Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

gsn Skrevet 28/05/2005 : 03:51

  Vcore 1.65 (det holder vell for de fleste)

Vdimm er 3.0V (noe som er lite til Voltage eXtreme og BH-5 minne, men holder lenge til TCCD minne)

Men snakket ikke du om noen andre problemer med bios 1008 gsn? noen innstiller som ikke var der eller noe...?

 

Tor-K-El Skrevet 28/05/2005 : 12:05

  Takk for svaret, gsn. Du har rett, 1.65 holder lenge. Ønsker ikke et ekstremt overklokings kort, men det er greit at det kan klokke litt 

Jeg syns det er et bra kort og klokke med jeg i alle fall, så lenge du bytter ut den originale bios. Da jeg fikk mitt var det 1002 tror jeg, den var håpløs å klokke med, kom til 2,5Ghz. Jeg bruker 1006 nå, og kommer til ca 2,8Ghz (3500 Clawhammer) den 1006 har 1,65V og 3,0V Dimm den også forøvrig. :)

 

ivaroslo Skrevet: 27/05/2005 : 11:01 

ASUS Prob vil ikke installere seg. Har noen av dere opplevd sånt? Takknemlig for tips.

Litt vanskelig å si uten nærmere beskrivelse av hva som skjer, men et generelt tips med Probe er og laste ned fra Asus, Probe2 isteden for den på cd, da får du også skala som dekker chipset viftens turtall. Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Vet ikke om det er best å lage en ny tråd, men prøver først her....

 

Jeg fikk mitt deluxe kort igår...

Første gang jeg bygger PC og har selvsagt litt problemer... :hrm:

Har kobla til alt nå (tror jeg), men når jeg starter opp PCen skjer det ingenting på skjermen...

Har lest førstesiden om problem 2, men får ingenting til å funke.

Viftene går og det lyser grønt fra hk og skjermkort, men altså ingenting på skjermen... :( Har koblet til øretelefoner i den grønne(?) lydutgangen og kabinetthøyttalere der med power og reset.. Hører ingen beep eller stemme...

 

Har prøvd å ta ut batteriet og jumper, har prøvd med én ram brikke i a1, b1 og b2, og prøvd med to stykker i a1 og b2. No response.... :no:

 

 

Mitt System:

AMD 3500+ Venice

2x512 OCZ Platinum pc3200 rev2

OCZ PowerStream 520W

Gainward GF 6800GT

 

Står sikkert om dette i denne tråden, men jeg kan umulig lese gjennom alle sidene! ;)

 

Kan noen være så snill å hjelpe meg?? :dontgetit:

Endret av victormann
Lenke til kommentar
Hei!

Vet ikke om det er best å lage en ny tråd, men prøver først her....

 

Jeg fikk mitt deluxe kort igår...

Første gang jeg bygger PC og har selvsagt litt problemer... :hrm:

Har kobla til alt nå (tror jeg), men når jeg starter opp PCen skjer det ingenting på skjermen...

Har lest førstesiden om problem 2, men får ingenting til å funke.

Viftene går og det lyser grønt fra hk og skjermkort, men altså ingenting på skjermen... :( Har koblet til øretelefoner i den grønne(?) lydutgangen og kabinetthøyttalere der med power og reset.. Hører ingen beep eller stemme...

 

Har prøvd å ta ut batteriet og jumper, har prøvd med én ram brikke i a1, b1 og b2, og prøvd med to stykker i a1 og b2. No response.... :no:

 

 

Mitt System:

AMD 3500+ Venice

2x512 OCZ Platinum pc3200 rev2

OCZ PowerStream 520W

Gainward GF 6800GT

 

Står sikkert om dette i denne tråden, men jeg kan umulig lese gjennom alle sidene! ;)

 

Kan noen være så snill å hjelpe meg?? :dontgetit:

Har du sjekket med en annen skjermkort? Det tyder jo på at det er skjermkortet som er prolemet...

Lenke til kommentar
victormann Skrevet 29/05/2005 : 17:29

Står sikkert om dette i denne tråden, men jeg kan umulig lese gjennom alle sidene!

 

Kan noen være så snill å hjelpe meg?? 

Noen tips du kan dobbeltsjekke;

2 minnebrikker skal altså i A1 og B1, altså de blå nærmest cpu. Skal du ha en brikke bør den i B1.

 

Har du sjekket at velgeren for SLI står i single mode?

Har du prøvd begge skjermutganger?

Har du koblet til alle strømkontakter?

 

Reagerer ikke skjermen i det hele tatt, eller går den på, men ikke bilde?

Lenke til kommentar
Noen tips du kan dobbeltsjekke;

2 minnebrikker skal altså i A1 og B1, altså de blå nærmest cpu. Skal du ha en brikke bør den i B1.

 

Har du sjekket at velgeren for SLI står i single mode?

Har du prøvd begge skjermutganger?

Har du koblet til alle strømkontakter?

 

Reagerer ikke skjermen i det hele tatt, eller går den på, men ikke bilde?

Skrev feil isted ;) dett var a1 og b1 jeg hadde prøvd...(de 2 blå)

Og når det ikke virket prøvde jeg én i b1 (som det står i manualen), og da ikke det heller virket prøvde jeg én i a1 og deretter i b2....

 

SLI velgeren står i single ("single video card" peker mot cpu).

Har prøvd begge skjermutgangene...

Alle strømkontaktene skal være tilkoblet

(24pin + 4pin(ved pcu) + molex(ved skjermkort) og 6pin til PCIe)

 

Skjermen reagerer ikke i det hele tatt når jeg slår på maskinen...

Den bare lyser oransje (stand-by) :(

 

hadde samme problem som deg, i min maskin var det minnet som skapte problemet. Har byttet og nå funker alt helt supert!

 

Hvilke minnebrikker hadde du før da?

Og hvilke har du nå?

Eller var de ødelagt og du fikk nye?

 

Noen som har erfaring med DISSE brikkene med Deluxe kortet? :dontgetit:

Skal høre om jeg får låne noen andre brikker av noen og sjekke om det virker...

Endret av victormann
Lenke til kommentar

Tror jeg har prøvd det før, men prøvde igjen nå med et lite håp ;)

Ingen forskjell... Tror nok ikke de er ødelagt...

 

Prøvde en annen ting nå samtidig...koblet skjermen til min gamle data gjennom et dvi-adapter og inn på mitt GF 4200ti istedenfor bare med vga kabel... det gikk ikke! :hmm:

Ingen respons, akkurat om på 6800gt...

Men om det er skjermen eller skjermkabel som ikke virker, så skulle det vel likavel ha kommet noe beeping ved oppstart, eller hva? :(

 

Fikk et lite håp om at det kanskje kunne være skjermen/kabel som ikke virka, før jeg kom på det med beep :p

Lenke til kommentar
Alle strømkontaktene skal være tilkoblet

(24pin + 4pin(ved pcu) + molex(ved skjermkort) og 6pin til PCIe)

 

Jeg bruker ikke molexen ved skjermkortet.

Koblet den til første gang jeg startet hovedkortet men da gikk en sikring i poweret en liten stund.Nå bruker jeg GT6600 og du 6800 så da er det kanskje annerledes?

Er ikke den kun til SLI?

Lenke til kommentar

Okey...Ska prøve uten...

Kan vel ikke være derfor det ikke virker, men jeg prøver alt...! ;)

 

Hmm...syns det var litt merkelig det med skjermen...

Når jeg drar ut skjermkabel fra maskinen så lyser det grønt og på skjermen kommer det opp "no signal".

Med en gang jeg putter det inni adapteret (ikke i maskinen) så går skjermen i standby modus og lyser oransje. Slik blir den uansett hva jeg putter adapteret inni... :(

 

Får prøve en annen skjerm samtidig med annen ram da :p

Lenke til kommentar

Tidligere hadde corsair value 3200, nå har jeg kingston hyperX 3200 512 mb.

 

Jeg har forstått deg riktig når du kun får power og viftene starter, men at maskina ikke jobber videre. Dvs at du ikke hører noe aktivitet fra harddisk og ingen beep??

I såfall er det ikke skjermen eller skjermkabelen, maskinen din vil ikke boote, dette kan som tidligere nevnt skyldes både skjermkort (det er selvsagt pci-e utgaven du har?), minne evt strømforsyningen.

Endret av Fixit
Lenke til kommentar

Ja..det er rett

Ingen jobbing, men viftene går :(

 

Har ikke koblet til harddisk ennå, er vel ikke vits når det ikke funker..

Eller har forresten prøvd med harddisk også, var ikke noe jobbing da heller...

 

Prøvde en annen ram idag, en gammel pc2100...

Burde det funke? Var ingen forskjell.... :dontgetit:

(det er selvsagt pci-e utgaven du har?)

Hehe jada det er pci-e ;)

 

:hmm: Føler det er en sammenheng i det at jeg er

førstegangs PC-bygger og at maskinen ikke virker.... :ermm:

Synd jeg ikke kjenner noen experter som kan komme å se....

Aner ikke hva jeg skal gjøre nå..!

 

Forslag?? :(

Endret av victormann
Lenke til kommentar
H&Dfanatic Skrevet 30/05/2005 : 16:42

  Hvis jeg tok å kjøpte en nortpridge passiv kjøler vil ikke da biosen oppdage at vifta er vekk og nekte å starte?

kan jeg da eventuelt kople på min kabinetvifte der.

 

Du skal kunne disable chip fan monitor i power- hardware monitor menyen.

Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30/05/2005 : 00:09

Jeg bruker ikke molexen ved skjermkortet.

Koblet den til første gang jeg startet hovedkortet men da gikk en sikring i poweret en liten stund.Nå bruker jeg GT6600 og du 6800 så da er det kanskje annerledes?

Er ikke den kun til SLI?

Både ja og nei... Om du kjører sli vil du få lysvarsling (og muligens startproblemer også) hvis den ikke er tilkoblet.

 

Ellers er denne kontakten forsjåvidt valgfri, det vil sannsyneligvis virke fint uten, men det er anbefalt og bruke den for økt stabilitet. Det er også slik at denne kontakten kan benyttes som en erstatning for 24 pins psu. Så har du 20 pins psu bør du absolutt bruke den uansett.

 

Det er jo også til en viss grad varierende hvordan forskejllige psu'er leverer sin strøm, altså hvor mange 12V kanaler bla, i den sammenheng kan det også være en fordel, fordi man får fordelt strømforbruket bedre. Jo flere ledniger forbruket fordeles over, jo mindre spenningstap, og jo mer stabilt blir det også.

 

Mitt generelle råd er; bruk alle tilgjengelig strømkontakter, jeg kan ikke se noen ulemper ved å gjøre det, men en god del potensielle fordeler :)

 

Og victormann; jeg syns du skal koble til harddisk, og alt som skal være der, er ening i at du burde komme inn i bois uansett, men det er greit og utelukke de tingene som kan skape problemer. Har du forresten nå testet en og en rambrikke i B1?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...