Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Direct Connect og televoip!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har brukt direct connect i lengre tid nå ved å forwarde portene fra NGT Netopia routeren min. Når jeg igår installerte et HandyTone-486 (ip-telefoni) adapter til NGT routeren får jeg ikke lengre søke etter noe i DC++.

Er det noen som vet hvordan jeg skal få dette til å fungere igjen, kanskje det tilogmed er noen der ute med NGT og televoip?

På forhånd takk for all hjelp!

Muftak

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være at installasjonsprossessen nullstilte konfigurasjonen i routeren, slik at den ikke lenger "forwarder" de rette portene? Jeg ville prøvd å stille inn routeren en gang til.

Det ser også ut til at problematikken er beskrevet i dette dokumentet, hvor der også foreslås en løsning.

Førøvrig kan du også sette tilkoblingsmetoden ("Connection Settings") til "Passive", og ikke "Active", som jeg antar du har nå. Dette vil naturligvis bare delvis løse problemet, ettersom søkeresultatene nå vil være nokså begrenset, men da kan du iallfall bruke DC++ i mellomtiden til du fikser problemet.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Hei!

Driver og tester ut ulike løsninger, men får det ikke til.

Har routet DC porten slik den skal routes, og slik den fungerte før handytone-adapteret.

Kan det være slik at adapteret ikke lar DC+ gå igjennom seg? Må man åpne for noe, f eks DC porten i adapteret?

Får kjøre i passive mode til jeg finner ut av dette.

Takk for hjelpen,

Muftak

Lenke til kommentar

Har sjekket firmwaren på både Netopiaen og Handytonen. Det ser ut som at det er seneste firmware på begge to.

Ellers ikke noe hell med å route porten slik at DC fungerer, og nå har jeg rotet så mye at jeg snart må resette alt og starte fra begynnelsen...

Mvh,

Muftak! :no:

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd alt, tror jeg.

Tatt hele installeringen fra toppen av! Sjekket at DC var active, installerte så handytone. Da fungerte ikke active DC lengre.

Jeg prøvde så å forwarde portene til min pc´s ip slik den var før ipadapteret ble installert, det gikk ikke. Jeg prøvde så å forwarde porten til min maskins ip etter ipadapter-installeringen, det gikk ikke. IPadapteret endrer nemlig maskinens IP i nettverket, men jeg vet ikke hvorfor jeg ikke får videresendt porten dit.

Jeg prøvde så å forwarde porten til ipadapteret, for så å forwarde det derfra til pcen min. Men ingenting fungerer. Muligens er det noe i oppsettet med forwarding fra router til ipadapter og så til pc jeg ikke helt klarer!

Nå resignerer jeg og kjører passive modus, uhu!

Om noen har opplevd dette; å ha NGT ruter og Handytone (iptelefoni) og i tillegg kjører DC så setter jeg umåtelig pris på tilbakemeldinger.

Takk for de jeg har fått til nå!

Mvh Muftak!

Lenke til kommentar

Hei!

Da har alt ordnet seg, og som vanlig var det en filleting som ikke var på plass. I selve handytoneadapteret kunne jeg legge inn en DMZ IP, den IP adressen jeg ville forwarde alt til (pc´en min). Så var det bare å gå inn på routern og route DC porten til IPadapteret. Og vips så hadde alt ordnet seg.

Endelig,

Muftak!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...