guttorm Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Nå har jeg overført 450 kr til Norges røde kors, og oppfordrer alle til å overføre en slant. Vi lever i overflod av penger, materialise og luksus. Om det så er 50 kr, så moner alt. Norges røde kors: Konto nr:82000608331 Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Nei. Eg har heller ikke skyldfølelse. (dog mulig at eg kanskje gjør det... ) EDIT: Flodkatastrofen i Asia er ikke den eneste plassen folk lider. Mange barn sulter rundt om i verden. Endret 29. desember 2004 av TLZ Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Drit i skyldfølelse-taktikken da. Har ikke gitt noe, og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Drit i skyldfølelse-taktikken da. Har ikke gitt noe, og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Dette tenkte jeg også først, "helst jo flere jo bedre". Men jeg har endret syn av en eller annen grunn. Uansett drit i å postet vist du ikke har noe mer fornuftig å si. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Drit i skyldfølelse-taktikken da. Har ikke gitt noe, og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Dette tenkte jeg også først, "helst jo flere jo bedre". Men jeg har endret syn av en eller annen grunn. Uansett drit i å postet vist du ikke har noe mer fornuftig å si. Sorry for at jeg var litt brysk, men jeg er bare *litt* lei av at annenhver tråd her handler om hvor rike vi er, og hvor dårlig samvittighet vi burde ha pga dette.. Dette i tillegg til alt maset på TV.. Merkelig at nordmenn på ferie må bli rammet før alle skriker opp.. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Møtte noen røde kors folk på bakkan idag.......ga de 4kr...det var det jeg hadde i smått..litt dårligjort kanskje..men...det er bedre enn ingenting Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Drit i skyldfølelse-taktikken da. Har ikke gitt noe, og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. sant.. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Foreløpig har Norge gitt 50 milliooner, noe som er 10-11 kroner pr innbygger. Selv føler jeg det er en plikt å hjelpe noen i akutt nød, så 10-11 kroner er litt lite for meg, men jeg har også god økonomi. Kutter også ut nyttårsrakettene slik at familien kan bidra litt ekstra. Er noen i uforskyldt nød og vi er istand til å hjelpe så er jeg av den klare oppfatning av at vi bør gjøre det. Det er rett og slett det som føles riktig. Er lett for mennesker som aldr har følt en tragedie på kroppen å overse når andre utsettes for det. Men heldigvis er det mange som hjelper til. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Skal slettes. Endret 29. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
lperik Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Gir det jeg har av smått når bøssebærerne kommer. kontoen er tom for øyeblikket, når lønnen kommer blir det å sette over det jeg kan unnvære etter husleie og regninger er betalt. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Det er kjempe flott at folk stiller opp. Tror forst nå at jeg begynner og forstå litt av omfanget til katastrofen. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Gikk desverre en stund før jeg fattet omfanget selv av denne katastrofen. Har gitt litt ved å ringe røde kors, men har veldig lyst å gi enda mer....men da går det utover økonomien, men er bedre det enn å tenke på at det skal skorte på penger for de som lider der nede. Men helt ærlig så håper jeg at ikke ei krone går til de feite turistene som har betalt ti tusner for å reise ditt. Nei send dem hjem....irriterer meg grenseløst å høre om norske turister som velger å bli igjen der nede og siden opprydningen er i gang så kan de bare fortsette ferien. Noen har til og med uttalt at de begynner å få feriefølelsen tilbake. SKAM!! Nei håper pengene kommer til de som er skadelidende, helst de innfødte. Men noen par siste ord... JEG FORVENTER AT FOLK HER PÅ FORUMET SOM SITTER MED RÆVDYRT HARDWARE UTSTYR KAN KOSTE PÅ SEG Å SPANDERE NOEN HUNDRELAPPER TIL KATASTROFEOFRENE! Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Noen har til og med uttalt at de begynner å få feriefølelsen tilbake. SKAM!! Dette reagerte jeg også kraftig på. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Ga 750kr i går GodDAMN! Har gitt 100kr. Tror faktisk det er første gang eg gir penger i form for seddel. Edit: Men eg er enig med at dette skal være en frivillig greie og ikke tvang/skyldfølelses ting. Endret 30. desember 2004 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 JEG FORVENTER AT FOLK HER PÅ FORUMET SOM SITTER MED RÆVDYRT HARDWARE UTSTYR KAN KOSTE PÅ SEG Å SPANDERE NOEN HUNDRELAPPER TIL KATASTROFEOFRENE! FOLK SKAL FÅ KUNNE GJØRE HVA DE VIL MED PENGEN SINE SELV! Det skyldfølelse greiene er bare teit... Eg har tenkt å gi penger, men eg får bare mindre lyst av sånn idiotiske utsagn som det der! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg har ikke. tror ikke jeg gidder engang. enda jeg er "berørt". Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Enig med TLZ, det skal være frivillig å støtte sånne aksjoner. Skal det liksom være obligatorisk å dele ut penger fordi man eier en fet PC? Noen vil sikkert tolke dette innlegget dit hen at jeg mener at man ikke skal gi penger, men det kan jeg herved avkrefte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå