Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Kjører du med booster'n nå Snekker'n, så du kan bekrefte at den er kompatibel nok hvis man fikser strømkabelen, eller har du ikke kommet så langt enda?

Ser du kjører 20+4 ledninger inn på hk.

 

Desverre den kan ikke brukes på dette kortet, bla fordi ramportene står for tett.

Snakket også med en kar på extremsys han sa det ikke gikk bra,jeg ville ødlegge ramportene, så da lar jeg det være .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, har testet litt med dette kortet nå og hadde det hatt samme voltmulighetene som DFI kortet hadde dette vært en alvorlig konkurent, ja faktisk yter dette kortet meget bra og stabilt.

Her er en sammenligning på hva jeg til nå har klart på disse kortene.

 

DFI: cpu på 2,9 - grafikkortene på 498/1389 og minnet synkront med cas 2-2-2-7. 1T

Fikk da 31366 poeng i 03

 

ASUS: cpu på 2,75 - grafikkortene 498/1389 og minnet synkront med cas 2-3-2-8 . 1T

 

Fikk da 31065 poeng i 03.

 

Altså kunn fattige 301 poeng mindre sel om cpu kjører på lavere clock og minnet med slakkere timinger.

Lenke til kommentar

Hmm, dette er meget interessant Snekker'n. Er det pga V-dimm du har noe lavere hastighet og slakkere timings eller? Cpu har du vel ikke pleid og kjøre over 1,55V uansett?

 

Bare for og presisere det, så er det vel ikke noen som har påstått at Premium ikke kan kjøre 250Mhz memfart. Men det ser så langt jeg kan se ut til og være slik på Deluxe, og nettopp derfor er det særlig interessant og vite om dette muligens er forbedret noe på Premium. Så langt kan det jo faktisk se slik ut da. :thumbup:

Ut fra hva jeg kan finne ut fra Asus fremgår det ikke annet enn heatpipen som er endret fra Deluxe. Men sannheten er nok at det er andre ting også, det ser bla ut til og score bitte litt høyere i de fleste tester. Tviler på at det er helt tilfeldig.

 

Håper du vil få muligheten til og teste ut enda høyere hastigheter i fremtiden. 250 som du nå kjører er jo akkurat i grenseland, der vi andre fattige Deluxe eiere ser ut til og begynne og slite litt med 1T. Så derfor håper jeg du vil få muligheten til og teste med noe skikkelig høyhastighets minne, gjerne med slappe timings, bare for og få det avklart en gang for alle.

 

Edit; Ja det fremgår vel også at den sli velgeren er kuttet ut på Premium.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

nå har jeg akkurat kjøpt meg dette hovedkorte og boota fint opp til oppstarting av windows. der gikk den i evigheter som den bruker å gjøre når noe er fucka med windass, så jeg regna med jeg bare måtte reinstallere. booter om igjen og nå står bare pcen på logoen og går ikke videre. om jeg tykker del kommer det bare "entering setup" i evigheter :\ jeg har en amd 64 2.0 ghz vince og 1024 mb ram twinmos som er til salgs for 995 kr @ komplett. jeg har oxo gf6600ti.

Lenke til kommentar
Hmm, dette er meget interessant Snekker'n. Er det pga V-dimm du har noe lavere hastighet og slakkere timings eller? Cpu har du vel ikke pleid og kjøre over 1,55V uansett?

Jeg kjører nå en 3700 og på dfi kortet kjørte jeg en 4000+, så hadde jeg hatt den nå spørs det om jeg ikke hadde klart like høye eller høyere score enn på DFI kortet :hmm:

 

Edit: Klarte nå høyere poengsum i 03 enn jeg noen gang klarte på DFI kortet.

Ny score er 31790 :thumbup:

http://service.futuremark.com/compare?2k3=4183347

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
:yes: Kommer seg nå Snekkern!

 

Hva tror du er lurest å kjøpe av en 3700 San Diego og en X2 4400? Med tanke på at det skal være en spillmaskin.

Pr i dag er det vel liten tvil,det er 3700 både med tanke på pris og ytelse.

Hva som kommer den dagen spill blir optimalisert for X2 er ikke godt å si,men det blir iallefall en god stund til.

