hotstepper Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hei! Jeg har en gammel bærbar PC som jeg vil formatere C: disken på. Problemet er at jeg får opp feilmelding om at jeg ikke kan formatere fordi disken er i bruk.. Hvordan kan jeg være på maskinen uten å bruke disken da? Er helt amatør på dette området vel å merke.. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Boot maskinene far diskett eller cd. Da kan du skrive inn format c: på kommandolinjen. Tipper du prøver å formatere disken via windows, dette går IKKE! XenZor Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 på bootdisk.com kan du laste ned oppstarts diskentten. det du gjør er å putte i diskettene i riktig rekkefølge under oppstart, så putte i windows cd'en. det kommer en egen meny for formatering. no problemo! Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Det sier seg selv at du ikke kan formatere samtidig med at Windows er i bruk. Formatere betyr jo "å slette disken, og klargjøre den for senere bruk" - og hvis du sletter disken, så sletter du jo også Windows. Har du ikke en WinXP-installasjonscd liggende? Enkleste måten å formatere disken på er å starte maskinen fra denne; Da får du opp alle tenkelige formateringsvalg... Lenke til kommentar
hotstepper Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 takk for all hjelp grunnen til at jeg ville formatere var for å få plass til Windows 2000 Pro. Etter sletting av alskens filer og programmer ble det endelig nok plass, og jeg installerte Windows 2000 over gamle Windows NT. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Om du skal legge inn et OS på disken er jo det letteste å formatere disken under installasjonsprosessen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå