tor_erik Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Det er 18 år på fyrverkeri, og det er vel egentlig helt greit det. Men jeg skal innrømme at jeg var motstander av aldersgrensen i fjor. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Barn og fyrverkeri hører ikke sammen. Samtidig er vel enkelte forfyllede 40 åringer med raketter ikke det mest betryggende synet. Det verste av alt er uansett fjortiser som starter å skyte opp raketter før jul, vet ikke hvor mange raketter jeg telte i natt. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Det verste av alt er uansett fjortiser som starter å skyte opp raketter før jul, vet ikke hvor mange raketter jeg telte i natt. Word! Broren min ble tatt av Politiet i fjor, da var han fersk fjortis. Gjett om jeg lo! Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Litt off topic, men selv følger jeg anmodningen om å bruke pengene på nødhjelp rettet mot Asia katastrofen. Litt trist at jeg ikke skal skyte opp raketter for ungene i år , men vi tåler det Angående aldersgrense så burde den være 16 år etter mitt syn, men det burde vært straffbart å skyte opp raketter i beruset tilstand. Skjer alt for mange ulykker pga stup fulle folk som tenker med 3 hjerneceller skyter opp raketter. Fikk selv skutt en rakket mitt i ræven for 5 år siden av en dritings 17 åring. Svei som et helvete, og bukse til 800 ble ødelagt. Værste var at han gjorde det fordi det var gøy å skyte mot folk. Er eneste gang i mitt liv jeg har banket opp noen uten at det var "direkte" selvforsvar. Ikke angrer jeg heller, hadde raketten truffet meg i ansiktet, kunne jeg blitt blind. edit: skriveleif Du gjorde det du måtte gjøre. Raketter er litt skremmende, fint å se på, altfor farlig. Jeg er ikke redd sånn sett, men det er ALTFOR mange idioter som håndterer det. Syns også fyrverkeri er fint og se på, men veldig farlig. Nesten vært år er det noen som skyter opp raketter som er like ved å treffe huset vårt. Det er skikkelig scary . Heldigvis er jeg ikke så ofte hjemme på nyttårsaften. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 For hunde eiere er nyttårs dagene helt grusomme! Det er disse drittungene (var en selv i den alderen ) som driver og sprenger en uke før og når man er ute med hunden gå klikker jo de vinkel for de er så redde. Hunden til min søster må dopes ned nyttårsaften pga panikk og greier og eg var litt redd for at min hund som opplever sitt første nyttår ikke bryr seg døyten om rakketer men det har kanskje med at eg tok han med på paintball turer og drev og skjøt med kraftig luftgæver med han allerede som valp. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Er 18 årsgrense på rakket kjøp ja. Man må jo være litt voksen for å gjøre et dårlig kjøp (rakk betyr herk). Nei, seriøst man må vel være 18 år for å kjøpe nyttårsraketter i Norge ja. For å ta de i bruk trenger man dog ikke å være mer enn 16 år hvis jeg ikke husker feil. Ja også må man være edru da. Endret 29. desember 2004 av Ernie. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Tror du kan få kjøpt stjerneskudd når du ikke er 18 da...? Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Noen butikker er meget streng, så streng at man ikke får kjøpe et stjerneskudd engang. Men det er da noen butikker man kan kjøpe alt hos. Veit om en jeg Kjøpte litt i går å fyrte opp, ikke store sakene dog. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Tror du kan få kjøpt stjerneskudd når du ikke er 18 da...? Det er bare et sted jeg ikke har fått lov til det, jeg er egentlig ganske sikker på at det ikke er lov å selge det heller... Men nå er det sjeldent jeg har rett i slike ting også da... Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 jeg fikk nettop kjøpt, jeg er femten Noe småsjit ja.... ikke raketter kjøpte bare for hundre spenn jeg, kjøpte 10 pakker chilli chots (tilsammen 30 stk) eller, er det raketter??? en liten boks med en rakett inni (akkurat som en dårlig rakett) var der sammen med broren min på 17 da, han kjøpte større greier De trodde sikkert han var 18...eller så viste ikke betjeningen om regelen. nei han var utenlandsk, kjente sikkert ikke til regelen eller dreit i den Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Jeg var i byen i går, og da fikk jeg og min kompis kjøpe (15 år). Kanskje var det lurebarten som gjorde susen? lord_vivec9 Skrevet 29/12/2004 : 18:25 Noen butikker er meget streng, så streng at man ikke får kjøpe et stjerneskudd engang. Men det er da noen butikker man kan kjøpe alt hos. Veit om en jeg Kjøpte litt i går å fyrte opp, ikke store sakene dog. Tromsø rakettunderground. Med de rette kontaktene får man sikkert kjøpt som sprengkåt 11 åring Endret 29. desember 2004 av mr. Bjerre Lenke til kommentar
svamp Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 nei han var utenlandsk,kjente sikkert ikke til regelen eller dreit i den Man må så vidt jeg vet ha lisens skråstrek tillatelse for å selge fyrverkeri. Så om han ikke kjente til regelen, solgte han sikkert ulovlig, eller om han dreit i regelen, burde han ikke hatt tillatelsen i det hele tatt Kanskje man burde forby fyrverkeri i veldig tettbygde strøk. Som f.eks i de store byene og i sentrum av småbyer/tettsteder. Men på den annen side, så er det jo veldig moro å se på rakettene til naboen. Og det er jo også egentlig morsomt å se på alle de idiotene (ja, jeg velger å kalle dem det) som bruker bokstavelig talt tusenvis av kroner på nyttårsraketter. Ingen må føle seg truffet Lenke til kommentar
Even. Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hvis man absolut ma ha raketter er det ingen problem å skaffe selv om du er under 18 år. Lenke til kommentar
_Talon_ Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Angående aldersgrense så burde den være 16 år etter mitt syn, men det burde vært straffbart å skyte opp raketter i beruset tilstand. Skjer alt for mange ulykker pga stup fulle folk som tenker med 3 hjerneceller skyter opp raketter. Hæh? Du kan da ikke mene at politiet skal holde orden på hvem som er/ikke er i beruset tilstand når de skyter opp raketter på nyttårsaften?! Ærlig talt, vil du da være så snill å ta deg av den jobben? Omkring 5,5 millioner mennesker er vi i Norge, av de er antakeligvis 1/4 eller mer (uten at jeg skal si noe helt sikkert) beruset på nyttårsaften, hvordan har du tenkt at du skal klare og administrere alle folka som skal overholde denne regelen din? Det ville ihvertfall blitt en fin mottakelse av det nye året fra de folka som måtte jobbe på nyttårsaften. Til slutt vil jeg klargjøre: Norge er et fritt land, og du må for alt i verden ha dine egne meninger, ingen skal ta deg for det, men jeg må si meg sterkt uenig i utsagnet ditt. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Angående aldersgrense så burde den være 16 år etter mitt syn, men det burde vært straffbart å skyte opp raketter i beruset tilstand. Skjer alt for mange ulykker pga stup fulle folk som tenker med 3 hjerneceller skyter opp raketter. Hæh? Du kan da ikke mene at politiet skal holde orden på hvem som er/ikke er i beruset tilstand når de skyter opp raketter på nyttårsaften?! Ærlig talt, vil du da være så snill å ta deg av den jobben? Omkring 5,5 millioner mennesker er vi i Norge, av de er antakeligvis 1/4 eller mer (uten at jeg skal si noe helt sikkert) beruset på nyttårsaften, hvordan har du tenkt at du skal klare og administrere alle folka som skal overholde denne regelen din? Det ville ihvertfall blitt en fin mottakelse av det nye året fra de folka som måtte jobbe på nyttårsaften. Til slutt vil jeg klargjøre: Norge er et fritt land, og du må for alt i verden ha dine egne meninger, ingen skal ta deg for det, men jeg må si meg sterkt uenig i utsagnet ditt. Jeg skulle digge å arrestere fulle folk på nyttårsaften:) Er jo basically alle jeg ser skyte opp noe da, muwahaha! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Synest det er helt greit at det er 18 års grense for å kjøpe fyrverkeri... men det burde jaffal gå av å kjøpe eit par slike tankser og litt Lyse greier og slikt da. (og noen pakker med koseli stjerneskudd...!) Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Synest det er helt greit at det er 18 års grense for å kjøpe fyrverkeri... men det burde jaffal gå av å kjøpe eit par slike tankser og litt Lyse greier og slikt da.(og noen pakker med koseli stjerneskudd...!) Skal jeg si hvordan du får dem til og sprenge hvis du er heldig? greide og sprenge av coveret på en^^, du vet den topp raketten?(utskyteren) opne hele tansken og Ta ut "raketten" fra inner siden og sett den feil vei.. Og mist tanksen i bakken , er du heldig så blir den feil att den sprenger med en gang når den skal skytes ut og explodere, så tenner du på. eller ta og push de forreste rakettene inn mot og bak pappen, sånn att det begynner og brenne... det er fett.. Endret 29. desember 2004 av Bundy Lenke til kommentar
Jan Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 16 år for stjerneskudd 18 år for fyrverkeri Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 16 år for stjerneskudd Velkommen til Norge. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Fantastic! Endret 29. desember 2004 av Jan-Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå