denstore-1 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Heisan alle, Har et (for meg) stort problem, som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Er nybegynner i PHP og MySql. Fakta: Har innstalert Apache, PHP, og Mysql med hjelp av "AppServ". Alt fungerer bra. Jeg kan se enkle PHP sider, og jeg kan opprette databaser i Mysql. Problem: Prøver å innstalere et "ferdig" skript lokalt på maskinen slik at jeg kan utforske dette. Har prøvd med et script som heter "chipmunk FFAL". Her skal man legge inn base navn, bruker navn og passord i filen "connect.php", og så kjøre install.php. Når jeg gjør dette får jeg feilmeldingen "Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in h:\AppServ\www\ffal\admin\connect.php on line 3" Dette er en ganske lik feildmelding jag får i de fleste andre php/mysql script jeg kjører. Noen som kan hjelpe Lenke til kommentar
LoS Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Enable MySQL støtte i php.ini som du finner ved å søke etter php.ini i windows søkefunksjonen. Lenke til kommentar
denstore-1 Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Takker så mye, ja så enkelt er det når man vet det, he he. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå