Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Hva slags type vifter er det? og de er 80x80mm sant? og finnes de i en 120mm versjon?

Og er det skrudd fast på et vis i bunnen eller bare ligger de der?

 

 

Edit: Blir vel litt OT dette her..

De to i bunnen er 2 stk 120 mm titanvifter.

Det er hull i bunnen på kabinettet orginalt, en skrur bare av en plate der, viftene er festet med en liten dert lynlim :-)

 

7.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Mulig jeg er litt kjapp med spørsmålet her,men har bladd igjennom A8N-Sli deluxe user guiden og finner ikke svar på det jeg lurer på..

Har gått til innkjøp av en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307927&cks=PRL

Denne kommer iveien for chipset kjøleren som er en zalman passive kjøler...

Lurer derfor på om det er mulig å bruke den nederste pci slotten i kabinettet.Slik at jeg får plass til bedre vifte på Skjermkortet.

Lenke til kommentar
Alebi Skrevet 16/08/2005 : 19:11

  Hei.

Mulig jeg er litt kjapp med spørsmålet her,men har bladd igjennom A8N-Sli deluxe user guiden og finner ikke svar på det jeg lurer på..

Slik jeg forstår manualen kan man ikke bruke den andre sloten som pci-e x16, men den svarte fungerer som en pci-e-x1 slot. (side 2,16)

 

Så jeg vet ikke om det at det er pci-ex1 faktisk har noe og si i praksis, men det er vel det som er erfaringen med DFI ja, at det gir en liten ytelses senkning. Men jeg har heller aldri prøvd dette selv.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Monterte G.K i Slot 2 (den nederste) og pcen startet helt fint.

Det røde lyset ved ATX begynte å lyse da jeg satt poweren på,men dette fungerte greit inntil jeg begynte å spille.Da frøs maskinen og jeg måtte restarte den..

Mistenker at dette skyldes ubalanse i spenningen, men er ikke sikker...

UBle også bedtom å installere nye drivere.ansett er viften jeg skulle montere alt for stort i.o.m at jeg har installert en passiv kjøler på H.K

 

Får heller lete meg om etter en ny vifte til skjermkortet...

 

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Alebi Skrevet 16/08/2005 : 23:02

  Monterte G.K i Slot 2 (den nederste) og pcen startet helt fint.

Det røde lyset ved ATX begynte å lyse da jeg satt poweren på,men dette fungerte greit inntil jeg begynte å spille.Da frøs maskinen og jeg måtte restarte den..

 

Den røde lampen du nevner er vel kanskje EZ warning lampen?, altså hk tror du kjører sli uten å ha plugget i EZ kontakten (molex ved siden av skjermkortene)

Ser at man kan disable selve warningen i enkelte bios, men tviler på at det løser problemet. Plugg inn molexen om du ikke har gjort det, og/eller bruk 24Pins psu.

Det er det jeg kan komme på av løsninger :)

Lenke til kommentar

ja var Ez som lyser..Men har flyttet kortet opp igjen. Viften jeg kjøpte kommer i konflikt med sata kabler og raid kobligene. Ser ut til at jeg må snu chipset kjøleren uanett for å få plass til viften på den øverste slot en..Visste ikke det når jeg kjøpte den...

Lenke til kommentar

Har satt opp to WD Raptor SATA disker (36,7GB) i RAID0. Kjører BIOS v. 1011. Diskene er koblet til Silicon Image RAID kontrolleren. Når jeg har satt opp diskene, får jeg opp i BIOS at det er SCSI disker. I Windows står diskene som "SiImage SCSI Disk Device" (under Device Manager). Skal det være slik? Noen andre som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 17/08/2005 : 03:07

I Windows står diskene som "SiImage SCSI Disk Device" (under Device Manager). Skal det være slik? Noen andre som har vært borti det samme?

Ja, det skal være slik.

Hvis jeg skal gjette hvorfor også, tipper jeg det har med og gjøre at SATA er nyere enn XP. Når man feks innstallerer SATA drivere (F6 avbrudd i win innstall) står det også: "Trykk f6 for og innstallere 3. parts SCSI eller raid controllere"

Lenke til kommentar
Bestilte akkurat:

 

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket-939

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939 San Diego

XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3

Har fra før: 2 x 1 GB Ballistx Tracer

Dette skal vannkjøles med en EVO 360 radiator i en Stacker.

