Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skall se hva jeg får til,men akkurat nå blir det ikke noe klokking,for nå står sola midt på himmelen og det er nærmere trtti grader ute så da får en nyte det :-)

 

Men en ting kan jeg si med en gang, er du ute etter et hk med lite støy så kan du trygt velge dette i og med at det er støyfritt (ingen vifter).

Lenke til kommentar
Snekkern; Anbefaler du å styre unna DFI fjøla?

Kommer til å bestille meg et AMD system i slutten neste uke burde jeg velge DFI eller Asus? Pokker så vansklig å bestemme seg..

 

- det må klokke bra!

- Det må kunne kjøres i Sli.

 

:roll:

Asuskortet klokker ikke like bra som DFi kortet, dette pga at du kann tilføre minnebrikkene mere volt på DFI kortet.

Begge kortene er meget bra og jeg må si jeg likte løsningene på asuskortet meget godt, ingen vifter på kortet, storre plass mellom pcie portene (dette får også DFI på neste utgave)

Så sånn som det ser ut nå så er DFI et meget bra kort , men som sagt det ser ut som det er problemer med dette og 7800 gtx i SLI, skal du ikke bruke 7800 kort skal det deroimot ikke være noen problemer.

Ønsker du derimot et kort som ikke klokker fullt så langt, men som er stille og 100% stabilt ser det ut som Asus er å foretrekke .

Dette med klokking og volt vil også avhenge av hvilke minnebrikker du har.

Lenke til kommentar
Alcoholiday Skrevet 11/08/2005 : 18:46

  Så det er altså kunn minnevolt som er forskjellen i overklokkingsegenskapene?

Ja, jeg vil da minne om at jeg har til gode og se noen kommer over 250Mhz 1T med A8N-sli, så det er ikke bare spenningen til minnet som er forskjellen.

Men venter i spenning på at Snekker'n eller andre kan komme med noen tilbakemeldinge ifht til dette og Premium.

 

GSN, spør du meg er det egentlig ikke noe garanti for noe som hels, at kondensatorne er fra Japan. Men når det er sagt er det rimelig og anta at nettopp slike komponenter er ekstra bra på DFI, siden det er såpass spennigskraftig.

Det er da bare min mening. :)

Lenke til kommentar

Ja, det er jo ingen tvil om at det går fint og klokke med dette hk Alcoholiday, hvis det er det du er usikker på. Det er mange brukbare klokker med dette hk, og jeg kjører superpi @2,94Ghz og stabilt 2,82Ghz med en 3500+ bruker da 1,6350V-core.(over det liker den ikke uansett) Cpu klokkeegenskapene ser da ut til og være nokså ubetydelige ifht DFI. Det er dette med minnet som kan bli et problem når det blir litt ekstremt.

 

gsn Skrevet 11/08/2005 : 22:18

  Jeg tviler ikke på at de er Japanske, men om akkurat det har noe å si på ytelsen er jeg ikke sikker på 

Nei, var vel i grunn det jeg mente også. Men at gode kondesatorer har noe og si på ytelsen er helt klart. Det har jo med spenningstabillitet, og glatting av ripple ol.

Q-tech psu er et glimrende eksempel på hva dårlige kondensatorer kan føre til. :)

Lenke til kommentar
Da var Asuskortet på plass og satt opp med SLI, alt ser ut til å fungere perfekt.

Stårlende! venter Spent på 3dmarks med dette korte også et par bilder med utstyret i hadde vert kjekt sier jeg.

Tja her er et par bilder.

 

 

Et par bilder av Asuskortet.

 

2.jpg

 

3.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Kjører du med booster'n nå Snekker'n, så du kan bekrefte at den er kompatibel nok hvis man fikser strømkabelen, eller har du ikke kommet så langt enda?

Ser du kjører 20+4 ledninger inn på hk.

 

Og ikke minst er jeg som nevnt, veldig spent på og høre om dine erfaringer med minneklokk.

Nå vet jeg ikke hvor klokkevillig minne du har tenk å bruke (men Snekker'n hara vel alltids noe turtallsvillig klokkeram liggende ute i vedskjulet han...? :p )

 

Det er mest dette med 1T over 245-250Mhz jeg tenker på, men jeg har også bitte litt problemer med sporadiske feil med 2T. Jeg er ikke helt sikker på hvor problemet ligger hos meg enda, men om jeg feks kjører minnet på 285Mhz får jeg kanskje 2 feil i løpet av 4 timer memtest. Altså meget sporadisk. Det samme kan da skje ved feks spilling, kan gå bra i flere timer, men før eller siden crasher det. Er altså ikke 100% sikker på at hk har noe skyld i dette, men har mine mistanker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...