Gå til innhold

Trenger litt veiledning angående html sider.

Anbefalte innlegg

Beklager dårlig emne tittle.

Kort fortalt har jeg en html side med en tabell med tre rader. Jeg har menyen i den ene, og ønsker å åpne disse linkene i den midterste raden.

Jeg har brukt et php script til slikt før, som virker strålende. Men nå, der jeg skal ha sidene, har ikke støtte for php eller andre script språk. Kun ren html.

Finnes det noen enkel grei måte å få "linken" til å åpne seg i den miderste raden, eller er det eklest å lage en "mal" og fylle inn info i hver enkelt side? Slik at altså hver side er en egen side og ikke et innhold som åpnes inni raden.

Håper jeg gjorde meg forstått...

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Frames kjenner jeg litt til, men det syntes jeg personlig ikke noe om...

:p Jaja, vet det er mange som ikke liker frames, hvis man ser bort fra at søkemotorer ikke liker dem, at at sidene kan bli åpnet uten framesettet og at du ikke liker det selv, så de løser hvertfall ditt problem på en veldig enkel måte.

Og ettersom web hotell ditt ikke støtter serverside scripting, så har jeg dessverre ingen andre gode råd :blush:

Og hvis du er litt fersk i HTML, så tror jeg du sliter enda mer med klient script som javascript/vbscript

Det beste rådet er vel som han i innlegget over sier, skift server, og finn frem den kodesnutten i php som du har fra før

Endret av slimboy
Lenke til kommentar
Frames kjenner jeg litt til, men det syntes jeg personlig ikke noe om...

:p Jaja, vet det er mange som ikke liker frames, hvis man ser bort fra at søkemotorer ikke liker dem, at at sidene kan bli åpnet uten framesettet og at du ikke liker det selv, så de løser hvertfall ditt problem på en veldig enkel måte.

Og ettersom web hotell ditt ikke støtter serverside scripting, så har jeg dessverre ingen andre gode råd :blush:

Og hvis du er litt fersk i HTML, så tror jeg du sliter enda mer med klient script som javascript/vbscript

Det beste rådet er vel som han i innlegget over sier, skift server, og finn frem den kodesnutten i php som du har fra før

Jeg måtte i så fall finne noen ferdig javascript om jeg skulle fått det til. Bytte server blir desverre ikke lett. Dette skal ligge som noen enkle html filer på lan/filserver og ikke på noen web server. Derfor problemet er slik det er..

Jeg tror kanskje det enkleste vil være å lage flere html sider, en for hver side jeg... tenkt litt ekstra på dette de siste timene.. :p

Lenke til kommentar

Om du skal ha det på en LAN-server, må du for all del _IKKE_ dele det ut på Windows fildeling (\\server). Det er max 10 tilkoblinger av gangen (2000 og XP), og opplever ofte at en maskin holder på flere tilkoblinger lang tid etter at den har blitt skrudd av.

Legg inn en ordentlig webserver, og del evt. ut webområdet til denne ut via windows fildeling sånn at du kan jobbe med websidene direkte på serveren, og la alle brukerne koble på via HTTP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...