nyeste beta bios. Men jeg får ikke kjørt dual channel....

 

Nå sliter jeg veldig med og få brikkene til og virke i slot 3og4 igjenn også... :hmm:

 

Leste i manualen at INGEN??? OCZ brikker er "testa ok" hva kommer dette av??

 

Lurer nesten på om jeg må kjøpe nytt minne....men jeg har ikke lyst til og vrake de sinnsykt dyre ocz modulene mine ennå heller.... :hmm:

Hva med det PQI minet jeg har ???

 

kost 804 kr + frakt.

 

PQI TURBO DDR500 2x512MB 3-4-4-8

 

Link til forhandler

 

Link til produsent

 

 

Review av minnet....

 

Ærlig talt kanke jeg skjønne at ikke minnet er mer poppulært...

 

Er rask som #¤%"¤# selv, over 7000 mb\sek i sisoft sandra..

 

Ved 2.90v kjører jeg de på 2.5-3-3-7 @ 600MHz 8000 mb\sek...

 

For ikke å snakke om prisen !!

 

Funker som ¤%" i A8N-SLI deluxe, prime 95 stabilt med 2 slike sett, 2048mb, @ 2.5-3-3-7 @ 600MHz 2.9v

Ja det frista meg veldig nå.... :hmm:

 

Ser ut som man får utrolig mye for penga...

 

takk for tipset ;)

 

Edit: Finner ikke 2*512 på shg? finner bare 2*256..... Er ikke 2*512 på lager?

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Nå har jeg først oppdatert til 30.6 biosen, så til nyeste beta bios. Men jeg får ikke kjørt dual channel....

 

Nå sliter jeg veldig med og få brikkene til og virke i slot 3og4 igjenn også... :hmm:

 

Leste i manualen at INGEN??? OCZ brikker er "testa ok" hva kommer dette av??

 

Lurer nesten på om jeg må kjøpe nytt minne....men jeg har ikke lyst til og vrake de sinnsykt dyre ocz modulene mine ennå heller.... :hmm:

Jeg bruker OCZ minne, og det funker!

 

OCZ 2048 Dual Channel Platinum Edition

Lenke til kommentar
Nå har jeg først oppdatert til 30.6 biosen, så til nyeste beta bios. Men jeg får ikke kjørt dual channel....

 

Nå sliter jeg veldig med og få brikkene til og virke i slot 3og4 igjenn også... :hmm:

 

Leste i manualen at INGEN??? OCZ brikker er "testa ok" hva kommer dette av??

 

Lurer nesten på om jeg må kjøpe nytt minne....men jeg har ikke lyst til og vrake de sinnsykt dyre ocz modulene mine ennå heller.... :hmm:

Jeg bruker OCZ minne, og det funker!

 

OCZ 2048 Dual Channel Platinum Edition

Du er heldig ;)

 

Nå er det helt umulig for meg och bruke begge modulene, jeg prøvde och spille bf2 med 512mb....det gikk unna..hahaha tok 5 min og loade en map..og når jeg endelig hadde loada ferdig skiftet serveren map.....och når jeg etter en stund skulle begynne och spille lagga alt helt forferdelig så jeg måtte slutte.....

 

Nå har jeg bestemt meg for och kjøpe nytt minne.. helst 2048mb.... satser på 2 PQI sett, hvis de har på lager.... ;) (mulig jeg kjøper ett sett først och ser om det virker..)

Lenke til kommentar
Nå har jeg først oppdatert til 30.6 biosen, så til nyeste beta bios. Men jeg får ikke kjørt dual channel....

 

Nå sliter jeg veldig med og få brikkene til og virke i slot 3og4 igjenn også... :hmm:

 

Leste i manualen at INGEN??? OCZ brikker er "testa ok" hva kommer dette av??

 

Lurer nesten på om jeg må kjøpe nytt minne....men jeg har ikke lyst til og vrake de sinnsykt dyre ocz modulene mine ennå heller.... :hmm:

Jeg bruker OCZ minne, og det funker!

 

OCZ 2048 Dual Channel Platinum Edition

Du er heldig ;)

 

Nå er det helt umulig for meg och bruke begge modulene, jeg prøvde och spille bf2 med 512mb....det gikk unna..hahaha tok 5 min og loade en map..og når jeg endelig hadde loada ferdig skiftet serveren map.....och når jeg etter en stund skulle begynne och spille lagga alt helt forferdelig så jeg måtte slutte.....

 

Nå har jeg bestemt meg for och kjøpe nytt minne.. helst 2048mb.... satser på 2 PQI sett, hvis de har på lager.... ;) (mulig jeg kjøper ett sett først och ser om det virker..)

har du testa et annet dual-sett?

 

kan jo hende det er noe galt med hovedkortet ditt?

 

Jeg ville ha testet det først, før jeg kjøpte nye brikker.

Lenke til kommentar

Det står 2 twinmos 512mb brikker i pcen som jeg satt sammen til broren min, jeg kan sikkert låne de litt...

 

btw: jeg satt sammen en pc for en venn av min bror i forrige uke, den hadde an8-sli deluxe hk. jeg testa brikkene mine på det kortet og uten hell... fikk bare masse flimmer når jeg starta opp med to brikker. Etterpå satt jeg inn 4*256mb "value" brikker, det virka uten problemer. :hmm:

Lenke til kommentar

Du er heldig ;)

 

Nå er det helt umulig for meg och bruke begge modulene, jeg prøvde och spille bf2 med 512mb....det gikk unna..hahaha tok 5 min og loade en map..og når jeg endelig hadde loada ferdig skiftet serveren map.....och når jeg etter en stund skulle begynne och spille lagga alt helt forferdelig så jeg måtte slutte.....

 

Nå har jeg bestemt meg for och kjøpe nytt minne.. helst 2048mb.... satser på 2 PQI sett, hvis de har på lager.... ;) (mulig jeg kjøper ett sett først och ser om det virker..)

4x512 er ikke bare kult. Du må nemlig kjøre 2T, og da ryker ~1000MB/s båndbredde.

 

Har du en Clawhammer eller Winchester så må du atpåtil kjøre DDR333. Der ryker det ennå mer båndbredde.

Det beste er å kjøpe 2x1024MB brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...