PSV Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Jeg er livreddd for datamaskinen min, og etter å ha tatt denne testen her... http://www.jscustompcs.com/power_supply/ så gjorde det meg iallefall ikke tryggere... Jeg har ett kabinett: In-Win S564 Midi Tower ATX Sort/Sølv Kabinett m/300W Power, Intern Kortleser Og jeg ble livredd når jeg så at systemet mitt krever over 400W CPU: Intel Pentium 4 ''Prescott'' (3200-3400 MHz) (100 Watts) GPU: ATI Radeon (er vel det samme om det er Sapphire) X800 (93 Watts) RAM: Two Sticks (DDR SDRAM) (20 Watts) HDD: To Harddisker (Western Digital Caviar 200GB x2) (50 Watts) CD/DVD: DVD-ROM (25 Watts) DVD+/-RW (25 Watts) ANNET: Hovedkort, Floppy, Tastatur/Mus, CPU-vifte (36 Watts) PCI: Nettverkskort (4 Watts) Lydkort (7 Watts) Spillport (5 Watts) EX.BAY: USB (5 Watts) Firewire (8 Watts) VIFTER: Har ikke peiling (Iallefall 5 Watts) + Minnekortleser (10 Watts) Dette kommer opp i 393 Watts.... Hjelp må jeg skifte kabinett?? EDIT: Mulig jeg bomma litt på postinga, men siden jeg skulle sikkert ha nytt, så posta jeg her istedenfor i kabinetter... Endret 29. desember 2004 av Per-Stian Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Du må ikke skifte kabinett..Holder med å bytte psu..Tagan power er bra..de finnes i 420 W og 480 W..Selv har jeg 480W..Meget stillegående.. Anbefales på det sterkeste.. Prisen på en 480W er ca 1000,- De passer inn i de fleste kabinetter.. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Vil du fram til at du demper strømbruket hvsi du kjøper nytt kabinett? EDIT: PSU er ikke sviset eller limt fast til kabinettet...så du trenger bare evt ny PSU...det er overhodet ingen grunn til å skifte kabinett! Endret 29. desember 2004 av tøbbi Lenke til kommentar
PSV Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Vil du fram til at du demper strømbruket hvsi du kjøper nytt kabinett? EDIT: PSU er ikke sviset eller limt fast til kabinettet...så du trenger bare evt ny PSU...det er overhodet ingen grunn til å skifte kabinett! Nei, jeg tenkte kanskje litt kort når jeg skrev innlegget... Jeg må altså skifte PSU?? Jeg likte denne her veldig bra, er den bra?? HEr er den: bZerk, 500W, Aluminium, Plexi, Sort Er denne bra?? Design er iallefall veldig bra... Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Hmm..siden du har et vanlig kabinett uten vindu..så er det ikke nødvendig å kjøpe en slik...bedre å kjøpe en helt vanlig en...med nok watt...hvis ikke du har planer om å modde da! EDIT: fikk ikke med meg prisen men hvis denne er billigere så er den vel et smartere kjøp! Endret 29. desember 2004 av tøbbi Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Nå har ikke jeg noe erfaring med Q-tec personlig, men siden jeg er nå her og leser så har jeg hvertfall fått med meg at det merket er IKKE å anbefale. Jeg har en Fortron/source 400W og er veldig fornøyd med den, den er anbefalt av de fleste her på forumet. Lenke til kommentar
snole Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Sammmenlign hvor mange ampere 12 Volt'en gir ut. Det kan skille en del, selv på samme enatll watt's PSU'er. 12 Volten er veldig viktig etter at CPU's og skjermkort begynte å bli ekstremt strømkrevende. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) For å si det sånn, så er det like greit å beholde den gamle PSU'en din framfor å kjøpe en Q-Tech PSU. Skal du kjøpe en ny PSU så er det lurt å legge litt penger i en kvalitets PSU. Kan anbefale Forton/Source eller NothQ. NorthQ er litt billiger og du kan kjøpe den hos komplett.no EDIT: Du bør kanskje endre overkskriften og bruke "report" knappen og be en moderator flytte denne til PSU-delen av forumet. Endret 29. desember 2004 av svalbard Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 EDIT: fikk ikke med meg prisen men hvis denne er billigere så er den vel et smartere kjøp! NEI!! - kjøp nå for Guds skyld ikke Q-Tec Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Å i det hele tatt kjøpe ny PSU er vel unødvendig i mine øyne. Den kalkulatoren legger inn litt vel store marginer, og beregner i tilegg att alle komponentene kjører på full Load. Selv har jeg visstnok aldri hatt stor nok PSU ifølge den kalkulatoren, men PCene mine fungerer helt fint for det. Fungerer PCen din fint i dag ser jeg ingen grunn til at du skal behøve ny PSU med mindre du planlegger å slenge inn endel nye strømkrevende komponenter. Synes generelt det er endel "watt-hysteri" ute og går i en del av datamiljøet. Men du får gjøre som du selv vil. Lenke til kommentar
snole Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Den kalkulatoren legger inn litt vel store marginer, og beregner i tilegg att alle komponentene kjører på full Load. Forsåvidt sant det. Hvis alle enheter skulle trekke maks samtidig, ville man kanskje få problemer. Men hvor ofte vil det skje? I min server er det en del utstyr, og ifølge den siden der må jeg ha minimum 290 watt. PSU'en er en Apoen 235 Watts som følgte med kabinettet. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3237605 Lenke til kommentar
dopus Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 du trenger ikke kjløpe ny psu før pcen blir ustabil. klarer du å kjøre pcen stabilt med dagens maskinavare ser jeg ingen grunn til å skifte cpu. selv om testen sier på papiret at en bør ha flere watt Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Flytter denne fra "Hjelp til kjøp av PC" til "PSU og Elektronikk" Lenke til kommentar
PSV Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Ok, så ble det flyttet, tenkte aldri over å plassere det i den kategorien iallefall, men... Selv om det ble flyttet er den ikke stengt... Kom med forslag til PSU som varer leeeenge....(Mye Watt eller ''Mest watt for penga'') Lenke til kommentar
snole Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Den 500 Watts bZerk'en så snop ut. Koster bare 595,- Hvis den holder det den lover er det mye PSU for pengene. 34 Ampere på 12 Volten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå