Gå til innhold

spørsmål om Exact Audio Copy

Anbefalte innlegg

Har fulgt guiden til myden.com, og synes det går tålig greit å legge inn cdene mine. Tar litt tid, men det går jeg heller overleve.

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan få programmet til å lage undermapper automatisk. Slik at alle filene blir lagret under "musikk/artist/cd". Er unødvendig å gjøre dette manuelt med alle cdene, så fint om der er en måte å få det gjort automatisk på.

Er der eventuelt noen andre programmer jeg bør bruke framfor EAC?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører Linux nå, så jeg får ikke sjekket. Men kan man ikke sette de instillingene helt enkelt i EAC options > Filename eller EAC options > Directories (husker ikke helt selv).

Mener å ha brukt et skjema som %A\%C\%N - %T.

Og nei, det er ingen andre programmer du bør bruke istedenfor EAC. Dersom du er interessert i god kvalitet og sikker lesing, så er EAC med LAME det beste valget.

Lenke til kommentar
Jeg kjører Linux nå, så jeg får ikke sjekket. Men kan man ikke sette de instillingene helt enkelt i EAC options > Filename eller EAC options > Directories (husker ikke helt selv).

Mener å ha brukt et skjema som %A\%C\%N - %T.

Og nei, det er ingen andre programmer du bør bruke istedenfor EAC. Dersom du er interessert i god kvalitet og sikker lesing, så er EAC med LAME det beste valget.

Finner ikke hvor jeg skal skrive in dette med mappenavn. Under filname er det jo greit, der oppgir jeg jo hvordan mp3 filen skal navngis, mens under directory har jeg to valg. Endten en mappen jeg finner fram til selv, eller at jeg skal bli spurt hvilken mappe jeg skal velge hver eneste gang, ergo ingen mulighet for å få laget mapper automatisk til hver enkelt album.

Lenke til kommentar
Peak level is the loudest peak in the extracted track. Though the example screenshot has all peak levels at 100%, the maximum volume, this is not necessary true for all CDs. Some CDs (especially older ones) are recorded a lot softer. Thus if the Peak level shows a low percentage for certain tracks, don't worry. This does not mean that Exact Audio Copy was not able to extract the tracks 100% correct!!

også greit å vite:

While Peak level tells nothing about the quality of extraction, Track quality does. A Track quality of 100% obviously means that the track was extracted 100% correct. But here's where some people make mistakes; sometimes EAC rereads certain audio sectors multiple times to get accurate extraction results. For every reread EAC does, the Track quality decreases, but this does not mean that the extraction is less accurate. It is possible to have a bit-by-bit perfect copy of a track, while Track quality is lower than 100%. As long as Exact Audio Copy does not report any errors in the Status and Error Messages log, the extracted files are bit-by-bit perfect copies of the original. Track quality should be interpreted as the physical quality of the CD and not of the extracted data. A CD with some scratches or dirty fingers on will certainly cause rereads in EAC and thus a Track quality lower than 100%, but still the extracted tracks may be perfect. Thus if the log says Copy OK for a track that means it's extracted perfect - no matter of the Track quality. So, I hope that made things more clear as many people are confused by the Track quality.

kilde og flere forklaringer (også ting som er greit å vite i tilfelle cd-errors):

http://users.pandora.be/satcp/eac07.htm#-

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...