Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL hastighetsoppgr. gjelder bare nedhastigheten?

Anbefalte innlegg

Har 704/128 linje fra bluecom.

Hastigheten er blitt oppgradert og jeg klarer omtrent 750kbit på itavisens speedometertest. Og downloads går omtrent 92kb/s max i gjennomsnitt.

Men hastigheten min ut fra maskinen er den samme som før, rundt 13,5kb/s. I teorien skal jo denne være 16kb/s.

Vet at det ikke er mange kb/s det gjelder, men noen få ekstra hjelper godt til for å få bedre flyt i trafikken om du både laster opp og ned samtidig.

Ettersom at ACKpakkene bruker 0,1-0,3kb/s per 10kb/s du laster ned. Mao. laster du ned i 90kb/s utgjør disse pakkene mellom 0,9-2,7kb/s, og viss disse ikke blir sendt med en gang pga. mye trafikk opp, blir det ett stopp i trafikken ned ettersom at maskinen i andre enden venter på disse pakkene som en vertifikering på at du har mottat det siste som ble sendt. Dermed hadde det hjulpet en liten del med litt ekstra kb/s i opphastighet også slik at pcen har mer kapasitet.

Burde ikke hastigheten både opp og ned blitt oppgradert etter rett?

128kbit=16kb/s

16kb/s - 15% overhead = 13,6kb/s

Har andre fått hastigheten opp forbedret? eller er dette ett enkelttilfelle?

Mvh.

NetFinity

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-07 15:28, NetFinity skrev:

Har 704/128 linje fra bluecom.

Hastigheten er blitt oppgradert og jeg klarer omtrent 750kbit på itavisens speedometertest. Og downloads går omtrent 92kb/s max i gjennomsnitt.

Men hastigheten min ut fra maskinen er den samme som før, rundt 13,5kb/s. I teorien skal jo denne være 16kb/s.

Vet at det ikke er mange kb/s det gjelder, men noen få ekstra hjelper godt til for å få bedre flyt i trafikken om du både laster opp og ned samtidig.

Ettersom at ACKpakkene bruker 0,1-0,3kb/s per 10kb/s du laster ned. Mao. laster du ned i 90kb/s utgjør disse pakkene mellom 0,9-2,7kb/s, og viss disse ikke blir sendt med en gang pga. mye trafikk opp, blir det ett stopp i trafikken ned ettersom at maskinen i andre enden venter på disse pakkene som en vertifikering på at du har mottat det siste som ble sendt. Dermed hadde det hjulpet en liten del med litt ekstra kb/s i opphastighet også slik at pcen har mer kapasitet.

Burde ikke hastigheten både opp og ned blitt oppgradert etter rett?

128kbit=16kb/s

16kb/s - 15% overhead = 13,6kb/s

Har andre fått hastigheten opp forbedret? eller er dette ett enkelttilfelle?

Mvh.

NetFinity

Siden lille-broren min spiller Q3 på internett, så får jeg ikke testet uploaden enda. Jeg har 1024/256 linja ifra telenor, og på speedometer testen lå jeg på 1030 Kbps. Det er jo bra!

Men det hadde IKKE forundret meg om Telenor bare hadde oppgradert inn-linja. For det er vel det som folk flest har klaget over! Veldig irriterans hvis dem ikke har satt opp hastigheten på ut-linja, for da har dem jo ikke akkurat oppgradert linjene (som Telenor skryter av.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...