Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

Makky Skrevet 21/05/2005 : 00:00

takk!

Hvis du kobler den til kontakt 1, får du noen feilmelding når SIL-"vinduet" kommer? 

Ja, da har jeg prøvd, innstalerte først SIL drivere i den XP'n jeg har på Raptoren, enablet den i bios, og vips- samme problem som du forklarer!

Når jeg så prøvde og gå i bios og velge den disken som oppstart-disk, var den ikke der, så jeg tror ikke man kan kjøre non raid på denne. Min virker garantert i alle fall, da jeg som sagt har kjørt Raid på den før.

Riktignok prøvde jeg bare kontakt 1 (har en Eheim som gjør det trangt i området)

men brukte 1 og 2 da jeg hadde raid der, og har heller ikke det problemet som en del nevner ifht Raptor på de svarte, virker i alle fall både på svart 1 og 2, både raid og non raid.

Vel, om det ikke er noe bevis akkurat håper jeg det var til litt nytte, vi får i alle fall akkurat samme meldinger. Jeg gikk også inn i SIL Array menyen, men så ikke at det var noe alternativ for bare 1 disk der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tusen takk :)

Greit å vite at det ikke er bare meg :p

men kjører på nvidia kontrollen så jeg kan disable SIL...da slipper den å "søke" etter disk, noe som betyr slik du nevnte at lastingen av OS starter raskere :)

Lenke til kommentar

Har en "Unknown Device" i device manager.

Klarer ikke å finne ut av hva jeg har glemt å installere.. :(

Har et GF6800U

Ellers er ingen flere tillegskort lagt inn, så det må være noe på hk eller skjerkort. Har bedt den om å søke i mappa hvor driverne blir pakket ut, men den finner ingenting.

Er det noen som vet om en løsning?

Lenke til kommentar
Har en "Unknown Device" i device manager.

Klarer ikke å finne ut av hva jeg har glemt å installere.. :(

Har et GF6800U

Ellers er ingen flere tillegskort lagt inn, så det må være noe på hk eller skjerkort. Har bedt den om å søke i mappa hvor driverne blir pakket ut, men den finner ingenting.

Er det noen som vet om en løsning?

Hadde ein unknown device eg og, skjønte ikkje kva det var...

Men fann løsningen, satte inn plato eg fekk med hk'et og lot windows søke igjennom den når den spurte om driverlokasjon, trur det var ACPI-eit-eller-anna.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Hehe, får teste det da

Brukte ikke driverne fra asus-siden pga de var eldre enn de som var ute.

Edit:

Jepp den fant noe ACPI Utillity...

Burde ikke dette ha fulgt med når jeg lasta ned nyeste nforce-driverne?

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Hehe, får teste det da

Brukte ikke driverne fra asus-siden pga de var eldre enn de som var ute.

Edit:

Jepp den fant noe ACPI Utillity...

Burde ikke dette ha fulgt med når jeg lasta ned nyeste nforce-driverne?

Sikkert, men trur ikkje det blei instalert noko frå cd'en. Sa berre at det som var der allerede var oppdatert, fekk slutt på unknown device saken då

Lenke til kommentar
Jeg ser at nye BIOS for delux kortet er ute 1008, samt beta drivere for 1010.

Har noen testet disse? Jeg ser på andre forum av 1008 får en del pepper.

Har prøvd 1007 og 1008, men har gått tilbake til 1006. Flere manuelle innstillinger av RAM der.

Lenke til kommentar
gsn Skrevet 22/05/2005 : 14:06

Det kan hende MPX er så snille ja, mest sannsynelig vill de ha kortet i retur :/ Du kan kjøpe en zalman passiv kjøleribbe, de koster rundt 40-50kr 

Mener og ha lest et eller annet sted her om en som fikk tilsendt en sånn Zhalman eller liknende gratis, men mulig jeg husker feil...

Aner ikke noe om MPX, men de fleste større butikker som har solgt noen av disse kortene er vel kjent med problemet.

Asus har jo rett og slett gått på en liten smell med denne vepsedriten. For ikke bare er den støyende når den virker, men det har jo vært veldig mange som har gått i stykker akkurat slik DezTruckTor sier.

Eneste som kanskje kan bli et problem er vel videre garantier om man bytter ut viften, og at Netshoper av den grunn ikke vil gi deg en passiv som garanti-sak. Men hadde det vært meg, hadde jeg prøvd på det i alle fall :)

Lenke til kommentar

Som sagt er det mest sannsynelig at de vill ha det i retur, du har jo ikke rett til noe mer sånn sett. Men ja jeg har hørt at noen får nye kjøleribber o.l. men det er ikke noe man kan forvente å få :) Hvis MPX gjør det så er jo det bare glimrende kundeservice!

pcp160: ikke for å være alt for pirkete, men Zalman har ingen H i seg, og svært mange på forumet tror det ! :p

Lenke til kommentar
Mener og ha lest et eller annet sted her om en som fikk tilsendt en sånn Zhalman eller liknende gratis, men mulig jeg husker feil...

Du husker nok ikke feil for dette har skjedd meg og kansjke flere.

"Vepsen" min begynte å lage ulyd, typisk gåent lager lyd. Jeg kontaktet support/retur avdelingen til www.komplett.no og foreslo at de sendte med en passiv Zalman istedenfor at jeg skulle ordne med RMA, pakke og sende kortet i retur hvor de skulle se på saken og evt erstatte kortet eller bytte viften. Dette med å da helelr sende en passiv Zalman til meg som erstatter som jeg monterte selv ville være en mye mer praktisk løsing for meg + en mye billigere løsning for komplett.no og dette var ikke noe problem. Selvfølgelig så kunne de si at, nei du må nok søke RAM og returnere kortet, for det har de rett til, men det er litt sunn fornuft ute å går.

Nå har også jeg Teknisk Fagskole Elektronikk utdannelse + data har vært en utrolig stor ligenskap for meg siden 1983 eller deromkring, så har bytta diverse komponenter før. ;) Så dette gikk helt greit, er man i tvil om hvordan man bytter den så kanskje få hjelp eller en annen måte.

Men obs, jeg fikk erstatnings vare Zalman grunnet at chipsett vifta var gåen hos meg, ikke grunnet at jeg var lei den høye vifte hastigheten på den.

PS. Zalman koster fra 40-90kr rundt omkring på nettbutikkene så det takler de fleste. :)

Lenke til kommentar
GSN

pcp160: ikke for å være alt for pirkete, men Zalman har ingen H i seg, og svært mange på forumet tror det ! 

:blush: Zalman, Zalman, Zalman, Zalman, Zalman, Zalman, Zalman... He he, du er farlig nære grensen for og oppfattes som pirkete ja. Men takk for opplysningen, jeg har nok skrevet det konsekvent feil i den tro at det faktisk var med en H, men nå lover jeg bot og bedring :p

mad_arab Skrevet 23/05/2005 : 14:58

Noen som kjører 4x512Mb i dette kortet forresten? Vurderer å kjøpe 2 ekstra 512Mb brikker på ukens tilbud på komplett. 

Har ikke prøvd dette selv, så svarer kanskje ikke på det du egentlig spør om, men i følge Asus skal det jo i alle fall gå fint. Men defoult fart blir automatisk satt til 333 med 4 brikker (for best mulig stabilitet) men man kan manuelt sette den opp igjen.

Men har som nevnt ikke noe erfaring med dette i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...