Gå til innhold

Innsamlingsaksjonen, har du støttet?

Anbefalte innlegg

Vil bare si at jeg kommer ikke til å gi.

Tanken streifa meg før det begynte å gå 24/7 på tv og aviser, rant over da de begynte å spille på skyldfølelse ved kjøp av raketter... Dette blir feil, man må nå kunne feire det nye året! Er nok annet fa*nskap som tar livet av folk i verden til vanlig.

Hadde det skjedd like før jul skulle en vel ikkje kjøp julemat eller pakker?

Det er synd det som har skjedd, men man må få lov å leve og bestemme selv hva man vil gjøre.....

Raketter kjøpt...!

Endret av _dAwn_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil bare si at jeg kommer ikke til å gi.

*snip*

Du vil ikke gi fordi noen mener at man godt kan droppe fyrverkeri og heller gi penger til hjelpearbeid? Skjønner ikke helt tankegangen din her.

Hadde vel gitt om det ikke var så mye av det på tv osv.... man blir så lei at det tyter ut øra på en. er ikke rare grunnen kanskje... :dontgetit: men er man lei, så er man lei. media har det med å blåse opp mange ting for mye...!

var vel ikke langt fra at nyttårsaften ble avlyst? er vel noen byer som ikke kommer til å feire den på vanlig måte i norge. er jo ikke rett det heller....?

Lenke til kommentar
Hadde vel gitt om det ikke var så mye av det på tv osv.... man blir så lei at det tyter ut øra på en. er ikke rare grunnen kanskje... :dontgetit: men er man lei, så er man lei. media har det med å blåse opp mange ting for mye...!

var vel ikke langt fra at nyttårsaften ble avlyst? er vel noen byer som ikke kommer til å feire den på vanlig måte i norge. er jo ikke rett det heller....?

Jeg respekterer at du blir lei av medienes store eksponering av saken, men uansett hvor lei du blir, så lider ofrene like mye for det. Og de har jo aldri bedt om medieoppmerksomhet. Jeg synes du burde gi. Etter at du har gitt kan du skyte opp rakettene dine, feire det nye året og være glad for at du lever i et jordskjelv-fritt velferdssamfunn. ;) Synes jeg, da.

Lenke til kommentar
Hadde vel gitt om det ikke var så mye av det på tv osv.... man blir så lei at det tyter ut øra på en.  er ikke rare grunnen kanskje...  :dontgetit: men er man lei, så er man lei. media har det med å blåse opp mange ting for mye...!

Jeg respekterer at du blir lei av medienes store eksponering av saken, men uansett hvor lei du blir, så lider ofrene like mye for det. Og de har jo aldri bedt om medieoppmerksomhet. Jeg synes du burde gi. Etter at du har gitt kan du skyte opp rakettene dine, feire det nye året og være glad for at du lever i et jordskjelv-fritt velferdssamfunn. ;) Synes jeg, da.

ja, du sier noe der. :yes: får se om man ikke gjør det etter hvert. har sluttet å se på nyhetene! :thumbup: så slipper jeg å ergre meg over det! :yes:

men pointe er at media bruker for mye tid på slike ting. ikke at de sakl la vær å vise, men det fins grenser. :hrm:

Lenke til kommentar

Og helt helt til slutt......ja jeg synes det er forferdelig at folk kan tenke seg å fortsette ferien hvis de vet at de kun er noen kvartaler eller kilometer unna død og sorg. Jeg ville aldri kunne satt meg ned med en drink da og nytt "stillheten" som har senket seg der nede. Derimot hvis begrunnelsen er at de ikke ønsker å belaste flyplassene med å dra hjem så kan jeg forstå dette, men jeg håper jo da at folk kanskje kunne hjelpe sine medmennesker istedenfor å i det hele tatt prøve å få feriefølelsen tilbake.

Hallo? Feriefølelsen går for det meste ut på ting som koster penger, med andre ord; du gir penger direkte til mange av dem som trenger det. Fest i vei.

Lenke til kommentar
Hadde vel gitt om det ikke var så mye av det på tv osv.... man blir så lei at det tyter ut øra på en.  er ikke rare grunnen kanskje...  :dontgetit: men er man lei, så er man lei. media har det med å blåse opp mange ting for mye...!

ja, du sier noe der. :yes: får se om man ikke gjør det etter hvert. har sluttet å se på nyhetene! :thumbup: så slipper jeg å ergre meg over det! :yes:

men pointe er at media bruker for mye tid på slike ting. ikke at de sakl la vær å vise, men det fins grenser. :hrm:

:D Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Har ikke gitt, men skal selvfølgelig det. Har bare ikke penger på konto. Får prøve å gjøre det kontant.

Hadde dette problemet selv, men fant ut at jeg kunne ringe et nr og fa det lagt inn pa mobilregningen! Sa na har jeg gitt 100kr. :)

Lenke til kommentar
Forsatt ingen, uten om en hendelse som har beveget meg sånn i livet mitt. Støtt de som trenger de folkens.

De som virkelig trenger det er de som blir utsatt for menneskelig ondskap av den typen som kunne vært unngått om ikke verdens feige sosialdemokrater hadde sittet på gjerdet og smekket (u)gjerningsmennene på lanken slik FN og papegøyenasjonene gjør det. Det pågår folkemord i verden; og alt dere klarer er å felle noen tårer og tenne virtuelle lys på VGNett for ofrene for en uunngåelig naturkatastrofe? I tillegg blir det bråk to no end når sterke, vestlige koalisjoner går inn for å styrte undertrykkende diktaturer og få slutt på hungersnød, medisinmangel og fattigdom.

Hykleri er normen, ser det ut til.

Lenke til kommentar
Har ikke gitt, men skal selvfølgelig det. Har bare ikke penger på konto. Får prøve å gjøre det kontant.

Hadde dette problemet selv, men fant ut at jeg kunne ringe et nr og fa det lagt inn pa mobilregningen! Sa na har jeg gitt 100kr. :)

Og nummeret er 820 43 200 , for de som lurer :thumbup:

Endret av kns
Lenke til kommentar

Klaska en tier etter i ei "røde kors-bøtte" da jeg kjøpte litt smellerier. Er forøvrig lei det oppstyret en får på seg når man ikke har gitt en halv dagslønn til ofrene. Og at alle skal på død og liv bry seg, selv om man egentlig gir småeff. Om man er direkte berørt så er det seff en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...