Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Noen som har en formening om hvorvidt følgende vil passe sammen på Asus A8N SLI i et Sonata II-kabinett:

 

ASUS Extreme N7800GTX TOP/2DHTV

Zalman CNPS7700-Cu

Zalman ZM-NB47J

 

Jeg har en NorthQ cpu-kjøler som vel er helt lik, samme chipset kjøleribbe og to 7800GTX kort på dette hovedkortet, og det passer helt uten problemer. Kjøleribben har god klaring mellom grafikk-kortene. Har et annet kabinett dog.

 

I forbindelse med temp på chipset med zalman-kjøleren kan jeg nevne at selve kjøleribben holder 53 grader mens Asus probe har en MB temperatur på 30 grader, så jeg kan bekrefte at MB temperatur ikke er en god indikator på om chipset kjølingen er bra nok.

 

EDIT: Ser (nå) at det er en mye større(?) kjøleløsning på det kortet enn stock 7800GTX. Da tar jeg tilbake det jeg sa om plass til chipset-kjøleren, ihvertfall hvis du skulle ønske SLI senere.

Endret av fledsbo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei!

 

Noen som har hatt dette problemet med Asus A8N-SLI Deluxe?

 

Prøver å installere windows xp med sp2 på en 200gb s-ata disk, men kommer bare blå skjerm under installeringen og har prøvd ut en ata-100 disk også. Det er vell flere som har hatt dette problemet, men hva gjør det. Får ikke installert windows, veldig kjipt. :hmm:

 

Er det nødvendig og installere noe under oppstarten av installeringen ? altså trykke f6 for å installere noen kontrollere?

 

Når installeringen kopierer over filer til installasjonen, så kommer det av og til kunne ikke kopiere den og den filen. Tenker dette var noe med cdrommen, men har prøvd å installere fra harddisk også, det ble bare enda mere "kunne ikke kopiere fil" meldinger.

 

Takker for hjelp på forhånd!

Lenke til kommentar

cd`en fungerer helt fint, ingen riper. Har også prøvd installasjonen fra harddisk, men er det samme da også.

 

Mulig det er biosen og/eller chipset driveren? Men det anbefales å installere nyeste chipset driveren før man legger inn nyeste bios, og jeg er jo ikke i windows så får vell ikke lagt inn chipset driveren? Eller er det noen muligheter?

 

Kanskje jeg skal putte i en hd med windows ferdig installert, sjekke om jeg kommer meg inn i windows og får lagt inn siste bios og chipset driver. Så prøve og installere på nytt.

Lenke til kommentar
har du prøvd med forskjellig minne?

 

minne er det som har laget mest blåskjermer for min del ihvertfall! :)

Det var akkurat derfor jeg spurte om hva som stod på feilmedlingen :), rett og slett for å vite om det stod noe om disken eller minnet.

 

Du kan jo altids teste med en og en brikke hvis du bruker to.

Lenke til kommentar

Supert Snekker'n ;)

Da håper jeg du vil være snill og teste litt minneklokking, så vi får se om også Premium lider av problemer med 245Mhz og oppover på 1T

Jeg ser at det minnet du vel bruker pr idag er noe som liker høy spenning, så da regner jeg med at du vil bruke noe annet enn det på dette hk (pga max 3.0V)

Og kjenner jeg deg rett vil det vel bli litt klokking etterhvert..?

Lenke til kommentar
Supert Snekker'n ;)

Da håper jeg du vil være snill og teste litt minneklokking, så vi får se om også Premium lider av problemer med 245Mhz og oppover på 1T

Jeg ser at det minnet du vel bruker pr idag er noe som liker høy spenning, så da regner jeg med at du vil bruke noe annet enn det på dette hk (pga max 3.0V)

Og kjenner jeg deg rett vil det vel bli litt klokking etterhvert..?

img_-1778870001_0.jpg

 

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3743

 

Trenger jeg si mer :D

Lenke til kommentar
ASUS  A8N-SLI Deluxe n/a

N Not Compatible

obs  !

Det kommer helt ann på strømkontakten.

Årsaken til at de skriver det der er at den er beregnet til 20 pin og dette kortet har 24 pin.

Det di ikke har hørt om er at de fleste stforsyninger har en 24 pin som kan omgjøres til 20, dermed kobler du denne på vanlig måte og setter den resterende 4 pinnen på siden.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ahh, he he men er ikke det juks da?? :p

 

Men ja, det blir spennende, har også hørt tidligere at disse ikke kan brukes på A8N-sli, men da har du sannsyneligvis altså en løsning på det. Man kan vel såvidt jeg kan se bare kappe 24 pins kontakten også, eller koble seg på de ledningene som trengs. Hvis det bare er det med strømkontakten som ikke passer, er det i alle fall et overkommelig problem vil jeg si. Trodde forresten sånne boostere var mye dyrere jeg, koster jo ikke stort mer enn diferansen mellom DFI og A8N jo...

Da venter jeg i spennig på å høre hvordan det går med T1/T2 saken.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...