Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Første inntrykk på Telenor sin service


Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg problemer med linjen fra telenor.Var ute da det skjedde så jeg vet ikke nøyaktig når det skjedde.Når jeg kom hjem så var internett koblingen nede.

Gikk til pcen min som jeg alltid gjør når jeg kommer hjem..(hjem til min kjære) hehe.Det tok nøyaktig 10minutter fra jeg hadde kommet hjem og til jeg fikk telefon fra telenor, da sa de at de var problemer med linjen og holdte på og ordne det mens jeg snakket med han på telefonen. jeg sjekket linjen og sa at linjen virket igjen..

 

Det synes jeg er veldig bra service at de ringer deg og sjekker mens de holder på og fikse linjen.

 

Bra service telenor.

Fortsett sånn telenor

 

Hilsen en fornøyd kunde (så langt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forleden opplevde jeg også noe krøll med Telenor. P.g.a. en misforståelse ble internett-abonnomentet stengt, og det så sent på kvelden at de fleste som hadde mulighet til å ordne opp i problemet, alt hadde gått hjem for kvelden. Da vi neste dag prøvde å kontakte Telenor, måtte det endel ringing og venting til før vi endelig kom fram til de som kunne fikse opp i misforståelsen.

 

Mitt inntrykk av Telenor er derfor blandet - prisene og kvaliteten er akseptabel, men det virker som om at det til tider kan være svært vanskelig å få kontakt med de rette personene når et problem oppstår.

Lenke til kommentar

Telenors kvalitet på tjenestene varierer. Som f.ex at hele dritten detter ned når de bytter ip-range som kundene skal bruke.. det har skjedd ganske mange ganger den siste tiden...

 

Kan ikke komme på noe spesielt konstruktivt å tenke på..... som jeg vil klage på.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en begrensning på mitt abo den 17/12. Sende svar med hva som var feil. (Min router som hadde klikket litt :blush: ). Fikk mail tilbake samme dag at de skulle åpne linja om kort tid. Sendte en purre mail den 29/12 fikk samme svar den 31/12 om at den skal åpnes om kort tid. Den 2/01-05 var alt oppe og gikk igjen.

 

Synes at dette tok alt for lang tid. :nei:

Skamme seg skulle de... :mad:

Lenke til kommentar

Jeg er selv fornøyd med kundeservicen til Telenor, men det er tydelig at de ikke er like grei altid.

Onkelen min hadde akkurat fått seg pc. 14 dager senere fikk han melding om at Telenor sa opp avtalen hans om ADSL abo selv om det var nesten 12 måneder igjen. Grunnnen var at han hadde fått virus på pcen som spredde seg til andre via deres "nettverk". Så jeg tok en tur hjem til han og kjørte en virus test samt adaware og spybot der fikk jeg samme resultat: at det ikke var noe virus på pcen hans. Men han fikk en pcen 5000 kr billigere enn med fullpris da siden han bestilte telenor ADSL samtidig :D .

Lenke til kommentar
Jeg er selv fornøyd med kundeservicen til Telenor, men det er tydelig at de ikke er like grei altid.

Onkelen min hadde akkurat fått seg pc. 14 dager senere fikk han melding om at Telenor sa opp avtalen hans om ADSL abo selv om det var nesten 12 måneder igjen. Grunnnen var at han hadde fått virus på pcen som spredde seg til andre via deres "nettverk". Så jeg tok en tur hjem til han og kjørte en virus test samt adaware og spybot der fikk jeg samme resultat: at det ikke var noe virus på pcen hans. Men han fikk en pcen 5000 kr billigere enn med fullpris da siden han bestilte telenor ADSL samtidig :D .

Uten noen som helst advarsel??? Haha... Jeg fant heller ikke noe virus på pcen

 

EDIT: Når telenor begrensa linja altså... Hvis dere ikke skjønte det :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Men må du ikke logge på med brukernavn og greier hos telenor? Ikke bare plug n play, men fysisk logge på? Og hvordan funker dette i nettverk? Må du først kjøre internett in til en pc som hele tiden er logget på og så dele nettet derfra? Eller logger alle på fra diverse pcr med samme brukernavn osv? :ermm:

 

Vurderer å dra telenor da de tilbyr et av de billigste alt. for 2056 linje, men siden vi da blir flere ser jeg på hva man må ha av løsninger for at dette skal funke... :hmm:

Lenke til kommentar
Men må du ikke logge på med brukernavn og greier hos telenor? Ikke bare plug n play, men fysisk logge på? Og hvordan funker dette i nettverk? Må du først kjøre internett in til en pc som hele tiden er logget på og så dele nettet derfra? Eller logger alle på fra diverse pcr med samme brukernavn osv? 

telenor leverer adsl med router så det problemet er borte

Lenke til kommentar
Telenor er i hvert fall trege på å svare på mail. De begrensa linja mi på grunn av portscan (virus tror jeg :) ) og det tok omtrent en uke før de svarte og fjerna begrensningen.

Det er ikke den vanlige supporten som hånterer dette men abuseavdelingen, Online har en meget oppegående abuseavdeling og de kundene jeg har hatt som har hatt begrensning har får åpnet linja på noen timer, muligens de stoler med på et OK fra et firma enn fra brukeren selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...