Gå til innhold

HVordan bruke s-video på 1557?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kjenner jeg ikke denne maskinen, bare så det er sagt, men jeg tror den har Radeonkort..?

Du kan vel prøve å se i "driverne" om innstillingene stemmer der? Høyreklikk desktop, egenskaper, innstillinger, avansert, tab'en "displays" (hva heter nå den på norsk?). Har du tv'n som et valg der?

Ellers må jo scart-inngangen på tv'n takle s-video-signaler også. Dette er merket ved kontakten som en "skjerm" med en S inni. Gjør den ikke det, får noen tv'er svart-hvitt (tar luminans-signalet som et kompositt-signal og tar ikke imot krominansen), mens andre bare mangler bilde.

Håper dette hjalp LITT da iallfall.

Lenke til kommentar

Tror ikke det skal være noe problem å finne det du leter etter på dette forumet. Er vel et spørsmål som er besvart alt for mange ganger. Ikke direkte til 1557, men "Hvordan koble pcen til tven?" Et lite søk og svaret dukker opp på skjermen.

Endret av Seymour
Lenke til kommentar

vis du trykker Fn oh f4 ein gang til så vil du få ting på tv men svart skjerm på pc da vil du se film...eller du kan gå inn på display og velge tv skjermen som "primary" skjer da vil du se film på tv men ikkje på pc`en igjen...veit ikkje kvifor det er slik men tiper det er no MS copy right stuff......btw får du noe bra kvaliet på det her tenker på s-vhs sist gang eg prøvd får moro skyld så var det veldig dårlig kvalitet...anbefaler og kjøre VGA vs s-vhs vis du har mulighet :)

Endret av svingen_the1
Lenke til kommentar
fått det til no. Men ett nytt problem meldte seg :(

Får sett skrivebordet og slikt, men når eg kjører film i media player vises ikke filmen, bare selve spilleren. Filmen vises på pcen.

Igjen, høyreklikk desktop, egenskaper, innstillinger, avansert...

Denne gangen på tab'en "Overlay" og inn i Theater Mode Options. Velg Overlay Display Mode til "Theater Mode". Da vil skjerm nr. 2 vise filmen.

Slik er det iallfall jeg har gjort det med mine Radeon-oppsett :)

EDIT: etter dette vil du se pc-bildet på tv'n som "vanlig" med desktop og sånn. Men starter du en videofil, vil den uansett komme i fullskjerm på tv'n.

For å bruke Theater Mode i det hele tatt, må du ha på minst 16-bits farger i Windows.

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...