Gå til innhold

Og Tollvesenet slår til igjen!

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en DVD til jul til søstra mi fra play.com (den kom i dag).

MEN!

Den kostet 174,- og som alle vet er det fri frakt til norge. Allikevel tok de fortolling på den for 119,-. Noe jeg syns er veldig rart siden jeg har bestilt til samme verdi 3 ganger før fra samme butikk og det kom rett i postkassa. Jeg har også bestilt varer fra luxemburg i en verdi av overkant av 2000,- det ble heller ikke fortollet.

Så en ting jeg lurer på... Er det random det de fortoller? eller bestemmer de seg for å tolle alt i juletiden bare sånn at de skal suge de siste julepengene ut av en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det synes jeg høres veldig rart ut. Har vel nærmere 100 +- bestillinger fra play i år. Ikke vært borti noe tull, må jo være en feil.

Men noe tull med noen dvd filmer fra england en gang. Da måtte jeg sende en mail til posten med bevis på hva som var i pakken før de sendte den videre. Ble stoppet på posten godsterminal. Alt jeg gjorde var å ta et screenshot av bestillingen min og et av belastningen på kontoen min. Sånn at de så hvor mye jeg hadde bestilt og betalt. Dette var det de som spurte om når jeg snakket med de på telefon.

Men det som var veldig rart var at jeg hadde bestilt filmer for nærmere 500 med frakt. Og alle fire filmene ble sendt i samme pakke men jeg slapp å betale toll :thumbup:

Så man kan jo lure på hva de holder på med inneimellom :)

Lenke til kommentar
Det synes jeg høres veldig rart ut. Har vel nærmere 100 +- bestillinger fra play i år. Ikke vært borti noe tull, må jo være en feil.

Men noe tull med noen dvd filmer fra england en gang. Da måtte jeg sende en mail til posten med bevis på hva som var i pakken før de sendte den videre. Ble stoppet på posten godsterminal. Alt jeg gjorde var å ta et screenshot av bestillingen min og et av belastningen på kontoen min. Sånn at de så hvor mye jeg hadde bestilt og betalt. Dette var det de som spurte om når jeg snakket med de på telefon.

Men det som var veldig rart var at jeg hadde bestilt filmer for nærmere 500 med frakt. Og alle fire filmene ble sendt i samme pakke men jeg slapp å betale toll :thumbup:

Så man kan jo lure på hva de holder på med inneimellom :)

Jeg er ikke irritert eller noe, 119,- er jo ikke allverdens, men syns det var veldig rart pga. de har jo aldri gjort slik før.

Hvor mange andre har dette skjedd med?

Vet ikke helt om jeg skal tørre å handle der mer pga. det blir jo like dyrt som i norge pga. tollinga omtrent.

Lenke til kommentar
Er ikke grensen på 100 kroner elns?

Kanskje det var 200, men hvordan er det mulig å bestille for 500 kroner da fra en stor nettbutikk uten å måtte fortolle?

Har hørt grensen er på 5-6000,- jeg da. Noe som kan stemme. Siden jeg ble ikke tollet for noe jeg kjøpte i luxemburg for over 2000,-. Men 100,- er den iallefall ikke. Har bestilt mange ganger fra play.com og dette er første gang dette skjer med meg.

Lenke til kommentar
Er ikke grensen på 100 kroner elns?

Kanskje det var 200, men hvordan er det mulig å bestille for 500 kroner da fra en stor nettbutikk uten å måtte fortolle?

Ikke spør meg, men det var ikke en stor nettbutikk. Det var fra Hong Kong Legends, men problemet er at de ikke merker pakka med hva som er inni. Så den ble stoppet i tollen. Og de ville ikke vidresende den hvis jeg ikke sendte dem bevis på hva som var inni. De fikk det de ville og de sendte meg pakka.

Hvorfor jeg slapp å betale toll, ikke vet jeg. Og jeg har ingen planer om ringe å spøre hvorfor. ;)

Jeg fikk to pakker igjenom uten at de ble sjekket, en som ble stoppet. Det er den jeg snakker om. Og etter det så har jeg bestilt en til som aldri har kommet. Jeg gidder ikke å rote noe mer med den shappa. Den har mye bra filmer, men de får jeg også fra play og de er faktisk litt billigere har jeg funnet ut. Men jeg er lei alt tullet for å få igjenom pakkene, alt fra brev fra posten til telefoner og mail skriving i hue og ræva. Bare for å få noen pakker fra England.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...