Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg har de brikkene du linket til der.

Om de fungerer bra ,kan jeg vanskelig utale meg om ,

Dersom en larvære og overklokke fungerer de bra

Jeg prøvde og sette fps til 220 x 11 multiplier med fixed pci og pcie bus

Men da "frøs" skjerm bilde seg når jeg spilte HL2

Prøvde samme frekvens etterpå uten å ha overklokket ,og da var alt OK!

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Daytona* = JimRamse ??

 

Trodde det var JimRamse som viste sin overklokk med disse brikkene på ASUS A8N SLI DELUXE og det var jo en imponerende overklokk. Fsb var jo på 324, så skjønne ikkje ka som er problemet ? Disse brikkene ser jo ut som de funke over alt forventning.

 

200% forvirret nå. :hmm:

Lenke til kommentar
Daytona* = JimRamse ??

 

Trodde det var JimRamse som viste sin overklokk med disse brikkene på ASUS A8N SLI DELUXE og det var jo en imponerende overklokk. Fsb var jo på 324, så skjønne ikkje ka som er problemet ? Disse brikkene ser jo ut som de funke over alt forventning.

 

200% forvirret nå. :hmm:

Nei dette er ikke Jimramse :no:

Lenke til kommentar
JIMRAMSE: Hvilke minnebrikker kjørte du 324MHZ på og var det på ASUS A8N SLI DELUXE?

Jeg kjørte på 2x512MB Geil Ultra X. Ja det er med A8N-SLI Deluxe kortet. Problemet er at det er ikke stabilt her. Får den ikke stabil over 480MHz på minne. Kan kjøre den helt opp til 650MHz på minne, som screenshot viser, men da langt fra stabilt. Det er det som er det store problemet med disse kortene. De vil ikke godta høye minnehastigheter stabilt. Har endt opp med å kjøre 312x9=2.8GHz med devider slik at minne går på 400MHz. Da er den stabil. Har bestilt nye brikker å skal teste videre. Liker dårlig å måtte ha så lav MHz på minne for å få den stabil, ihvertfall når jeg ser hvor langt jeg kan tyne den ustabilt.

Lenke til kommentar
JIMRAMSE

Hvordan får du låst pci busen?

Ser i clock generator for nforce 4 at pci busen er 33,jeg har gått inn i bios og valgt låst til 33 ,men når jeg øker cpu frekvensen i cloc generatoren ,øker også pci busen.

pci eksperss busen forblir 100.

Har bare satt min til 33 i bios så er den låst. Har ikke hatt problemer med at den forandrer seg.

Lenke til kommentar

Er de Geil brikkene du har eksepsjonelt ogde eller er alle av samme type så gode ?

Syns det er merkelig om de ( les ASUS ) ikkje fikse detta problemet siden det e ein del folk som har TCCD brikker. Regner med at TCCD på de Geil brikkene du har? Hold oss oppdatert om kordan det går og legg ut eventuelle bioser du får tak, er du snill. ;)

Lenke til kommentar
JIMRAMSE

Hvordan får du låst pci busen?

Ser i clock generator for nforce 4 at pci busen er 33,jeg har gått inn i bios og valgt låst til 33 ,men når jeg øker cpu frekvensen i cloc generatoren ,øker også pci busen.

pci eksperss busen forblir 100.

Har bare satt min til 33 i bios så er den låst. Har ikke hatt problemer med at den forandrer seg.

Merkelig, når jeg setter min til 33 i bios så forandre den seg etterpå. du har sikkert satt noe annet som gjør at denne låser seg :)

 

 

Rolf

Lenke til kommentar
Er de Geil brikkene du har eksepsjonelt ogde eller er alle av samme type så gode ?

Syns det er merkelig om de ( les ASUS ) ikkje fikse detta problemet siden det e ein del folk som har TCCD brikker. Regner med at TCCD på de Geil brikkene du har? Hold oss oppdatert om kordan det går og legg ut eventuelle bioser du får tak, er du snill. ;)

De virker veldig gode. Skal sies at når jeg kjører RAM så høyt er jeg nødt til å kjøre med 2t for de som vet hva den gjør. Minker ytelsen, men øker overklokkbarheten. Ja de Geil brikkene er med TCCD chipper. Har nå bestilt meg disse brikkene

 

Corsair TWINX1024-4400C25

 

Håper på at de sammarbeider bedre. Hvis ikke så har jeg noen BH-5 brikker tilgjengelig også. Kan eventuelt teste hvor langt de vil med 3v som er max jeg kan gi de med dette HK uten Booster.

Lenke til kommentar

med bios 1002 fikk jeg problemer med å sette multiplieren til noe annet enn 5...prøver nå 1003-001! :)

 

Shit: da var jeg tilbake til problemet med at minnet blir usynkront når jeg skrur opp hastigheten litt...(clockgen var ikke så veldig nyttig da den ikke gjorde permanente endringer)

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Dette var en kjekk cpu å klokke!

Følgende resultat:

 

BIOS: 1003-003

Speed: 2569

HTT: 285

Volt : 1.625v

Mem: 183

 

Dette er med boxed-kjøler! ;)

 

Minnet er underklokket...jeg får ikke til å styre hastigheten på det selv! :( Noen som har noen tips?

 

Edit: fjernet dustete temperaturer...fant ut av minnet...se seinere innlegg for beskrivelse!:)

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...