dj_j0tul Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) hei! Fikk meg i dag 2 stk Papst vifter på 12db(på 12v) fra microplex som skal inn i dette kabinettet. Hovedkortet som sitter i maskinen er et Asus A7N8X (ikke deluxe). Problemet er hvordan jeg skal få montert begge to..!? Fordi, kontaktene i enden på disse viftene er jo prikk lik den som sitter på CPU-kjøleren, og jeg har kun EN slik kontakt ledig..! De to andre brukes til Strømforsyninga og CPU-vifta. Kontaktene på vifta som eventuelt skal i front er også ikke lang nok for at den skal nå fram til kontakten på HK Har noen noen tips her? Mvh Lars Endret 29. desember 2004 av dj_j0tul Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Enten viftestyring eller overgang fra 4 pins drevkontakt til 1 tre pins molex til vifta. Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 noen som veit hvor jeg finner overgang? Lenke til kommentar
defCon3 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 sjekk ut microplex.no, under kabler/strøm Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 okey, okey.. nå har jeg vært på Microplex.no, og funnet diverse kabler. Problemet er at jeg vet ikke om utaket på hovedkortet tåler 2 el 3 vifter av denne typen.... gjør den ikke det, så må jeg gå over til strømforsyninga sine kontakter, og da er vel dette sammen med en skjøteledning den beste løsningen..? Trenger noen råd her... hovedkort: Asus A7N8X Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jo, sistnevnte er nok best. Tar nok en del strøm fra den 4 pins molexen som blir igjen til slutt da. Jeg ville kjøpt en viftestyring. Bonusen er at det ser utrolig tøft ut! Så er det så mye enklere da! Jeg har en viftestyring som heter CoolerMate Commander 7, og som navnet tilsier har den 7 kanaler, eller du kan på godt norsk flekke på 7 vifter. Følger også med 4 temperatursensorer, en for CPU, en for VGA, en for NorthBridge/System og en for (Favoritt)Harddisken din. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 den overgangen du nevner er ganske lang så jeg tror ikke du trenger skjøning da Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Jo, sistnevnte er nok best. Tar nok en del strøm fra den 4 pins molexen som blir igjen til slutt da. Jeg ville kjøpt en viftestyring. Bonusen er at det ser utrolig tøft ut!Så er det så mye enklere da! Jeg har en viftestyring som heter CoolerMate Commander 7, og som navnet tilsier har den 7 kanaler, eller du kan på godt norsk flekke på 7 vifter. Følger også med 4 temperatursensorer, en for CPU, en for VGA, en for NorthBridge/System og en for (Favoritt)Harddisken din. Sannt det du sier! Ser tøft ut med sånnt, men det koster, og trur ikke jeg gidder montere alle sensorene Men, de fleste anbefaler meg å bruke strømforsyninga ser jeg, så jeg trur jeg går for den løsningen. Noen som vet om det er butikker som selger slike ting i Akershus/Oslo? (Gjerne nærme Lillestrøm) Varene koster liksom 50 kroner..og frakta fra mpx er 120kroner..hehe... blir litt teit å betale så mye for frakta syns jeg Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Du kan sende mail til Microplex å spørre om de leverer til noen nær ditt bosted. Så kan du kjøre til den plassen, og hente den der Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?UGID=5880&GID=5800 Alle viftekontrollene på microplex. Zalman'en nederst har 6 kanaler. Ser interessant ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå