kag Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Forsatt ingen, uten om en hendelse som har beveget meg sånn i livet mitt. Støtt de som trenger de folkens. De som virkelig trenger det er de som blir utsatt for menneskelig ondskap av den typen som kunne vært unngått om ikke verdens feige sosialdemokrater hadde sittet på gjerdet og smekket (u)gjerningsmennene på lanken slik FN og papegøyenasjonene gjør det. Det pågår folkemord i verden; og alt dere klarer er å felle noen tårer og tenne virtuelle lys på VGNett for ofrene for en uunngåelig naturkatastrofe? I tillegg blir det bråk to no end når sterke, vestlige koalisjoner går inn for å styrte undertrykkende diktaturer og få slutt på hungersnød, medisinmangel og fattigdom. Hykleri er normen, ser det ut til. Desperat, farke? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Vi, altså familien har gitt rundt 2000,-. Ser ingen grunn til at jeg personlig skal gi etter for de forfølgende bøssebærerne som prøver å gi alle som går forbi skyldfølelse. Jeg gir mye heller penger til et folk som har sultet i mangfoldige år. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvorfor gi penger når Norge gir over 1 milliard? Lenke til kommentar
kag Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvorfor gi penger når Norge gir over 1 milliard? Fordi det blir mer? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Takker for kontonummer. Istedet for å kjøpe Half-Life 2, har jeg nå øverført 400 kr. Jeg vet at folk har det vondt andre steder i verden enn sør asia, men regner med at røde kors er kompetent til å sende hjelp til de som trenger det mest! edit: Håper ikke det er ditt eget kontonummer? Røde kors sitt er dette: 8200.01.76318, men de har kanskje flere? Endret 5. januar 2005 av Munch Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Leger Uten Grenser vil ikke ha mer penger. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvorfor gi penger når Norge gir over 1 milliard? Fordi det blir mer? Jeg vet, men 100 000 400 er liksom mere eller mindre lik 1 milliard. Nei, la oss heller gi litt mere penger til de som faktisk trenger det. (Les: Afrika) Lenke til kommentar
Cera Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvorfor gi penger når Norge gir over 1 milliard? Fordi det blir mer? Jeg vet, men 100 000 400 er liksom mere eller mindre lik 1 milliard. Nei, la oss heller gi litt mere penger til de som faktisk trenger det. (Les: Afrika) Fremstillingen du viser til er feil. Staten gir nå (vedtatt?) 1 100 000 000 Private gir ca. 400 000 000 Totalt 1 500 000 000, for meg , og ikke minst for ofrene i området er dette et helt annet tall enn 1 100 000 000. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Totalt 1 500 000 000, for meg , og ikke minst for ofrene i området er dette et helt annet tall enn 1 100 000 000. OK, men hvis jeg gir så blir det bare 1 500 000 400. Og de 400kr forsvinner fort når f.eks. Japan gir 3 milliarder Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Personlig har jeg støttet lite til diverse vedledigheter, kansje hvis jeg har småpenger og møter noen på gata så får de slanger (gatemusikanter, freslearmeen, rødekors o.l.). Stygt sagt men jeg bryr meg desverre svært lite om flomkatastrofen. Eneste oss I-land vil er å hjelpe og ikke minst, vise oss, hvor store vi er og at vi kan lage et feriested 20x bedre en det var. Hva med Afrika? Der dør det like mange folk i året som det skulle vært 3 eller 4 tilsvarende flomkatastrofer. Ingen som tenker på dem ? Skulle vi alle tenkt slik så hadde vi måtte gitt vedledigheter hver dag. Hva er neste? Stortinget forlanger 3% av lønna som vedledighet ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Og de 400kr forsvinner fort når f.eks. Japan gir 3 milliarder Alle monner drar? Men du står selvsagt fritt til å la være å gi penger. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg vet ikke helt hva som skaper det store engasjemanget, man thailand er vell et i-land i forhold til mange land i afrika, desuten er svært mange berørt. Alltid noen som kjenner noen......, og dette skaper et større engasjemang enten det er moralsk riktig eller ikke. Desuten er jeg klar over at de sulter i afrika, men de har de vell gjort siden tidenes morgen. Vist dere har så vondt av de, bør dere ikke bruke dem som et argument før dere har hjelpt dem selv. Vi hjelper ivertfall noen, dere hjelper ingen og klager i tilegg. Flommen var katastrofall, for den slo ned så mye på så kort tid, og det var behov for øyeblikkelig hjelp. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg vet ikke helt hva som skaper det store engasjemanget, man thailand er vell et i-land i forhold til mange land i afrika, Mesteprten av pengene vil nok gå til Sri Lanka grunnet norges kunnskap om forholdene, og så til den sterkt ramede Aceh-provinsen. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Totalt 1 500 000 000, for meg , og ikke minst for ofrene i området er dette et helt annet tall enn 1 100 000 000. OK, men hvis jeg gir så blir det bare 1 500 000 400. Og de 400kr forsvinner fort når f.eks. Japan gir 3 milliarder Hadde alle tenkt slik så hadde summen bare vært kr 1 100 000 000,- Generellt så kommer 400kr til stor nytte i disse fattige områdene. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Totalt 1 500 000 000, for meg , og ikke minst for ofrene i området er dette et helt annet tall enn 1 100 000 000. OK, men hvis jeg gir så blir det bare 1 500 000 400. Og de 400kr forsvinner fort når f.eks. Japan gir 3 milliarder Hadde alle tenkt slik så hadde summen bare vært kr 1 100 000 000,- Generellt så kommer 400kr til stor nytte i disse fattige områdene. Jo, hvis de faktisk kommer til nytte i de fatigste lendene. men det eneste jeg hører om på nyhetene er Thailand, Thailand og atter Thailand. Det er faktisk ikke de som sliter, så jeg håper virkelig at flesteparten av pengene kommer til de som trenger det mest. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg vet ikke helt hva som skaper det store engasjemanget, man thailand er vell et i-land i forhold til mange land i afrika, Mesteprten av pengene vil nok gå til Sri Lanka grunnet norges kunnskap om forholdene, og så til den sterkt ramede Aceh-provinsen. Det er ikke det som er poenget mitt, vi er knyttet til thailand, dermed engasjerer vi oss. Resten av landa som er rammet, er på en måte med på lasset. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Sist jeg var i kirken ga jeg penger som skulle gå til Kirkens Nødhjelp. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Familien ga 2000, jeg ga 300kr i tillegg fra egen konto. Det er gode argumenter her, både for og mot "giverglede", men jeg trenger ihvertfall ikke de penga mer enn dem der nede... Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Som den gode borgeren jeg er, så har jeg støttet innsamlingsaksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå