Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trojaner, spoolsv.exe, isass.exe osv.

Anbefalte innlegg

Når jeg sjekekr netlimiter er det noen exe filer som prøver seg på nettet. Etter jeg har surfa ltit har jeg funnet ut at dette kan være trojaner. Er det trygt å slette disse filene, evnt hvordan fjerner jeg de?

C:\WINNT\system32\spoolsv.exe

C:\WINNT\ServicePackFiles\i386\spoolsv.exe

Jeg mistenker et av disse av være en trojan?

Samme med en fil som heter services.exe og mstask.exe. så ligger en av de i system32 mappa og en i servicepackfiles mappa. Er den i servicepackfiles mappa en trojan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp, første resultat fra google gir følgende svar:

Process File: spoolsv or spoolsv.exe

Process Name: Microsoft Printer Spooler Service

Description:

spoolsv.exe is a Microsoft Windows system executable which handles the printing process to your local printers. Note: spoolsv.exe is also a process which is registered as the Backdoor.Ciadoor.B Trojan. This Trojan allows attackers to access your computer, stealing passwords and personal data. It is a registered security risk and should be removed immediately. Please see additional details regarding this process

selv tror jeg ikke det nødvendigvis er trojaneren du har fått, da filene ligger i mapper hvor det faktisk kan tenkes at de skal være. men for sikkerhets skyld ville jeg likevel sjekket pcen via nettet som tidligere foreslått. det er heller ikke dumt å kjøre adaware og spybot, dette er kjente og sikre applikasjoner som fjerner mye rusk. vær klar over at flere av de programmene som reklamerer med at de fjerner spyware, adware etc faktisk selv legger inn slikt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...