Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Sjoko;

Jeg kjører 4 brikker med 512 på min Asus hk... Det stemmer nok at den setter ned hastighten til 333 Mhz som standard... det er fult mulig å kjøre den på 400 Mhz, men ikke med 1T....

Ok, hvis det er riktig er, går vel "vinninga opp i spinniga" litt her? Har ikke gjort noen forsøk selv rundt dette, men er det ikke slik at 2T gir vesentlig dårligere ytelse?

Tja... Minne read blir har hundre mindre, og write blir litt mindre.. det går mest utover write. Latency er helt akseptabelt. Hvis du klokker litt med 4 dimms fra 333 mhz, så kommer så tilnærmet lik ytelse som 2 dimms 400 mhz. Det duger. Valgte å ha mer minne minne fremfor topp ytelse. Men det sies jo at venice skal klare dette fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jo også nevnes at jeg synes MSI har elendig support. De er også utrolig treige med bios-updates, og når de endelig kommer med en update skaper den flere nye problem enn den fikser.

 

Vel, de har sluppet nye BIOS'er ca annenhver mnd. Vet ikke hvor ofte ASUS slipper ut nye versjoner.

 

Når det gjelder 219 MHz 'bug' på MSI kortene, er MSI klar over det og vil mest sannsynlig slippe en ny BIOS som fikser det.

 

Har hørt at ASUS har fikset dette på sine kort. Fint hvis du kan si ifra når du får ASUS kortet, Herm, sånn at jeg vet om det stemmer eller ikke.

Lenke til kommentar
Sjoko;

Jeg kjører 4 brikker med 512 på min Asus hk... Det stemmer nok at den setter ned hastighten til 333 Mhz som standard... det er fult mulig å kjøre den på 400 Mhz, men ikke med 1T....

Ok, hvis det er riktig er, går vel "vinninga opp i spinniga" litt her? Har ikke gjort noen forsøk selv rundt dette, men er det ikke slik at 2T gir vesentlig dårligere ytelse?

Tja... Minne read blir har hundre mindre, og write blir litt mindre.. det går mest utover write. Latency er helt akseptabelt. Hvis du klokker litt med 4 dimms fra 333 mhz, så kommer så tilnærmet lik ytelse som 2 dimms 400 mhz. Det duger. Valgte å ha mer minne minne fremfor topp ytelse. Men det sies jo at venice skal klare dette fint.

Hva slags brikker kjører du?

Lenke til kommentar

Kan noen her hjelpe meg litt med et klokkespørsmål?

 

Jeg tenkte jeg skulle tyne litt mer ut av oppsettet mitt i går, men fortsatt roter jeg litt med disse bios innstillingene (er mest vant med Intel :blush: )

 

Altså jeg fikk til og kjøre min 3500+ (Clawhammer) på 2,81 Ghz, men for å kjøre stabilt må jeg ned i 2,73. Men det jeg jo liker med AMD er jo muligheten for og tilpasse klokking til hva minnet klarer ved hjelp av devider, multipler osv.

 

Minnet mitt, Corsair C2 kjører opp til ca 245Mhz, ved Everest tester osv, men det blir ikke stabilt i 3DMark og spill før jeg er nede på ca 227-230Mhz. Syns egentlig det er litt rart, at det er så stor forskjell på hva det klarer i enkelte aplikasjoner, som i andre...

 

Men nok om det, spørsmålet:

Har det noen ytelsesmessig betydning hva FSB farten i seg selv er, bør jeg søke etter innstiller hvor den er så høy som mulig, så nær original som mulig, eller hva er "lurt"??

Som jeg har det nå, som vedlagt bilde, er det stabilt og fint, med 2712 Ghz (258x10,5 og FSB774) Men er altså litt usikker på om det er den beste måten jeg har gjort det på.

 

Klarte forresten 10374 poeng 3DMark 03, med dette hk og 6600GT i går, bare for å skryte litt :blush:

Lenke til kommentar
gsn Skrevet 26/05/2005 : 19:41

  FSB på amd 64? hvis du mener HTT bør den være under 1000, om den er en del under er ikke så viktig. 

Takk skal du ha gsn :thumbup:

Ja, jeg mener HTT. Var bare at det står fsb på Ai-Booster som gjorde at jeg sa litt feil. Og jeg innrømmer også at jeg roter litt med dette AMD klokke systemet, begynner og få litt oversikt nå da...

Men da er det altså helt greit at den tusler på 774.

Lenke til kommentar

God dag.

 

Har et snodig problem og håper jeg poster det riktig på mitt ASUS A8N SLI DELUXE får jeg ikke instalert den medfølgende WindDVD pakken siden den forteller meg at jeg ikke har det rette hd får å instalere pakken. Har oppdatert BIOS til 1008.. noen med samme problem?

 

Det er frustrerende.................

Endret av H&Dfanatic
Lenke til kommentar

Hei

 

Har nå hatt ulyd i viften som sitter på brikkesettet i lengre tid, og i dag når jeg skrudde på pc'n hørte jeg en helt forferdelig lyd som kom fra pc'n, og jeg skrudde pc'n av så fort som bare mulig. Etter litt skruing for åpne sidedøren prøvde jeg å starte pc'n igjen for å høre etter hvor den kom fra, innerst inne visste jeg at det var chipsettvifta, noe det også var....

 

Så etter litt titting på hvordan den oppførte seg la jeg merke til _veldig_ mye støv som satt i ribbene og på selve viftebladene, så her har jeg en mulig løsning som er enklere enn å bytte vifte:

 

1: først tas ''dekselet'' som dekker store deler av viftebladene og ribben av ved å skru ut de fire skruene på toppen

 

2: finn en q-tips og fukt den ene enden og la den andre være tørr så du kan tørke vekk evt fuktiget

 

3: deretter renser du bort alt av støv på biftebladene og under på den delen av viften som er festet til ribben der den snurrer, samt alt av støv i ribben

 

4: deretter skrur du alt sammen igjen, og vips, så er viften så god som ny :)

 

Min er nå like stille som når jeg kjøpte pc'n, og jeg er veldig fornøyd over at jeg slapp å kjøpe ny vifte, håper dette hjelper hos andre også som etterhvert får ulyd i brikkesettviften....

 

:thumbup:

 

[EDIT] Leif Skrive kom plutselig

Endret av morgus
Lenke til kommentar
Noen som fortsatt har denne viften som kan ta av "lokket" over viften og se om det reduserer støyen (dvs skru ut de 4 skruene), eventuelt å olje den.

Det beste er at det ikke er noe støy som kommer fra den i det hele tatt, begynte å lure litt på om den stoppet, men neida, den surrer og går som normalt, helt lydløs.

Lenke til kommentar

Vcore 1.65 (det holder vell for de fleste)

Vdimm er 3.0V (noe som er lite til Voltage eXtreme og BH-5 minne, men holder lenge til TCCD minne)

 

Kortet vill ikke sette begrensningen for hvor langt du klokker cpu, jeg kjører HTT (eller FSB som noen kaller det) på godt over 340 for tiden uten problemer. Hvis du skal ha minne som krever mye spenning, gå for DFI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...