Vivoro Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Sitter nå å monterer MIST Tsunami vannkjølingssett, Dual rad. Problemet var når jeg kom til vannblokka. Det er 3 nippler på den, men jeg har bare 2 slangeåpninger å plugge i den. Noen som kan forklare meg hva den 3dje er til, eventuelt hvordan dette skal kobles sammen Med takk på forhånd MvH Alexander Lenke til kommentar
kverna Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 slangen fra radiatoren i midten, og to ut blir 1 ved hjelp av en splitter Lenke til kommentar
Vivoro Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Er det meningen at dette skal ha fulgt med settet eller er det en alternativ løsning? Har nemlig ingen splitter, å slik som jeg forsto det så skulle dette være et fullstendig sett å ble kjøpt fordi jeg da skulle slippe å tenke på deler som kunne mangle. MvH Alexander Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 hm.. da har microplex glemt noe fordi du skulle hatt en slik en: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=Y06NP Lenke til kommentar
kverna Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 kan det hende at dette er løsningen ? http://img.photobucket.com/albums/v236/Kverna/sett.jpg denne tanken: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTRES2 Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 "En tredje nippel" Sorry for OT. Måtte bare. :!: XenZor Lenke til kommentar
Vivoro Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Finner absolutt ingen spill i pakken, men kan heller ikke finne en i innholdsbeskrivelsen på http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWCKIT06. Kverna: Jeg kommer til å prøve den løsningen der nå, men sender en mail til microplex å spør om dem kan skissere opp til meg også, får jeg en bekrefelse på om det er riktig eller galt. Det er i allefall samme tank ja. 3 Nippler er bare ikke normalt, punktum! Lenke til kommentar
jingt Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) "En tredje nippel" Sorry for OT. Måtte bare. :!: XenZor haha :!: Sett på Friends eller? OT: Slangene som plugges på de to utgangsniplene på blokka kan du plugge i tanken!! Så skal dette ordne seg. (Det er normalt med tre nipler på cpublokker) Endret 29. desember 2004 av illvit Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Helt vanlig med tre nipler er det vel ikke. Men en del blokker har det jo. Og da er vel standarden at det er trykk fra pumpen inn i midten og retur ut på sidene. For best kjøling. De to returniplene får hver sin slangestump som i andre enden monteres på en Y-kobling som vist på bildet til PioUs-JiN. Nederste enden på Y-en får så en slange som går i retur til tanken. Y-en burde jo følge med i et slikt sett. Mail Microplex Endret 29. desember 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
Tofustew Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Finner absolutt ingen spill i pakken, men kan heller ikke finne en i innholdsbeskrivelsen på http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWCKIT06. 3 Nippler er bare ikke normalt, punktum! Hvis du følger første linken på sida du peker til så kommer du til beskrivelsen av cpu-blokken som følger med settet. Der står: "Vannet skal inn i på den midterste nippelen og ut igjen på de to sideniplene. MIST vanntanken har to nipler for vann-inn så vannet kan føres tilbake vanntanken uten bruk av Y-kobling." Så håper jeg vanntanken din har to nipler for vann inn for det hadde ikke den avbildede tanken... Lenke til kommentar
Vivoro Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Nå ser det ut som om alt funker opp i der, kan også melde om at det er 0 lekkasjer så langt. Det var plass til å skru inn flere nippler opp til 4 stk faktisk på vanntanken, men den kom med bare en inskrudd. Nå ser jeg bare fram til å faktisk kunne bruke den; står å pumper ut luft nå. Takker for all assistanse med den 3dje nippel. Endelig er babyen min skikkelig utstyrt MvH Alexander Lenke til kommentar
jingt Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Der står: "Vannet skal inn i på den midterste nippelen og ut igjen på de to sideniplene. MIST vanntanken har to nipler for vann-inn så vannet kan føres tilbake vanntanken uten bruk av Y-kobling." Så håper jeg vanntanken din har to nipler for vann inn for det hadde ikke den avbildede tanken... Det var det jeg sa Lenke til kommentar
kverna Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 det var det jeg la bilde til Lenke til kommentar
Vivoro Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Å det var deres ord og tegning som ble brukt;) Sitter nå på pcn å nyter stillheten med en CPU temperatur på 37*C, noe som er ca 20*C mindre en før med samm forbruk Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 hm.. uten å ha prøvekjørt det en hel dag? ikke helt trygt vell? Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Svært vanskelig å holde fingeren borte fra PowerOn når det ser greit ut Skjønner han godt Lenke til kommentar
Vivoro Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 hehe Det har nå kjørt ei god stund nå uten problemer og en stabil temperatur så virker foreløpig som om alt er gått helt greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå