osoerebo Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hei. Jeg skal montere denne vannblokken på mitt Gainward Geforce 6800 GT 256 kort: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23355 Jeg har fjernet viften på kortet, men jeg er usikker på om jeg skal fjerne kjøleribbene som stod under viften. Skal vannblokken festes over kjøleribbene eller skal jeg ta de bort? Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ribben må vekk. Er den limt, så vri den fra side til side til den løsner. Vær tålmodig, bruk tid og ikke for mye krefter. Gjør så ren prosessoren med ren sprit (f.eks. teknisk sprit). Ha på varmeledende pasta og monter vannkjøleren. Lykke til Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Takk skal du ha. Nå har jeg tatt bort alle kjøleribbene, men det henger noe igjen på dem. Ser ut som en form for dobbeltsidig tape. Jeg går ut i fra at også det skal bort? Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Drit i kjøleribbene de skal du jo ikke bruke. Men det de var festet på (GPU / RAM) må gjøres rent ! Som nevnt, bruk sprit. Edit: Fukt en fille eller tørkepapir som loer lite. Endret 29. desember 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Bør jeg ha kjølepasta på RAM brikkene også? Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Har du den samme vannkjølingsblokken selv? Det er jo 2 stk ledninger som stikker opp på undersiden. Ser ut som de skal presses ned i en liten "kløft" for å gå klar overflaten på kortet. Problemet er bare at det var nesten umuligt å få de ned. For alt jeg vet så er isoleringen på ledningene rivnet så nå vet jeg ikke om jeg tør å plugge i det strøm-inntaket som er der. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Nei, lager blokkene mine selv. Høres ut som det er en temp-føler du har der. Vannblokker går da ikke på strøm Bruksanvisning da... Eller har du ikke Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Start en ny tråd som med få ord (og forkortelser) forklarer det problemet du har nå, så får du lettere svar fra folk som har montert akkurat denne vannblokken. Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg har skrudd den på nå, så det får bare stå sin prøve Ingen bruksanvisning som fulgte med fra Microplex Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Men tenk på det tipset til en annen gang. Tittelen på denne tråden var altfor generell. Best hjelp får du jo fra de som har samme blokk. Det er de du skal fange interessen til, ikke oss andre Lykke til Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 har du prøvd vannkjølinga utenfor pcen ? Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Osoerebo du må få opp noen temper her Endret 29. desember 2004 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Ja, det kan jeg gjøre, men det går tregt med meg. Første gang jeg monterer vannkjøling Satser på å bli ferdig i morgen. Nå er det tid for jule-øl! Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Fysj, slikt snakk på forumet. Det auler jo med barn her Jaja, la oss med grått hår få kose oss med slikt vi har lov til Endret 29. desember 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 ROFL! Måtte bare flire litt av den. Btw; Flere med grå lugg her da? Jeg trodde vitterlig at jeg var den eneste? /ot Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Skulle vært en smiley med grått hår, for oss med Alzheimer light. Kunne brukes når man ikke husker... hva da? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Googla litt, men fant ingen. *Passe seg for å gå OT, igjen.* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå