Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett spørsmål når det gjelder feste av Zalman CNPS7700, CPU kjøler på mitt A8N-SLI Premium hovedkort.

 

Kan man bruke de eksisterende skruehullene som man fester standard rammen på til å feste CPU viften (Zalman CNPS7700) eller må man fjerne allt som er av skruetilkoblinger og bruke den nye bakplaten og de nye avstandsskruene???

 

var litt vanskelig å forklare men mulig det er noen her som har festet en slik vifte på dette kortet tidligere og kan gi meg noen råd.

 

Ellers satte jeg sammen min nye PC i helgen og jeg må si at Hiper strømforsyningen var en drøm å jobbe med og kablingen ble ganske bra, har bare å legge noen løse ledninger i babel strømper så er jeg klar.

post-24-1124705004_thumb.jpg

Endret av Retroboy
Lenke til kommentar
Ett spørsmål når det gjelder feste av Zalman CNPS7700, CPU kjøler på mitt A8N-SLI Premium hovedkort.

 

Kan man bruke de eksisterende skruehullene som man fester standard rammen på til å feste CPU viften (Zalman CNPS7700) eller må man fjerne allt som er av skruetilkoblinger og bruke den nye bakplaten og de nye avstandsskruene???

Monterte nettopp denne i helgen på A8N-SLI (ikke premium) der måtte jeg benytte den medfølgende bakplaten og ikke den som følger med hovedkortet. De medfølgende skruene passet ikke i ASUS bakplaten. Litt knot, da jeg på min Chieftech kasse måtte ta ut HK for å få inn bakplaten.

 

Nå funker det som en drøm og har nå et meget silent system (MIST strømforsyning)

Lenke til kommentar

ok, da er det ganske sikkert det samme for Premium også, så da skal jeg dra hjem å løsne hovedkortet og sette på bakplate og kjøler.

 

Når jeg får på denne Zalam kjøleren så har jeg også en meget stille PC

 

Hiper strømforsyningen er det nesten ingen lyd av bare en anelse lyd av luften som kommer ut.

 

Bruker 3 stk 9dB vifter og bde hører man ikke.

 

Så da er det bare skjermkort som gir litt lyd (XFX 7800 GTX) og det må jeg vel bare si meg fornøyd med!!

Lenke til kommentar

Fikk mitt Permium kort i kveld ;)

 

Men jeg har ett problem, maskina nekter og boote når jeg prøver og kjøre dual channel på minne.

Den booter bare når jeg setter brikkene i slot 3 og 4... :hmm:

 

Har: OCZ 2*512 Dual channel Platinum Edition PC 3700 (2-3-3-8).

 

 

Noen som har lignende brikker og fått det til? Kan problemet løses med en bios oppdtatering....?

 

Blue-Sky

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Fikk mitt Permium kort i kveld ;)

 

Men jeg har ett problem, maskina nekter og boote når jeg prøver og kjøre dual channel på minne.

Den booter bare når jeg setter brikkene i slot 3 og 4... :hmm:

 

Har: OCZ 2*512 Dual channel Platinum Edition PC 3700 (2-3-3-8).

 

 

Noen som har lignende brikker og fått det til? Kan problemet løses med en bios oppdtatering....?

 

Blue-Sky

Prøv:

 

Bytte om på brikkene ???

 

 

Reset bios, la den stå i 20 min uten strøm...

Lenke til kommentar
Fikk mitt Permium kort i kveld ;) 

 

Men jeg har ett problem, maskina nekter og boote når jeg prøver og kjøre dual channel på minne.

Den booter bare når jeg setter brikkene i slot 3 og 4... :hmm:

 

Har: OCZ 2*512 Dual channel Platinum Edition PC 3700 (2-3-3-8).

 

 

Noen som har lignende brikker og fått det til? Kan problemet løses med en bios oppdtatering....?

 

Blue-Sky

Prøv:

 

Bytte om på brikkene ???

 

 

Reset bios, la den stå i 20 min uten strøm...

Ok ;) Skal prøve.. men først må jeg vente på at sp2 lastes ned..... :whistle:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Primet på 2.7 i natt med default kjøler og vcore på auto. Fikk feil etter 3 timer i prime. Vurderer å øke vcore et hakk.

 

 

Hva er det som er default vcore på premium kortet. Kjører en San Diego på auto. Ser at CPU-z måler da vcore til 1.45v. De fleste hovedkort undervolter et hakk. Vil det si at jeg kjører på 1.47v i bios?

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Alcoholiday Skrevet 23/08/2005 : 12:39

Hva er det som er default vcore på premium kortet. Kjører en San Diego på auto. Ser at CPU-z måler da vcore til 1.45v. De fleste hovedkort undervolter et hakk. Vil det si at jeg kjører på 1.47v i bios?

Siden jeg hverken har Premium eller SanDiego, vet jeg ikke hva som er vanlig, men jeg leste på Asus for lenge siden at grunnen til at V-core varierer litt i feks Probe på Auto innstillingen, er at hk da dymaisk "tilpasser" den for bedre stabillitet. (snakker ikke om CnQ altså...) Finner desverre ikke igjen det svaret, og det var nok før Premium's tid, men vil tro det også gjelder dette.

Men andre får svare på hva som er normalt med Sandiego :)

Lenke til kommentar

Ser ut som 2.75ghz er stabilt med volten på 1.48. Tempen går ikke over 48C load.Kjører da 2 x 1 gb ram på 1:1 3-3-3-8 1T @ 2.65 uproblematisk. Får en xp 120 i morra. Håper på 2.8ghz stabilt.

 

Må si dette hovedkortet imponerer meg. Trodde aldri noe kort skulle bli mere genialt enn Abit IC7 G kortet jeg har, men ser ut som Asus har en god konkurent. Alt er bare som det skal være på denne fjøla.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Ser ut som 2.75ghz er stabilt med volten på 1.48. Tempen går ikke over 48C load.Kjører da 2 x 1 gb ram på 1:1 3-3-3-8 1T @ 2.65 uproblematisk. Får en xp 120 i morra. Håper på 2.8ghz stabilt.

 

Må si dette hovedkortet imponerer meg. Trodde aldri noe kort skulle bli mere genialt enn Abit IC7 G kortet jeg har, men ser ut som Asus har en god konkurent. Alt er bare som det skal være på denne fjøla.

Tja, det har jeg jo prøvd å si i en uke nå da :D:D

Lenke til kommentar

Snekker`n

 

 

Jeg lurte på om jeg må stille på noen greier i bios med den hden...

Som at den ikke blir finni i bios eller om jeg må instalere noen drivere eller noe????

 

 

 

Fjerner den

gamle 120 IDe disken og den håper da den funker for meg uten noe problem. Siden det blir den eneste HDen jeg har i maskina....

Lenke til kommentar
Snekker`n

 

 

Jeg lurte på om jeg må stille på noen greier i bios med den hden...

Som at den ikke blir finni i bios eller om jeg må instalere noen drivere eller noe????

 

 

 

Fjerner den

gamle 120 IDe disken og den håper da den funker for meg uten noe problem. Siden det blir den eneste HDen jeg har i maskina....

Neida bare koble dem til de sorte satakontaktene på hk og tut og kjør :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...