Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trond B Hva slags problemer plages du med da? :dontgetit: Har nettopp gått til anskaffelse av dette kortet, og skulle gjerne hørt om det er noen spesielle issues..

Fikk feilmeldinger om at bl.a. driver til skjermkortet (ATI) og noen andre program ikke kunne startes. Fikk dessuten blåskjerm som forsvant så fort at jeg ikke rakk å se hva som sto på skjermen.

Lenke til kommentar
janhaakon Skrevet 08/06/2005 : 20:00

 

 

.... Nå er det ikke mange dagene igjen før ASUS A8N SLI-Premium versjonen lanseres! Ser ut til at Komplett og Pcutstyr.no legger prisen til rundt 1800kr

 

Blir moro å se om kortet er verdt de ekstra 100-lappene.. 

Den heatpipen til NB ser jo i alle fall ut som en kjærkommen forbedring.

 

Er det noen av dere som har testet diverse bios'er som har sett om noen av de har Q-fan start/Q-fan stopp innstilliger i Power menyen?

I følge manualen skal det være noe sånt, jeg har kun sett "target temp" av innstillinger for Q-fan. (Bruker 1006)

Lenke til kommentar
Vultur Gryphus Skrevet 10/06/2005 : 02:38

  Nvidia firewall er det noe vits i å installere? Er i det hele tatt Network Access Manager nødvendig? 

Jeg mener nei. De fleste har vel brannmur enten gjennom SP2 eller 3.partssoftware som Norton/Fsecure eller lign. Har man det er det liten vits med Nvidia firewallen. En anne ting er at det jo virker som det er mange som sliter litt med denne...

 

håvard87 Skrevet 10/06/2005 : 01:15

  Hvorfor i all verden dukker Ai Booster opp hver gang Windows starter? 

Vet bare at den gjør det, enten man vil eller ikke.

Gå på kjør/run - msconfig - oppstart - fjern kryss ved "overclk" så slipper du den.

Innstillingene blir der uansett, de lagrer seg i bios.

Lenke til kommentar
Vultur Gryphus Skrevet 10/06/2005 : 13:58

  QUOTE (håvard87 @ 10/06/2005 : 11:37)

QUOTE (håvard87 @ 09/06/2005 : 23:15)

Hvorfor i all verden dukker Ai Booster opp hver gang Windows starter? 

 

 

Og hvorfor dukker denne feilmeldingen også opp? 

 

 

Nøyaktig det samme skjer med meg! Dessuten kommer den feilmeldingen på "repeat" igjen og igjen osv. Måtte avinstallere hele greia. Noen som vet hva som skjer? 

Vet ikke hva som egentlig skjer, men det jeg vet at det samme skjer fra tid til annen på P4'en min også, så dette er ikke hk relatert. Jeg synes det virker som det har lettest for å oppstå når man kjører andre progammer paralellt med Ai.

Jeg pleier bare og trykke Alt+F4 til den har lukket seg, og når jeg da starter Ai Boost på nytt er den grei. Men jeg bruker altså da dette programmet kun til og klokke manuelt, så det ligger ikke å kjører i bakgrunnen til vanlig. Til den bruk syns jeg det er helt ypperlig. Men hvis man skal bruke "turbo NOS" eller hva det heter, antar jeg at Ai boost må kjøre hele tiden. Da er i så fall den selvduplikerende erroren sikkert rimelig plagsom :no:

 

Har i alle fall prøvd flere forskjellige versioner av AI Boost både på Intel og AMD systemet uten og finne en som aldri gjør dette...

Lenke til kommentar

Hjelp. :cry:

 

Har akkurat installert ASUS A8N SLI Deluxe, og oppdatert alt som er å oppdatere, men den vil bare ikke boote direkte fra Raptoren.. :no:

 

Rett før den skal til å laste Windows, får jeg meldingen "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER".

Alt bortsett fra CD-romen og DVD-brenneren er nytt, og jeg har akkurat kjørt en clean Windows install på Raptoren, men jeg må bruke den gamle IDE-harddisken for å kunne boote, og da får jeg valget mellom Raptoren og den gamle disken, og da går det faktisk, men Raptoren blir tildelt "D" i stedet for C..

 

Har prøvd trikset med å sette Raptoren på S-ATA 4 porten, men der vil den ikke heller..

Uansett får jeg "DISK FAILURE" hvis Raptor står som førstevalg i BIOS, må alltid gå omveien om den gamle disken.

NForce4 Driverne er oppdatert fra CD'en, og BIOS er også oppgradert fra nett.

 

Noen tips ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...