 

 

Blir gøy :dribble:

Nesten samme som jeg har, bare at jeg kjører med 2 x 7800 kort og VX ram

Lenke til kommentar
Har fra før: 2 x 1 GB Ballistx Tracer

 

Kjapt off topic spr.mål Alcoholiday. Hvordan klokker det 2GB settet ditt? Er det de som er godkjent for opp til 500MHz? Ser mange klokker de veldig langt på XS, noe som er uvanlig for 1GB brikker. Har så smått vurdert de selv også.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Har gått til innkjøp av disse delene:

 

CPU: AMD Athlon 64 FX-57 2.8GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

GFX: XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, HDTV 450MHz, PCI-Express,Dual-DVI/ViVo,Retail

HK: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

RAM: Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs

PSU: Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort HPU-4K580 Dual Fan, Silent, 20/24pin

HD: Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

 

Og lurer på om det er noe spesiellt jeg må huske på når det gjelder hovedkortet, må sansynligvis oppgradere BIOS, men mulig det er mere jeg bør være oppmerksom på!

 

 

Retro...

Lenke til kommentar
Har fra før: 2 x 1 GB Ballistx Tracer

 

Kjapt off topic spr.mål Alcoholiday. Hvordan klokker det 2GB settet ditt? Er det de som er godkjent for opp til 500MHz? Ser mange klokker de veldig langt på XS, noe som er uvanlig for 1GB brikker. Har så smått vurdert de selv også.

De er ihvertfall stabile (superpi 32 m, memtest og battlefield 2) på 3-3-3-8 @2,7 på 250 FSB på pentiumsystemet. Der stopper det pga av cpuen blir forferdelig varm (prescott 65 C).. :p

 

Har prøvd brikkene kjapt i naboens AN8 sli 939 system, og de så ut til å kjøre fint på 260 i det systemet. Men fikk ikke testet de noe særlig der.

 

 

Derimot ser brikkene ut til å bli ustabile over 2.7 volt, selv med aktiv kjøling. Det kan jo da også komme av at MAX3 kortet de har stått i har medfødte VDIMM problemer..

 

edit. De er godkjent for 250 FSB på 3-4-4-8.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Ok. Men er det trygt å erstatte chip-viften med en kjøleblokk av denne typen?

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMNB47J

 

Overklokker ikke.

Jepp, har selv gjort dette og samtidig overklokket min AMD 3500+ til 2,6Ghz. Ingen tegn til ustabilitet her.

Til opplysning kan jeg opplyse om at jeg har erstattet den orginale chipset kjøleren med nevnt kjøleblokk, og ved normal bruk i romtemperatur på 20-25 grader så er chipsettet rundt 45 grader (har temp måler).

Lenke til kommentar
Har samme hk og det fungerte rett ut av esken,prøvde det også med en X2 uten problem.

Ser du satser på en FX 57, personelig synest jeg det er mye penger ut av vinduet i forhold til hva du får igjen, men det er ditt valg.

Uansett har du en meget bra maskin der.

Ok, høres bra ut.

 

Hvordan er det med prosessoren og dette HK, har ikke tenkt å overklokke i noe større grad og har ikke vannkjøling (ennå), men lurer på hvordan varmeutviklingen er og hva jeg trenger av kjøling på CPU.

 

Har tenkt å prøve Silverstone Nitrogon CPU-Kjøler (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310585&cks=PRL), muligens med et par stillegående 60 mm vifter, men er ikke sikker på omm dette er en bra løsning!??

 

Skal i all hovedsak bruke maskinen til spilling og multimedia så derfor fallt valget på FX 57, tenkte lenge på X2 men nå er valget tatt og det er "no way back" men jeg gråter ikke for jeg klarer meg vel med FX 57 ;-)

Endret av Retroboy
Lenke til kommentar
Ok. Men er det trygt å erstatte chip-viften med en kjøleblokk av denne typen?

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMNB47J

 

Overklokker ikke.

Jepp, har selv gjort dette og samtidig overklokket min AMD 3500+ til 2,6Ghz. Ingen tegn til ustabilitet her.

Til opplysning kan jeg opplyse om at jeg har erstattet den orginale chipset kjøleren med nevnt kjøleblokk, og ved normal bruk i romtemperatur på 20-25 grader så er chipsettet rundt 45 grader (har temp måler).

Jeg er litt nysgjerrig på den temperaturen.... :yes:

 

Hva slags kabinett har du, hvilke vifter, og hvordan sitter disse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...