moby666 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Er det noen som kan ha en ide om hva som kan være galt? Det er en 95 mod c-200. Tror kanskje dem sluttet etter at vinduspusseren hang seg opp, da nullet ihvertfall klokka ut, men ingen sikringer gikk (Som jeg kan se) Lenke til kommentar
Opus Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hei og velkommen til forumet. Varmetrådene, vindusviskerne, klokka etc. kan muligens få strøm fra et avlastningsrelè som slår inn når tenninga er på. Hvis du har du dette i MBen, så sjekk om det er gåent. Lenke til kommentar
moby666 Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Men både vindusvisker og klokke virker nå... Kan det fortsatt være avlastningsrelèt da? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Varmetråder bruker mye strøm, så noen biler har eget relè til de. Jeg vet ikke om MB bruker det. Lenke til kommentar
trra Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Det kan også være at noen av varmetrådene dine er blitt brutt eller en jording som har blitt dårlig. Lenke til kommentar
moby666 Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Tror ikke noen av varmetrådene er brutt, jeg målte og fant kontakt mellom øverste tråd og nederste. Har varmetrådene egen jording til karoseriet? Lenke til kommentar
trra Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 På bilen min, Vw Golf 85mod er det jording til karosseri i bagasjerommet, men kan selvsagt være annerledes på din, du får sikkert skjema over ledningene fra MB forhandler hvis du spør eller kjøp en verkstedhåndbok om bilen, er ofte koblingskjemaer i de. Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 er enig med trra, du kan jo måle det også: sett multimeteren på ohm (ca 200ohms område eller mindre) og mål mellom chassiset og en av endene på trådene og etterpå motsatt ende på varmetrådene, ved et av de så skal du måle nærmest 0 ohm (ikke over 0,5-0,8ohm) og på den andre ende skal du ha et eller annet over 2 eller mer ohms, slik får du testet kontakter/forbindelser mott jord og brudd i varmetrådene. ellers må du måle også eventuelt spenning som "kommer frem" til trådene, siden det også kan være dårlig kontakter som gir deg mye spenningfall, beste måtte er å slå trådene på også kobler du av trådene på den enden som går til jord/chassis, da setter du en målepinne ned mot chasiset og den andre mot den utkoblede varmetrådene, er det spening på ca 12volt fram ditt så har du en dårlig kontakt/forbinelse som gir spennings fall ved belastning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå