Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling av trådløs router?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny trådløs router etter at jeg har gått lei av ustabiliteten på min D-link DI-514. Måtte titt og ofte slå av strømmen eller gjøre reset.

 

Siste nå var at etter at jeg oppdaterte den med ny firmware fungerer den ikke i det hele tatt. Kommer ikke inn på den på 192.168.0.1

Noen som har tips om hvordan få igang den igjen?

 

Uansett skal jeg ha meg en ny, og trenger derfor anbefalinger på en stabil router i prisklasse 500 - 800 kr.

Cnet, Linksys, 3Com, NetGear,.. noen av dem som er ok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjemme hos foreldrene mine så kjører fattern med en 3Com router (trådløs), men husker ikke hva den heter. Har nå aldri hatt problemer med den, og mange andre kjenninger sier at dem ikke angrer noe på at dem kjøpte en slik 3Com router som fatterns. Ellers så ønsket jeg meg en router selv for å ha der jeg bor nå, og fikk en Linksys WRT54, men husker ikje om det var en WRT54GS, men den funker som bare det uten noen problemer til nå.

 

Jeg anbefaler da 3Com routern, finner den på komplett øverst der de trådløse routerne er, eller så kan Linksys og SMC anbefales på det sterkeste fra mine erfaringer og vurderinger.

Lenke til kommentar
Jeg ville ha anbefalt: SMC

 

/Cyrus

SMC er på BUNNEN av min liste.

Har mye dårlig erfaring med forskjellige modeller fra dem.

 

Vil anbefale ASUS WL-500g. Når du får oppgradert firmwaren til siste versjon er denne routeren veldig bra, blant annet med den beste rekkevidden jeg har testet, både mot ASUS-kort og kort fra andre produsenter... (802.11g)

 

Den har også innebygget printserver(Parallell og USB), FTP- og webcam-funksjonalitet.

 

ASUS skal visst snart komme med en oppdatert versjon av denne, så hvis du har litt tid kan du sikkert vente litt. Den nye modellen vil blant annet ha USB2.

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar
Det er stabiliteten som er viktigst for meg, ikke om den ene når noen meter lengre enn den andre.

Så hvis noen har erfaringer med en router som er stabil uten at den kutter ut og må resettes ofte så hadde det vært fint å høre :)

3com er svært stabile, har satt opp mange titallls slike i Officeconnect-serien, Linksys WRT54GS er også svært stabil men der har jeg bare erfaring med to stykker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...