MaKo0 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Heisann, Har et lite problem med data'n fortiden. Jeg bestilte nylig Kingston HyperX fra komplett.no (julekalender). Jeg fikk rammen idag, satte den i og alt funka nydelig. Men etter 10 minutter restarter pc'n! (mens jeg er i windows har jeg fått endel error, sånn Don't Send error (forskjellige .dll filer). PC'n driver fortsatt og restarter seg selv i blant. Dette skjedde altså etter jeg putta i ny ram. (Hadde 512 Twinmos ram fra før) Rammen jeg har nå er: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304401&cks=PRL Hovedkort: http://www.msicomputer.com/product/detail_...sp?model=K7N2-L CPU: AMD XP2600+ Skjermkort: Club3d GeFOrce 6800GT OS: Windows XP PRO Si ifra hvis dere vil ha mer pc spec! Hva tror dere har skjedd her? -MaKo_O Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Sjekk om den ene av de to er synderen. Ta ut den ene, og se om dataen slutter å restarte seg. Eventuelt, ta en test med memtest86 eller noe sånt. Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Tror muligens jeg ville prøvd å resette bios, evt. å stille inn timinger manuelt, kanskje (vill gjetting) det henger noen settings igjen fra gamle minne brikker? Lenke til kommentar
MaKo0 Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Fortsatt samme problem. Resette bios funka ikke, får teste hovedkort drivere da. Fler tips? alt mottas med takk edit: skal teste memtest86 seinere idag. Endret 29. desember 2004 av Makorsen Lenke til kommentar
MaKo0 Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Hei, Da har jeg kjørt memtest. Det viste seg at rammen som jeg fikk idag hadde MASSE errors Se bildet: HER Hva skal jeg gjøre nå? Skal jeg ringe til komplett.no eller noe? Kan jeg "kreve" komplett.no for noe? ny ram? penger tilbake? Takker for svar, alle svar mottas med takk! -MaKo_O Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hvis det er under 30 dager siden du fikk dem og enda har emballasje og kvittering er det jo en frivillig retur med pengene tilbake, ellers en garantisak, da minnet nesten var DOA (Dead On Arrival). Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hva skal jeg gjøre nå? Skal jeg ringe til komplett.no eller noe?Kan jeg "kreve" komplett.no for noe? ny ram? penger tilbake? Ja, hvis du har fått et defekt produkt må du selvsagt ta kontakt med selger og forklare saken. Du finner returprosedyrer her. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Du har ikke mulighet til å teste på et annet hovedkort? Jeg hadde problemer med PQI Turbo-brikker på et MSI K8N Neo Platinum-hovedkort, og benyttet meg av angrefristen. Fant derfor aldri ut om det var feil på selve brikkene, eller om hovedkortet bare ikke likte minnet. Det kan selvsagt være at minnebrikkene er defekte når du får så mange feil i memtest86, men jeg forestiller meg at det også kan skyldes et noe eldre hovedkort med helt ny RAM: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå