Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har klokka litt med mitt delux kort og 3200+ med venice-kjerne

 

HTT: 245mhz

multiplier: 10

spenning:1,52v

2ghz@2,45ghz

boxed kjøling :ermm:

temp idle: 39C

load: 47C

 

prøvde med HTT på 250mhz, da booter den fint. men da blir det skummel blåskjerm hvis jeg starter noe mer avansert en kabal.

 

Jeg har ikke prøvd med høyere spenning på cpu pga dårlig kjøling, men jeg tror d kan være hk som stopper meg, ettersom at da jeg prøvde med multiplier på 8 ble det samme historien... tror dere det da hjelper med bedre kjøling og mere spenning.

 

Den tåler vel enda litt temp denne cpu`n, så d er mulig at jeg prøver med høyere spenning med stock kjøling... får se

Lenke til kommentar
k_wannebo Skrevet 08/07/2005 : 08:47

  har klokka litt med mitt delux kort og 3200+ med venice-kjerne

 

Ja, du har jo en god del og gå på med den tempen der da. Mer spenning vil helt sikkert gjøre susen, bare følge godt med. Også må du være sikker på at det ikke er minnet som stopper da.

Forøvrig om du blar litt bakover ser du at det varierer en del hvilke bioser som klokker bra, og litt trøbbel med høye spenninger til Venice.

 

Selve HK stopper deg neppe, jeg kjører fint superpi med HTT 280x10,5 Clawhammer @2,94Ghz med samme hk :)

Lenke til kommentar

karl-wilhelm, jeg klarer heller ikke og finne disse beepcodes'ene noe sted. Der det skulle stått i manualen er det ingenting...

Men her er noen tips for Award bios generelt;

Explanation: The system is producing constant beeping in no specific pattern, or a fast "ringing" sound.

 

Diagnosis: This is usually caused by a problem with the system memory, or possibly the video card. The memory is more likely--the system complains long and loud if it can't find any usable memory, as there is no way to even start the boot process when this is the case. The motherboard itself could also be the problem.

 

Recommendation:

 

* Troubleshoot the system memory.

* Troubleshoot the video card.

* Troubleshoot the motherboard.

Og

XXXXXXX Other Beep Codes XXXXXXXXXXXXXXX

 

Explanation: You have encountered an Award BIOS beep code I do not have documented.

 

Diagnosis: Award says that any beep patterns other than "one long followed by two short" are likely problems with the system memory. However, of late they have started adding other beep codes to their systems as well.

 

Recommendation:

 

* If you have recently flashed the system BIOS on this machine and corrupted the BIOS, and the system supports the boot block feature, the beeps may be codes communicating the status of the system as it tries to recover from the failed flash procedure. This is especially likely if the floppy drive is accessed very early in the boot process.

* Contact the vendor of the system or motherboard. They often have more specific information on beep codes.

* Troubleshoot as an apparent memory problem.

* Troubleshoot as an apparent motherboard problem.

Så det ser ikke ut til at det er noe entydig svar så langt jeg klarer og finne. Men om du sier litt mer om omstendigheten forøvrig er det sikkert mulig og hjelpe deg litt mer.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Hans Hw er:

HK: Asus A8N Sli Deluxe

CPU: Winchester og Venice samma symptom på begge.

PSU:350W thermaltake eller noe, prøvde med mitt 550W.

Skjermkort: Gigabyte 7800GTX.

HDD og cdrom irrellevant.

Ram vi prøvde et par, husker ikke merket, men alle brikkene fungerer.

 

Feilsymtop: Skjerm= svart + sakte pip, han har byttet chipsett vifta mot en Zalman passiv kjøler, og northbridgen ligger på over 50 grader målte med et sånt meter, noe som jeg synes er litt høyt.

 

Ja det burde jeg ha skrevet. Er en kamerat av min bror som kjørte bort med pcen til oss for han trodde problemet hans var CPUen , han har en Venice og trodde biosen var for gammel.

Så vi prøvde med min Wichester. Samma problem.

Prøvde med et annet power og annen RAM samma problem.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd med høyere spenning på cpu pga dårlig kjøling, men jeg tror d kan være hk som stopper meg, ettersom at da jeg prøvde med multiplier på 8 ble det samme historien... tror dere det da hjelper med bedre kjøling og mere spenning.

Hmm, har kjørt 3DMark01 med HTT på 263 x 9,5 uten problemer med standard VCore. Fikk imidlertid problemer i SuperPi.

 

I øyeblikket kjører det på 261 x 9,5. Da fungerte også SuperPi i tillegg til andre benchmarkprogrammer (har desverre dårlig ram så resultatene blir ikke så bra).

Kjører Boxed kjøler uten spesiell goop.

 

Hvis du ser i hw.no sin test av dette kortet ser du at det var oppe i HTT på 330 før det nektet å boote.

Lenke til kommentar

Hallo.

Jeg har noe av det samme problemet som karl-wilhelm, piping og svart skjerm ved oppstart. Jeg har testa alle muligheter med minnet. Det var en periode jeg fikk starta opp, men da var skriften uleselig og jeg fikk ikke opp "Trykk en knapp for å starte Windows XP cd'en" (eller hvordan den setninga er igjen). Jeg tok ut ene minnebrikka og da var skriften leselig igjen, men jeg kom fortsatt ingen vei, så jeg satt inn minnebrikka igjen og problemet med å få lest skriften på skjermen kom tilbake uansett hvilke minnebrikker som sitter hvor. Men som sagt i starten så får jeg bare svart skjerm og piping nå. Noen som kan hjelpe meg? :(

 

Min pc:

HK: Asus A8N Sli Deluxe

CPU:AMD Athlon 64 3200+ Venice 2.0GHz

Minne: Patriot XBL pc3200

Skjermkort:Gainward 6600 GT 256MB

PSU:Mist 500 Watt

 

Jeg har også bytta cpu-kjøler til denne:Arctic cooling freezer 64

Og denne for chipset:Zalman Passiv kjøler (NB47J)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...