Gå til innhold

Mer om Demoscenen

Anbefalte innlegg

Hva med å hjelpe folk til å bli involvert i demoscenen? Jeg har selv alltid hatt lyst til å lage demoer, men jeg har aldri visst hvordan jeg skal starte. Jeg har lest en masse om OpenGL og har bestemt meg for at jeg skal bruke det, men da stopper det litt. Det står ingen steder hvordan en demo er bygd opp, og ikke finnes det noen kildekode eksempler som er verdt å se på (enten fordi de mangler kommentarer, eller fordi de rett og slett er blitt utdatert). Derfor ber jeg om en seksjon som omhandler demoscenen, og vil være et sted hvor man kan lære og vise frem nye rutiner ol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Demoscenen er et svært interessant fenomen, men har dessverre hatt en dramatisk nedgang i antall de siste 10 årene. Antall brukarar her på forumet som faktisk er engasjert i, eller har lyst til å bli engasjert i demoscenen, er nok dessverre særs lav, og ein eigen seksjon for dette er nok difor heller uaktuelt.

Derimot kan du fint ta slike ting som dette i Generell/annen programmering, der det ikkje er så alt for mykje aktivitet for augneblinken.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

jeg er enig med begge to på en måte. det er ikke mange som er interessert i demo laging, men samtidig syntes jeg at det burde vært en gruppe som omhandlet emner som graffik som eks OpenGL, Dirext. Som kilogram sa så er det minimalt med folk på forumet som driver med dette, men samtidig skal det mye til for å trekke til seg folk som driver med slikt uten å legge litt opp til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...