rikardo Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hei, satt inn nytt hk, cpu og ram igår. Formaterte c-partisjonen, og la inn Windows XP på nytt. Alt gikk på skinner. Begynte å legge inn drivere til lydkort, og stæshet på hovedkortet. Plutselig fikk jeg en blåskjerm. Jaja, restarta, og idet maskina skulle til å entré windows, begynte en form for scandisk å kjøre.. Rasa igjennom filindeksen på flere av diskene mine, herja løs og sletta og styrte bare værre.. Jeg sitter som et spørsmålstegn og lurer på hva i all verden den gjør, (og ikke minst hvorfor!). Omsider kommer jeg inn i windows, og hva finner jeg? Jo musikken hopper og spretter. Noen sanger har bytta navn og slått seg sammen med en annen sang under feil navn. Mappe- og filstrukturen er helt i orden, men innholdet i filene er bare rot. Finnes det noe program som kan rette opp dette? Har mistet så voldsomt mye, og værst er det med DV-opptakene mine Noen som har tips å komme med i romjula? Forøvrig en fin måte å avslutte år 2004 på dette.. hehe Godt nyttår folkens! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Sorry, ingen tips bare noen spørsmål. (fordi jeg lurer på hvorfor slikt kan skje, har hørt om det før). Hvor stor disk har du? Bruker du FAT32 eller NTFS? Hvilken versjon av XP? (basic piratkopi, SP1 eller SP2)? Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Er NTFS, og diskene er relativt store, 160gb og 2x 200gb. Helt skratch windows xp uten noen form for sp eller andre oppdateringer. Sitter bak en linux firewall, som stopper det meste. Og det lignet ikke noe virus. Har NAV04. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ikke SP1? Hvordan håndterer du 48-bit LBA (for disker over 137GB)? Hvis du ikke håndterer det så er det god grunn til å tro at filsystemet blir korrupt. Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Bare la inn XP jeg.. Hele disken er der. BIOSen ble oppdatert for å finne hele disken, og etter det var det bare å legge inn.. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Maxtor-disker? I så fall må du installere Maxtor-patchen i Windows. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Tenker du på ' Maxtor Big Drive Enabler'? Det er vel det samme som å oppgradere med SP1 og Microsoft updates? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå