ElmotriX Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 driver å modder min shuttle nå... og skal derfor borre litt i et plexiglass..., men lurer litt på hvike type porr jeg skal borre med... har et slaks bor sett fra clas olsen med metall tre og betong bor i forskellige størrelser... men hvilken type skal jeg bruke på plexien???? takker for svar Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 driver å modder min shuttle nå... og skal derfor borre litt i et plexiglass..., men lurer litt på hvike type porr jeg skal borre med... har et slaks bor sett fra clas olsen med metall tre og betong bor i forskellige størrelser... men hvilken type skal jeg bruke på plexien???? takker for svar hm.. tror du skal bruke metallborret.. det er det jeg har brukt + at siden folk sier man skal bruke aluminiums blad på stikksag når man kutter i plexi.. så hvorfor skal man da ikke bruke metall borr på det? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Stikksag og bor har ingen sammenheng under dette. Masker godt, så bruker du trebor. Det funker best Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 hm.. derfor det flisa seg litt opp rundt der jeg borra? da får jeg også prøve treborr nestegang så kanskje det blir enda bedre ^^ Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 borr andre veien istede, da er det minimal sjanse for at det fliser seg Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 evt så vil vel et flis/glassbor også kunne lage pene og rene hull.? Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Må for all del ikke finne på å bruke det treborret fra claser'n iallefall... Da sprikker plexien. Prøv med et lite metallbor eller få tak i bor som er beregnet på plexi. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ikke dytt/press plexin for mye heter det Så lenge du lar boret jobbe selv så går det bra skal du se Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Pluss at man ofte må ha høyt turtall på drillen, ved lav hastighet er det min erfaring at det lett sprekker Lenke til kommentar
Musty Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 men med høyt turtall smelter det vel? Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 riktig. Du kan jo alltids finne en glassmester eller en bedrift som arbeider med plexi (jeg er så heldig å ha en "plexibedrift" i nærheten av meg ) Lenke til kommentar
Patz Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Bor først med en liten bor, så øker du gradvis. Kan også være en fordel og bruke skjæreolje (WD-40 funker også greit) Best er det selvfølgelig med spesialbor til plexi. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Musty: Dette er ikke ett problem ved boring. Patz: Ved er rent hull er dette ikke nødvendig. Men hvis man f.eks skal lage en vannblokk og skal lage kanaler så er det noe å annbefale Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 har borra nå... borret med treborr på antagelig 60 rpm, hadde teipa rundt med maskeringsteip.. oig det ble 4 flotte hull uten problemer... takker for gode svar Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hei. Å bruke andre bor enn de som er spesiellt egnet for plexi er fatalt. Det som regel skjer at kantene blir stygge og hullet i seg selv kan bli ujevnt. Glass bor er et alternativ men heller ikke dette er det beste. Det du derimot skal bruke for det beste resultat er Plexi Point Bor. De er spesielt egnet for plexi, hullene blir utrolig reine og fine og ikke tegn til ujevnheter i det hele tatt. disse borene kan være litt vanskelige å få tak på men jeg har handlet på dette stedet her uten problemer og prisen er ikke så værst heller. De blir oppgitt i tommer men send en mail til dem med mm mål så ordner det seg. http://www.craftics.com/ Etter min erfaring med plexi så vil jeg nødig bruke noe som helst elektrisk sage ting og tang, masker godt og bruk ei vanlig baufil med sakte hånd fart. dette gir et utrolig bra resultat, du kan evnt. avslutte med polerings rondel på en dremel. Lenke til kommentar
Peacock Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Er enig med patz.... bruk en liten borr først så en litt større, men husk å masker med tape... jeg brukte sånn maskeringstape man bruker når man maler. Det gikk helt fint bare du tok det med ro å ikke stressa med å bli ferdig........ keep on moddin!!!! Lenke til kommentar
Peacock Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Er enig med patz.... bruk en liten borr først så en litt større, hvis du ikke har plexi borr, men husk å masker med tape... jeg brukte sånn maskeringstape man bruker når man maler. Det gikk helt fint bare du tok det med ro å ikke stressa med å bli ferdig........ keep on moddin!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå