jorgis Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Enkel bildegenerering i PHP PHP er et kraftig programmeringsspråk som først og fremst fokuserer på å fungere sammen med HTML og databaser, men PHP er ikke begrenset til bare det. PHP kan brukes til nesten alt mellom himmel og jord, og denne gang går jeg gjennom mulighetene for bildebehandling via modulen GD. Les artikkelen her Lenke til kommentar
oycob Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Til de som er interessert i noen flere eksempler på bruk så kan de ta en titt på Karakterstat 0.3 og O-Thumbs på http://dev.oycob.com. Der ser man to gode bruksområder for bildebehandling i php Lenke til kommentar
decker Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hei! Noen eksempler på hvordan man kan legge tekst på et bilde? -dec- Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Hei! Noen eksempler på hvordan man kan legge tekst på et bilde? -dec- Hvis du vil legge tekst på et bilde, kan du bruke f.eks. imagecreatefrompng() istedenfor imagecreate(). Da tar du utgangspunkt i et annet, allerede eksisterende bilde i stedet for å ta utgangspunkt i et blankt bilde. Lenke til kommentar
stiber Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Siden GD versjon 2.0.28 sluppet i juli en gang, har GD kunnet skrive til GIF. Da opphørte LZW patentet til unisys. Med versjon 2.0.29 kom også støtte for å lage animert GIF. Burde vært nevnt i artikkelen. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Det er jeg fullt klar over, men det er såpass nylig at relativt få webhoster kjører GD med versjonsnr. > 2.0.28. Heldigvis gjør min det, men det blir som å skrive en artikkel hvor jeg nesten bare bruker PHP5-funksjoner, noe veldig få webhoster tør å bruke enda. Men jeg kan godt omformulere artikkelen bittelitt på akkurat dette punktet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Du nevner imagedestroy() i innledningen, men ikke i kodeeksempelet. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå