Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Er det ingen her som har peiling på hvorfor jeg hører masse støy i headphonsa? Hver gang jeg beveger et vindu, eller bilder lastes inn i mozilla eller bare jeg skriver på tastaturet hører jeg støylyder i headphonsa.

 

Kan det være dårlig kontakt noe sted? Jording eller hva ?

 

har en mono til mini jack plugg fra headphonsa inn til pcen, den er litt sliten.. men jeg kan ikke se for meg at det er den som er årsaken ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg klokka litt igjenn med 3200+ venice`n min igjen...

 

etter at det ble ustabilt med 2,45ghz og 1,5v satte jeg ned htt til 240, d funka nesten helt fint... men fikk lyst til å klokke mer, satte spenninga på fult og htt 250mhz,

 

starter windows, men får melding om at steam ikke klarer å starte

 

fyrer opp asusprobe og superpi. 1mb går fint, temp holder seg på 40c

prøver på 2mb og får error :dontgetit: temp ligger på 44c

starter BF2 og begynner å spille, blåskjerm og restart etter 5 min.. :no:

 

skjønner ikke at jeg ikke får klokka mer... ser folk som får mye mer med lavere spenning og samme cpu :( cputemp er ikke spesielt høy, men mb temp ligger alltid ca 2c under cpu-temp... kanskje fixe litt kabinettvifter og stæsj, kan det hjelpe

Lenke til kommentar
k_wannebo Skrevet 11/07/2005 : 08:53

skjønner ikke at jeg ikke får klokka mer... ser folk som får mye mer med lavere spenning og samme cpu  cputemp er ikke spesielt høy, men mb temp ligger alltid ca 2c under cpu-temp... kanskje fixe litt kabinettvifter og stæsj, kan det hjelpe

God kjøling vil alltid være en fordel, men du har jo fine temperaturer, så er ikke så sikker på om du kommer så veldig mye lenger av det...

Men ikke glem at ingen cpu er like, hva andre får med sine har lite med deg og gjøre, og av hva jeg har sett gjelder dette i høyeste grad også Venice. Men vil igjen tipse om at jeg hos meg har betydelige forskjeller i klokkbarhet med forskjellige bios'er. Jeg er tilbake på 1006, som ser ut til og være den beste for Clawhammer.

 

Forøvrig er ikke det du sier med superpi så rart, jeg kjører mange runder superpi @ 2,94Ghz uten feil, men prøver jeg og fyre opp feks R Burns rally på den farten ender det i blåskjerm/bråkutt ganske raskt. Må ned i ca 2,85 før den klarer tunge spill stabilt. Jeg bruker OCCT som jeg syns er veldig bra til og sjekke stabilitet ved klokking.

 

Forresten har un0kai skrevet en fin liten guide for A64 klokking Her som du kanskje kan titte litt på om det er noe du er usikker på. Den er skrevet for DFI, men prinsippene er jo like.

Lenke til kommentar

oki nå har jeg klokket enda mer med 3200+venicen min,

 

Jeg leste litt av d pcp 160 skrev, begynte på scratch stock volt og så økte jeg htt med 10mhz osv osv testa med occt

 

sitter nå med:

HTT:260mhz

mp: 10

spenning:1,475

cputemp idle: 37

casetemp idle: 40 :ermm:

 

det som da har vært problemet tidligere er at jeg har kjørt minne syncront med cpu,

nå kjører jeg en 5/6 divider, dette fungerer nesten helt stabilt. setter jeg divideren på 6/6 så er d blåskjerm før jeg starter windows :cry:

 

jeg bruker dette minne:

Corsair TWINX1024-4400C25 DDR-DIMM 1024M Kit w/two matched CMX512-4400 CL2.5 DIMM

 

jeg trodde jeg kunne kjøre sync, htt/minne helt opp til HTT på 275mhz

 

jeg kjører stock timings

 

2,5.4.4.8.11.16

 

og spenningen er satt til 2,75v

 

jeg trodde at dette minne klarte å følge med opp til 275mhz

Lenke til kommentar
k_wannebo Skrevet 12/07/2005 : 13:46

  kjører 2,7ghz nå forestn   

Da begynner det jo og hjelpe da ;)

Men jeg kjenner ikke så mye til det minnet ditt jeg, mine Corsair C2 går ganske høyt uten og øke spenningen, men da blir det fort ustabilt/feil, mulig det gjelder dine brikker også...

Men har du prøvd med mer spenning på minnet?

Hør kanskje litt i "minne" kategorien, eller ta en titt i den store DFI tråden, der er det også mye klokke-erfaringer :)

Lenke til kommentar

Lurer enkelt og greit på hvordan jeg totalt disabler lydkortet internt på hovedkortet.

 

altså slå det av. har en anelse at det er den som tuller. Siden den krasjer med mitt creative audigity 2 zs får jeg blå skjerm og driver les or equal eller noe sånt det er kanskje AI NOS som gjør noe men jeg håper at det er det interne lydkortet som fucker til alt.

Lenke til kommentar

tenkte jeg skulle prøve nTune programmet som fulgte med dette Hk'et, men får opp beskjeden nedenfor da. Noen som vet hvor jeg deaktiver denne sammkjøringen i bios? Trenger jeg i det hele tatt og gjøre det? Noen som har prøvd dette "tunup" prgrammet før? Funker det?

post-24-1121384654_thumb.jpg

Endret av stinger82
Lenke til kommentar

Siden jeg ikke bruker raid oppsett på min maskin. Synes jeg heller ikke at det er nødvendig at maskinen skal bruke mange sekunder under oppstart, på å spørre meg om jeg skal inn i raid oppsett med å trykke f4. Er det mulig å fjerne denne muligheten i bios?

 

Jeg har tittet litt men finner ingen steder som jeg kan se, som gir meg muligheten til å fjerne det fra oppstarten.

 

Noen som har en løsning på det? Ikke noe stort problem men er jo greit å slippe å få det valget hver gang jeg starter maskinen.

Lenke til kommentar

Manx: Jeg gjorde det samme når jeg hadde Asus kortet :) Det er bare å gå in i BIOS (trykk DEL under oppstart) og gå på : Advanced --> Onboard Devices Configuration : Og her ser du etter SILICON eller SIL eller Raid kontroller, har ikke manualen eller kortet for hånden så mer presist en det kan jeg nokk ikke forklare.

Lenke til kommentar

Har bestilt med en Firewire 800 kontroller.

Men nå lurer jeg på om jeg kan bruke den til dette HKet?

Bruker 1394b 64MHz bus?

 

HK gir det bare 33MHz?

 

Tenkte jeg ville prøve meg med disse:

 

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=151806

 

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=135689

 

Vil dette gå i 1394b? Hdd støtter hvertfall alle tre tilkoblingene.

 

 

Så tenkte jeg at jeg ville kjøpe meg mer Ram.

 

Har disse:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304401&cks=PRL

 

Tenkte å kjøpe et kit til, men vil den da gå ned til 333MHz?

Veldig idiotisk hvis den gjør det da.

 

Noen som har noen tips til chipet vifta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...