Jonesey Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Hello! Hvilket skjermkort bør jeg velge til dette HK? ASUS A8N-SLI Deluxe Er i tvil om jeg skal ha 1 eller 2 kort.. Det eneste som er fastslått er at kortet må være 256mb Er litt keen på å prøve noe nytt med 2 kort da Noen ideer/forslag? På forhånd takk Jones Endret 29. desember 2004 av Jonesey Lenke til kommentar
Jonesey Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Ønsket prisklasse? Takk for raskt svar Ehm.. Har sett på en pris. Komplett selger 2 identiske kort f.eks til rundt 10000 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305572&cks=PRL Det er jo alt for dyrt for meg. Kan bruke rundt 5000-6000 til skjermkort, det må eg nesten regne med? Man får vel ikke 2 sli sup kort til den prisen, som er 256mb? Jones Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 2stk 6600gt 256mb til 3000,- ? det er nok det beste du får hvis du vil ha sli med en gang. men hvis du sparer litt ville jeg gått for 2 av disse da får du et konge bra system! Lenke til kommentar
gsn Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hvor selges det 6600gt med 256mb ? finnes de i det hele tatt ? hmm.. Tipper jeg går for det hovedkortet der hvis jeg skal kjøpe maskin, vet ikke hvor mye penger jeg har tilgjengelig da, men sånn som det ser ut nå blir det det hk der + et asus 6600gt (bare for å ha samme produsent ) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303598&view=detailed Eventuelt gå for et 6600gt fra gainward.. Men du som tydeligvis er stinn av gryn kan vell gå for no slikt ? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306136&cks=PRL og heller kjøpe et til senere Lenke til kommentar
Jonesey Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 2stk 6600gt 256mb til 3000,- ?det er nok det beste du får hvis du vil ha sli med en gang. men hvis du sparer litt ville jeg gått for 2 av disse da får du et konge bra system! Er det sli sup på det kortet? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Ok, minne meg selv på å ikke poste så tidlig på morningen... Misforstod deg totalt pga alt for trøtt , beklager Ja det skjermkortet skal støtte sli, men husk å kjøp 2 helt identiske... Endret 29. desember 2004 av gsn Lenke til kommentar
Jonesey Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 ASUS A8N-SLI Deluxe --------- ASUS A8N----->_________!!!SLI!!!_______<------ Deluxe kan hende det er sli..... Edit : Hvis du lurte på om det er sli PÅ skjermkortet, så kan det hende jeg misforsto deg, det er ikke sli PÅ kortet, men ja det støtter sli LoL Nå ser du hvor mye peiling jeg har på det nye Det eg lurte på var om det gikk å kjøre sli med det skjermkortet ja.. Vis det går, da er det bare å kjøpe hvilket som helst 6600gt eller ultra, gjerne 2 like ja. De må visst være like Så skal det funke som bare pokker? Er det bare Geforce som støtter sli? Tusen Takk for svaret Jones Lenke til kommentar
gsn Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Jepp er bare nvidia som støtter SLI, bare for å være litt pirkette.. Nvidia er produsenten geforce er noen tidligere modeler som nvidia har produsert ATI skal komme med en tilsvarende løsning, men da må du nokk vente (esj) og du får mer ytelse av 1x 6800Ultra en 2x 6600gt Edit : tror ikke det finnes 6600ultra heller .... Endret 29. desember 2004 av gsn Lenke til kommentar
Jonesey Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Jepp er bare nvidia som støtter SLI, bare for å være litt pirkette.. Nvidia er produsenten geforce er noen tidligere modeler som nvidia har produsert ATI skal komme med en tilsvarende løsning, men da må du nokk vente (esj) og du får mer ytelse av 1x 6800Ultra en 2x 6600gt Edit : tror ikke det finnes 6600ultra heller .... Nyttig informasjon, takker så meget Hvilket 6800Ultra anbefaler du da hos komplett? Gainward sine kort? Prisene svinger fra 5000-8000 Jones Lenke til kommentar
gsn Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Må si jeg ikke kan snakke av erfaring med noen av korta i 6-serien fra nvidia, jeg tror du bør vente på svar fra folk som har noen skikklige tester og henvise til, eventuelt du kan google litt.. jeg vet ikke hvilke av korta som er best av de forskjellige.... Edit : Du kan utelukke det coolfx kortet som er på komplett (7k ellerno) du trenger ikke vannkjøling ? og vet ikke hvor lett det er med vannkjøling til 2 skjermkort hvis du skal oppgradere senere.. Edit 2 : da er det bare 2 6800ultra igjen, det som er Golden sample og det som ikke er, dvs 500kr pris forskjell når du først bruker godt over 5k.. vet ikke hva du prioriterer, jeg er så blakk at jeg hadde som sagt tatt 6600gt, men hvis du vill bruke tykkt med penger er det vell best og kjøpe det beste når det er så liten prisforskjell og så store priser ? Dvs :http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306136&cks=PRL Endret 29. desember 2004 av gsn Lenke til kommentar
Jonesey Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Må si jeg ikke kan snakke av erfaring med noen av korta i 6-serien fra nvidia, jeg tror du bør vente på svar fra folk som har noen skikklige tester og henvise til, eventuelt du kan google litt.. jeg vet ikke hvilke av korta som er best av de forskjellige.... Thats ok Får håpe på noen nye fakta Takk for hjelpen uansett, har blitt klokere i pcens verden For meg ser de 3 6600ultra korta komplett har, helt like ut.. hmm Jones Lenke til kommentar
gsn Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) http://www.gainward.com/html/product/vga/P...pcxtvdvi2GS.htm http://www.gainward.com/html/product/vga/P...00pcxtvdvi2.htm Edit : Fikset lenkene, de første viste til agp.. Endret 29. desember 2004 av gsn Lenke til kommentar
whom Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Nå har ikke 6600GT 256 mb, men 128, men det trenger du ikke bry deg om, det er den totale ytelsen du må se på. hvis ikke kan du liksågodt kjøpe et foreldet 9200SE som har 256mb, men kortet suger maks Jeg vil anbefale å gå for et 6800GT kort nå, og kjøpe ett til når du trenger det. Dermed får du 80% mer ytelse Det samme kan du istedet gjøre med 6600GT som er noe billigere. For å vise til ytelsen, så yter 2 stk 6600GT noe bedre enn 1 stk 6800GT. Hvis det står mellom 2 stk 6600GT (nå) eller 1 stk 6800GT ville jeg gått for sistnevnte, da du vil få atpåtill bedre ytelse ved å senere selnge i ett kort til Men du får ta lommeboka i batraktning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå