Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er mulig å kjøre 4x512MB RAM-brikker på dette hovedkortet uten å sette ned hastigheten, samt ha mulighet for overklokking?

Har nå 1GB med OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2, og vurderer og sette inn 1GB til.

Har en AMD 64 3500+ "Winchester" og vet ikke om den innebygde minnekontrolleren støtter 4x512 PC3200-brikker på original hastighet.

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å ta hovedkortet ut av kabinettet hvis ingen ting annet funker, kan hende det er noe som ligger under å kortslutter hovedkortet. Start maskinen uten for kabinettet enten ved å holde hovedkortet i hjørnene eller å legge det på feks papp.

Lenke til kommentar

Det er spørs, hvis du har en winchester som klokker "dårlig", si den går til 2400-2500mhz, og du kjøper feks en 3000 venice som du klokker til 2800 og selger winchestern til mer en det du betaler for venicen er det så absoulut noe å hente.. Men si at winchestern din går til 2600 eller mer, og du kjøper en venice som går til 2600 eller 2700 da forsvinner fort poenget(så lenge du ikke skal ha 4 minne brikker med CR2)

Lenke til kommentar

Hat testet å bytte ram så det er ikke det. At det kan være CPU som er gåen kan jeg overhode ikke se noen grunn til så det er enten Grafikkort eller Hovedkort.

Skal teste i morgen med et vanlig pci grafikkort for å se om det er det som er gåen eller om det er hk. Men får se hva jeg finner ut av. Uansett kjipern.

Lenke til kommentar
Nei minne kontrolleren vill klokke ned til 333mhz på winnie, på venice blir det 400mhz men CR blir 2 uansett.

Vil det da si at jeg som nettopp har bestilt 4x 512 minne ikke kan kjøre på 400 Mhz?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye volt kortet kan levere til ram? (trenger ca 3.5) Og om det er mulig å justere Vcore på dette kortet?

Er ikke sikker på hva du mener, men spenning til minne er maks 3V hos meg i alle fall (bios 1006)

Og Vcore cpu går opp til 1,65V

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye volt kortet kan levere til ram? (trenger ca 3.5) Og om det er mulig å justere Vcore på dette kortet?

Er ikke sikker på hva du mener, men spenning til minne er maks 3V hos meg i alle fall (bios 1006)

Jeg finner ikke vcore innstillingen i bios... Kan du fortelle meg hvor den befinner seg?

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke vcore innstillingen i bios... Kan du fortelle meg hvor den befinner seg?

Advanced- jumperfree configuration eller noget i den duren ;)

Lenke til kommentar

I spesifikasjonene på dette kortet står det at det støtter S-ATA2, hva vil egentlig dette si?

Er det fullt kompatibelt med en S-ATA2 harddisk?

Hvis dette er tilfelle, hvor må S-ATA2 disken kobles til?

(D.v.s. de vanlige S-ATA kontaktene eller på noen andre?)

Lenke til kommentar
De vanlige, nvidia støtter S-ATA2 som "default" med nforce4.

Riktig.

Altså: Sorte s-ata porter både s-ata og s-ata2, mens de røde (hvis du har noen) er kun til s-ata.

-Men om du har s-ata 2 harddisker kan du godt koble de til de røde s-ata-portene, det har veldig lite å si for ytelsen.

Lenke til kommentar
Kong Basse: har du testet sata2 disker?

:D

Jeg har en raptor med NCQ, men poenget mitt var att det i hovedsak er harddisken som pr i dag er flaskehalsen for harddisker, og det spiller mindre rolle om det er P-ATA 133, S-ATA 150 eller S-ATA2

Lenke til kommentar
Kong Basse Skrevet 08/05/2005 : 19:04

QUOTE (gsn @ 08/05/2005 : 12:55)

Kong Basse: har du testet sata2 disker? 

Jeg har en raptor med NCQ, men poenget mitt var att det i hovedsak er harddisken som pr i dag er flaskehalsen for harddisker, og det spiller mindre rolle om det er P-ATA 133, S-ATA 150 eller S-ATA2 

Nja, dette er vel ikke helt riktig, jeg surret selv masse på mitt forige system fordi jeg tilsynelatende ikke fikk NCQ til å virke på Raptorene mine, til tross for støtte på HK. Grunnen er at Raptor ikke støtter NCQ, men noe som heter TCQ (Tag Command Queuing). Dette er et litt anderledes og mindre effetivt system enn Native Command Queing. Styringen av dette ligger forøvrig i diskens firmware, og ikke i HK kontrolleren.

Forøvrig er jeg ening med deg, ifht flaskehals så har jeg forstått det slik at det i praksis ikke er noe ytelsesøkning med Sata2, bortsett fra NCQ, som hjelper en del ved enkelte oppgaver. Men såvidt jeg kan se er det feks fra WD pr idag ingen disker som faktisk støtter den teknologien...

Edit; Får legge til at det også kun er 74GB Raptor som har TCQ, ingen andre :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...