Lenke til kommentar
Snekker`n Skrevet 13/08/2005 : 18:47

  Kjører nå med 260 x9 på cpu og minnet på 1T 

Det er jo helt genialt. Men hva tror du da Snekker'n, du som har så mye erfaring med disse tingene. Er det gjort noe hardware endringer på Premium som gjør at dette funker, eller er det rett og slett software/bios som er bedre tror du??

 

Kjenner du, eller har hørt om noen som klarer over 250Mhz 1T med Deluxe kortet?

 

Og til slutt, kult at du får såpass bra score, nesten 32K 03 Mark må jo være helt eksepsjonelt bra og spille med, har liksom ca 14700 her, og syns det flyter nokså greit... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Snekker`n Skrevet 13/08/2005 : 18:47

  Kjører nå med 260 x9 på cpu og minnet på 1T 

Det er jo helt genialt. Men hva tror du da Snekker'n, du som har så mye erfaring med disse tingene. Er det gjort noe hardware endringer på Premium som gjør at dette funker, eller er det rett og slett software/bios som er bedre tror du??

 

Kjenner du, eller har hørt om noen som klarer over 250Mhz 1T med Deluxe kortet?

 

Og til slutt, kult at du får såpass bra score, nesten 32K 03 Mark må jo være helt eksepsjonelt bra og spille med, har liksom ca 14700 her, og syns det flyter nokså greit... :dontgetit:

Har desverre ingen erfaring med deluxe kortet og kan derfor ikke uttale meg om dette.

Når det gjelder score på dette kortet er det meget bra, synd det ikke har mere volt til minnebrikkene da hadde jeg kunnet nå lengre. Både med tanke på strammere timinger og mere fart på cpu, for setter jeg minnet til 266 så kjører jeg cpu på 2,9 . :hmm:

Lenke til kommentar

Snekker'n, har du noe TCCD basrte minne moduler for å teste hvor langt HK er villig til å gå med 1T? Er jo ikke allverdens forskjell i ytelse ser det ut som. Fin score du har med premium kortet. Kordan er temp på chipsett på dette HK?

Er det fysisk umulig å få samme spennings reguleringen på CPU og minne eller er dett fullt mulig med en moddet bios?

HW moddet vell HK'et ( ikke premium) slik at en fikk høyere spenning på minne, så alt er jo mulig om en leker litt med kortet. Dette var jo fysisk modding og ikke bios modding..

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Hei!...Jeg lurer på om det er noen program som er med hovedkortet som jeg kan styre viftene mine med... å ikke bra cpu

 

tenkte på kabinett viftene?...Vil gjerne slippe å bruke biosen.

 

Går det ann å styre viftene med Probe?

 

 

 

Mvh Hallomann

Nei du kan ikke regulere hastighet på viftene der om det er det du tenker på.

Lenke til kommentar
Snekker'n, har du noe TCCD basrte minne moduler for å teste hvor langt HK er villig til å gå med 1T? Er jo ikke allverdens forskjell i ytelse ser det ut som. Fin score du har med premium kortet. Kordan er temp på chipsett på dette HK?

Er det fysisk umulig å få samme spennings reguleringen på CPU og minne eller er dett fullt mulig med en moddet bios?

HW moddet vell HK'et ( ikke premium) slik at en fikk høyere spenning på minne, så alt er jo mulig om en leker litt med kortet. Dette var jo fysisk modding og ikke bios modding..

Desverre, jeg har kun VX brikkene og et par elendige Twinmos brikker her for tiden,men det ser ut som at det skal gå greit å klokke med 1T siden jeg kan kjøre på 260 x 9 på VX brikkene. måte da redusere cas, men det er jo fordi jeg ikke har nok spenning til disse dyrene .

 

Om jeg setter minnet ned på 266 klarer jeg 2,9 på cpu :)

 

Skal se om jeg kan få opp noen forskjellige PMI/ PQI brikker.

Ser disse kommer brukbart ut i tester, har lave timinger og er ikke så strømhungrige. Kunne vært morro å testet noe sett av disse.

Anandtec skrev:

PQI reached DDR556 on the Intel platform, which places it among the best DDR400 performers we have tested. The memory reached even higher overclocks on the AMD test bed
Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...