Gå til innhold

Batteritid på SE K700i. Hvordan er den?


endrebjo

Anbefalte innlegg

I begynnelsen fikk K700i mye kritikk for dårlig batteritid, amobils test klagde over dårlig batteri og det gikk en del diskusjoner frem og tilbake i forumet om hva forskjellige personer hadde erfart med denne telefonen. Amobil skrev også en artikkel om at SE skulle prøve å bedre battritiden ved hjelp av enten nytt batteri og/eller ny firmware.

 

Så, dere som har K700i (eller hadde en over lengre tid, over en måned eller mer) og har brukt den en stund (over en måned eller mer), hvordan er batteritiden dere?

Skriv gjerne når dere kjøpte den, om dere har byttet batteri, om dere har oppgradert firmware og hvor mye og hva dere bruker mobilen til.

 

(Er også litt interessert i offisielle uttalelser som bekrefte/avkrefter oppgraderinger ol)

 

Jeg spør fordi jeg nå er på kanten til å kjøpe en avtager til men gamle Nokia 3310, og SE K700i virker absolutt midt i blinken for mitt bruk/mine ønsker, men om batteriet kun holder i én dag ved normal bruk er den ikke fullt så aktuell lenger.

 

På forhånd takk for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke mobilen, så uttaler meg ikke om erfaringer men om det jeg har lest.

 

1: Mobilen kom med ny firmware som var mer vennlig med batteriet.

2: Mobilen kom med litt kraftigere batteri. Ikke mye, men ca. 40 mAh eller noe slikt.

 

Disse to tingene bidrar til endel bedre batteritid om jeg ikke tar helt feil :)

Lenke til kommentar

Hver kveld ???

Hvor mye bruker du telefonen din om dagen da?

Jeg har også k770i og er veldig fornøyd, ennå ingen problemer og alt er bare fryd og gammen. Kjøpte den i sommer og har fortsatt den førtste FW, jeg har heller ikke kjøpt nytt batteri. Lader den ca med 1 ukes mellomrom. Kanskje lengre også, husker ikke helt. Skrur den av om natta da, kanskje det er grunnen.

Lenke til kommentar
Hver kveld ???

Hvor mye bruker du telefonen din om dagen da?

Jeg har også k770i og er veldig fornøyd, ennå ingen problemer og alt er bare fryd og gammen. Kjøpte den i sommer og har fortsatt den førtste FW, jeg har heller ikke kjøpt nytt batteri. Lader den ca med 1 ukes mellomrom. Kanskje lengre også, husker ikke helt. Skrur den av om natta da, kanskje det er grunnen.

k770i, har jeg aldri hørt om, hvilken er det??

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min SE K700i i juni. Jeg lader den ca. 1 gang i uken; jeg også skrur den av om natta ( redd for stråling :p neida, bare blitt en vane :) )Den ruler! og batteriet varer like lenge som andre batterier hvis du lader den PÅ SKIKKELIG MÅTE første gangen.... Men ang. den nye fw, hvordan for jeg oppdatert min mobil?? over wap?? elr?

Endret av 260202
Lenke til kommentar

jeg kjøpte telefonen samme dag som nye fw kom ut...engang i sommer.og oppgraderte med engang(ladet telefonen full først)

nå etter noen månder ca 4..

lader telefonen engang i uken

og jeg har den på om natten..sto telefonen helt av forrige uke for første gang tror jeg..kom hvertfall no veiviser om språk..og om jeg ville se den igjen neste gang..valgte norsk..og se den igjen neste gang..og det blir nok en stund til

bruker telefonen..

men ja lader en gang i uka

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne mobilen siden September-04. Har en batteri-tid på 2 dager med normal bruk og 3 dager med lite bruk. Slår den av om natten også. Har nyeste firmware på den.

 

Har lest om at det finnes en nyere firmware som kun leveres med de nyeste telefonene. Og at det er et noe annerledes batteri på disse. Noen som kan bekrefte dette?.

 

Isåfall er det rett tilbake til sjappa og bytte telefon. Ellers er det en kjempegod mobil. Ingen kluss bortsett fra batteriet da....

Lenke til kommentar

Det er en bra mobil, men irriterte meg for mye som batterilevetid samt kameralyd, om du ikke bryr deg om lyden er det greit og batterilevetiden kan nok fikses med nytt batteri om det du får ikke er som det skal. Når mobilen ikke er slik spesifikasjonene sier så har du krav på en ny eller tilsvarende hvis det skulle skje at batterilevetiden/firmware osv er ræva. :yes:

Endret av Basus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...